GRIP 2 Zeer grote brand bedrijf - Huizen 04-07-2006

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand bedrijf - Huizen 04-07-2006  (gelezen 16374 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #40 Gepost op: 4 juli 2006, 11:54:22
Grote brand in Huizen
Gepubliceerd op 04 juli 2006, 10:18
Laatst bijgewerkt op 04 juli 2006, 11:40

Een loods voor tweedehands auto's van autobedrijf Fred Janssen (Opel) in Huizen is dinsdagmorgen bij een grote uitslaande brand verwoest. [Dat doet vermoedden dat ze zaak onder controle lijkt te komen.] Er vielen geen gewonden. De brand zou zijn ontstaan tijdens dakbedekkingswerkzaamheden bij het bedrijf I Tonic aan de Ambachtsweg. Brandweerkorpsen uit de hele regio kwamen in actie om te voorkomen dat de brand over zou slaan naar omliggende autobedrijven. De loods, een voormalig kaaspakhuis, staat dicht bij een tankstation. De enorme rookontwikkeling was dinsdagmorgen in Hilversum en Almere te zien. De omgeving van de brand werd afgezet om belangstellenden op afstand te houden.  In de loods stond een groot aantal occasions geparkeerd.

www.gooieneemlander


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #41 Gepost op: 4 juli 2006, 12:03:22
Erwin,

dat is leuk voor de regio waar ze bijstand moeten verlenen  ??? >:(
deze hebben dan waarschijnlijk 1 peloton aangevraagd > verwachten 4 ts met 4 x 6 personen en er staan er 8.   :-\ in de schoenen van de ovd denkend die als Pcdt moet optreden zou ik er 4 direkt rechtsomkeerd weer naar huis sturen.

en trouwens denk ik niet dat men hierin afwijkt met de rest van nl er zijn gewoon 2 pelotons gevraagd en gealarmeerd.
anders mag jij eens uitleggen waarom men in de brul (eemland) vind dat een pel. uit 8 ts bestaat.

ook als je gaat kijken in het kader van verzorging > men rekent uit dat men bijvoorbeeld ergens 3 pel. heeft staat is 3X4X6 personen plus wat leidingevenden is voor zoveel personen eten en drinken.

ik moet er niet aan denken dan net in 1 van extra 4 ts te zitten > geen eten of drinken en drinken is juist met deze dagen bij een inzet zo belangrijk  :D  :'( :'(
als men in eemland dit zelf wil prima maar overal gelden voor interregionale bijstand dezelfde afspraken en dat zijn de landelijke normen als men dus 1 peloton vraagt komen er 4 maal ts en Pcdt en geen 8 ts. zelfs in die gevallen blijven de pm ( motivatiebusjes ) aan de kazerne terwijl men die in eigen gebied wel meeneemt.





Precies....dan spreken we niet van peleton. En twee peletons klopt ook weer niet want dan ontbreekt er weer wat ;)


112actueel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #42 Gepost op: 4 juli 2006, 12:04:15


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #43 Gepost op: 4 juli 2006, 12:05:01


Erwin Bakker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
  • www.erwin-bakker.nl
    • Website Erwin Bakker
Reactie #44 Gepost op: 4 juli 2006, 12:15:27
Precies....dan spreken we niet van peleton. En twee peletons klopt ook weer niet want dan ontbreekt er weer wat ;)

Heb ff in me boek gekeken met pelotons etc. van de BRUL.

Ze hebben de plaatsen gealarmeerd die ik net opgaf met 1 code. Daarvan gaan 4 TS'en rijden, een HV en HA+DPH.
Als ik in me boek kijken zou dat het volgende moeten zijn:

TS Amersfoort-centrum
TS Baarn
TS Woudenberg
TS Soest
HV Baarn
HA+DPH Amersfoort-centrum.

De TS Eemnes en AL Baarn zijn later nog apart bijgealarmeerd.

Hopen dat ik het nu wel goed zeg ;) dus alles onder voorbehoud.


Erwin Bakker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
  • www.erwin-bakker.nl
    • Website Erwin Bakker
Reactie #45 Gepost op: 4 juli 2006, 12:37:59
Kijk op de website van 112 Eemland-Noord voor de foto's. http://foto.112foto-eemlandnoord.nl/thumbnails.php?album=208


Marco ACH

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #46 Gepost op: 4 juli 2006, 13:18:12
http://foto.112foto-eemlandnoord.nl/thumbnails.php?album=208 Voor foto's.

Kijk! direct op de eerste melding gaan rijden  ;-)   Mooi ook om te zien hoe zo'n brand zich uitbreid (al is het helaas voor diegene die daarmee hun pand verloren zien gaan)
Take a picture of something you see


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 4 juli 2006, 16:01:15
Heb ff in me boek gekeken met pelotons etc. van de BRUL.

Ze hebben de plaatsen gealarmeerd die ik net opgaf met 1 code. Daarvan gaan 4 TS'en rijden, een HV en HA+DPH.
Als ik in me boek kijken zou dat het volgende moeten zijn:

TS Amersfoort-centrum
TS Baarn
TS Woudenberg
TS Soest
HV Baarn
HA+DPH Amersfoort-centrum.

De TS Eemnes en AL Baarn zijn later nog apart bijgealarmeerd.

Hopen dat ik het nu wel goed zeg ;) dus alles onder voorbehoud.
Het grootste probleem wat er zich voordeed is dat op het moment dat de brand in Huizen uitbrak,er in Laren een middelbrand was.En er dus goed gekeken moest worden naar welk korps er heen zou gaan.Ook vanwege de grote droogte in de bossen hier.Er is bij ons de vraag neer gelegt of wij op de dag 2 TSen konden bemannen,en dat kunnen wij dus.Zodoende is Eemnes er alsnog naar toe gegaan.En die TS is daar ingezet,en nog steeds niet terug


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #48 Gepost op: 4 juli 2006, 18:04:40
:o
Jeetje wat een brand hey...
Pff alleen niet echt fijn met dit weer voor de spuitgasten  :-\
Petje af  :-*


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 4 juli 2006, 19:47:15
10:37:35 04-07-06 9 G BRAN Pr 1 AZC VOORMALIG AMERSFOORTSESTRAATWEG  LAREN NH (nader bericht: middel,brand,buiten) TS743 OvD920 Brand/Buitenbrand/Bos/Heide
     
10:29:50 04-07-06 9 G BRAN Pr 1 AZC VOORMALIG AMERSFOORTSESTRAATWEG  LAREN NH TS743 Brand/Buitenbrand/Bos/Heide
   

Gisteren ook al raak daar.  :-\

Blijkbaar een groot korps, want ze zijn ook al ingezet bij brand in Huizen


Nou, het is niet zo'n groot korps. Alleen de HV775 stond nog in de kazerne..........

TS 741 - Huizen
TS-BT 742 - Heide
TS 743 - Heide
PM 773 - Huizen
HA 584 + SBC 511 - Heide