GRIP 2 Zeer grote brand bedrijf - Huizen 04-07-2006

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand bedrijf - Huizen 04-07-2006  (gelezen 16378 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2006, 11:19:34
Inderdaad hulp, is een peloton uit het district Eemland van de Regio Brandweer Regio Utrechts Land. In het peloton zitte als ik het goed zeg 8 TS'en, HV & HA+DPH.

 ??? 8 tassen voor een peleton ??? Volgens mij heb je er dan 2 gezien een brandweerpeleton bestaat uit 4 tankautospuiten, 1 VC-3 (commando), 1 HV-2 en een haakarmvoertuig HA.


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2006, 11:21:37
??? 8 tassen voor een peleton ??? Volgens mij heb je er dan 2 gezien een brandweerpeleton bestaat uit 4 tankautospuiten, 1 VC-3 (commando), 1 HV-2 en een haakarmvoertuig HA.
ja er zijn 2 peletons ui t regio utrecht onderweg


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #32 Gepost op: 4 juli 2006, 11:30:40
Grote brand in Huizen
Gepubliceerd op 04 juli 2006, 10:18
Laatst bijgewerkt op 04 juli 2006, 11:05
Bij een loods voor tweedehands auto's van autobedrijf Fred Janssen (Opel) in Huizen woedt sinds dinsdagmorgen 9.00 uur een grote uitslaande brand. De brand zou zijn ontstaan tijdens dakbedekkingswerkzaamheden bij het bedrijf I Tonic aan de Ambachtsweg. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn bezig het vuur te bestrijden en te voorkomen dat de brand overslaat naar omliggende autobedrijven. De loods, een voormalig kaaspakhuis, ligt ook dicht bij een tankstation. Er zijn geen gewonden. Wel is er sprake van grote schade. De enorme rookontwikkeling is in Hilversum en Almere te zien. De omgeving van de brand is afgezet om belangstellenden op afstand te houden. Er zijn ook explosies te horen. In de loods stond een groot aantal occasions geparkeerd.

www.gooieneemlander


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #33 Gepost op: 4 juli 2006, 11:32:20
HUIZEN -  In Huizen woedt vanochtend een grote brand bij het bedrijf E-tronics International. De rookwolken zijn in de wijde omgeving te zien. Meer gegevens over de brand bij Huizen ontbreken vooralsnog.

bron rtvutrecht.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 4 juli 2006, 11:32:57
Inmiddels worden ze in Flevoland geloof ik ook onrustig.... ;)
0700015 11:02:43 04-07-06  graag tel contact RAC  (BRW Flevoland - HOVD-B)

En inderdaad:
0701101 11:30:13 04-07-06  prio 2, pelotonsinzet zuid standby in huizen, alm buiten, stad en haven verzamelen bij het oor in almere haven. zeewolde, swifterbant en lelystad rechtstreeks richting kazerne huizen


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #35 Gepost op: 4 juli 2006, 11:34:37
0700012 11:35:27 04-07-06 graag contact ac Regionale Brandweer Flevoland (OvD Midden


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #36 Gepost op: 4 juli 2006, 11:35:23
er mogen nu ook wel even fotos komen van deze brand
Jantje ongeduld, als je goed gelezen had is de omgeving afgezet.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #37 Gepost op: 4 juli 2006, 11:38:38
Er zijn geen 2 pelotons uit Utrecht onderweg.

Onderweg is peloton Eemland bestaande uit:

1 TS Baarn
1 TS Eemnes
1 TS Bunschoten
1 TS Leusden
1 TS Achterveld
1 TS Woudenberg
1 TS Soest
1 TS Amersfoort
HV2 Baarn
HA + DPH Amersfoort

Later nog los gealarmeerd:

AL Baarn
AL Bilthoven
TS Maarssen
HA + DPH Maarssen

8-9 TAS lijken me 2 pelotons.
(1 peloton is 4 keer TAS)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #38 Gepost op: 4 juli 2006, 11:39:57
En inderdaad:
0701101 11:30:13 04-07-06  prio 2, pelotonsinzet zuid standby in huizen, alm buiten, stad en haven verzamelen bij het oor in almere haven. zeewolde, swifterbant en lelystad rechtstreeks richting kazerne huizen


Prio2 zal de aflossing wel zijn gezien de weersomstandigheden.


jochem112

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 4 juli 2006, 11:53:14
Ja normaal wel, maar Eemland is een uitzondering en dat peloton bestaat uit 8 TS'en. Vandaar dat ik zei dat het geen 2 pelotons waren.

Erwin,

dat is leuk voor de regio waar ze bijstand moeten verlenen  ??? >:(
deze hebben dan waarschijnlijk 1 peloton aangevraagd > verwachten 4 ts met 4 x 6 personen en er staan er 8.   :-\ in de schoenen van de ovd denkend die als Pcdt moet optreden zou ik er 4 direkt rechtsomkeerd weer naar huis sturen.

en trouwens denk ik niet dat men hierin afwijkt met de rest van nl er zijn gewoon 2 pelotons gevraagd en gealarmeerd.
anders mag jij eens uitleggen waarom men in de brul (eemland) vind dat een pel. uit 8 ts bestaat.

ook als je gaat kijken in het kader van verzorging > men rekent uit dat men bijvoorbeeld ergens 3 pel. heeft staat is 3X4X6 personen plus wat leidingevenden is voor zoveel personen eten en drinken.

ik moet er niet aan denken dan net in 1 van extra 4 ts te zitten > geen eten of drinken en drinken is juist met deze dagen bij een inzet zo belangrijk  :D  :'( :'(
als men in eemland dit zelf wil prima maar overal gelden voor interregionale bijstand dezelfde afspraken en dat zijn de landelijke normen als men dus 1 peloton vraagt komen er 4 maal ts en Pcdt en geen 8 ts. zelfs in die gevallen blijven de pm ( motivatiebusjes ) aan de kazerne terwijl men die in eigen gebied wel meeneemt.