Voertuigen brandweer Heerenveen

Auteur Topic: Voertuigen brandweer Heerenveen  (gelezen 10419 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2006, 23:25:15
Hieronder volgen de nog ontbrekende voertuigen van Heerenveen.

De DA-OD:
http://img416.imageshack.us/img416/7052/56hzlzdaod4ab.jpg

Ik ben altijd een voorstander van functioneel boven mooi, maar goeiedag, wie dit zwaailicht verzonnen heeft....  :-\ :-X


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #11 Gepost op: 8 juli 2006, 11:45:36
Ik ben altijd een voorstander van functioneel boven mooi, maar goeiedag, wie dit zwaailicht verzonnen heeft....  :-\ :-X
Ik vind hem ook niet goed zichtbaar, zo'n stroboscooplicht.  :-\


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #12 Gepost op: 8 juli 2006, 12:19:53
Is het al bekend waneer de AL- Heerenveen vervangen wordt ? Ook aan het eind van het jaar net als de hoogwerker van Leeuwarden.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #13 Gepost op: 8 juli 2006, 12:24:31
Is het al bekend waneer de AL- Heerenveen vervangen wordt ? Ook aan het eind van het jaar net als de hoogwerker van Leeuwarden.

Eric
De AL Heerenveen wordt begin 2007 vervangen door een hoogwerker voor zover ik heb begrepen. En het wordt inderdaad dezelfde als in Leeuwarden. Het wordt (in grote lijnen) net zo een als ze nu in Barneveld hebben.


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #14 Gepost op: 8 juli 2006, 13:54:21
Ik zal eens even een plaatje van het voertuig van Barneveld zoeken. De voertuigen zullen in ieder geval bij Metz worden opgebouwd en op een MAN - chassis worden geplaatst. De nieuwe hoogwerker van Leeuwarden is geen vervanging maar een aanvulling. De nieuwe TS van Leeuwarden zal denk ik wel een vervanging worden voor de oudste TS.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2006, 14:20:08
Je bedoelt zo een ;)



OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2006, 23:38:35
De opbouw lijkt er wel op, maar het wordt een andere cabine.

Zo een wordt het: http://www.brandweer.org/voertuig_images_2/barneveld_41150.jpg
Foto: L. van Gestel


112fryslan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2006, 00:14:47
Ik zal eens even een plaatje van het voertuig van Barneveld zoeken. De voertuigen zullen in ieder geval bij Metz worden opgebouwd en op een MAN - chassis worden geplaatst. De nieuwe hoogwerker van Leeuwarden is geen vervanging maar een aanvulling. De nieuwe TS van Leeuwarden zal denk ik wel een vervanging worden voor de oudste TS.

Eric

Betreft de nieuwe ts leeuwarden, dit zal de ts3 worden en komt op de 1e uitruk op de hoofdpost(beroeps). De ts4 die op de 2e uitruk staat zal uit dienst gaan en gebruikt worden als oefenwagen. De TS 1 gaat naar de hoofdpost voor de 2e uitruk en de ts2 gaat naar post noord.

Met betrekking tot de hw heb ik nog een vraagje aan eric. Jij zegt dat het een aanvulling zal worden, nou vraag ik me af hoe dit zit, gaat er dan 1 van de 2 naar post noord? wat ik zou niet weten wat ze met 2 hw's moeten op 1 post.


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #18 Gepost op: 10 juli 2006, 10:00:15
Betreft de nieuwe ts leeuwarden, dit zal de ts3 worden en komt op de 1e uitruk op de hoofdpost(beroeps). De ts4 die op de 2e uitruk staat zal uit dienst gaan en gebruikt worden als oefenwagen. De TS 1 gaat naar de hoofdpost voor de 2e uitruk en de ts2 gaat naar post noord.

Met betrekking tot de hw heb ik nog een vraagje aan eric. Jij zegt dat het een aanvulling zal worden, nou vraag ik me af hoe dit zit, gaat er dan 1 van de 2 naar post noord? wat ik zou niet weten wat ze met 2 hw's moeten op 1 post.

Ik kom niet meer dagelijks op de kazerne in Leeuwarden dus is het volgende antwoord een suggestie: De oude hoogwerker gaat naar post noord, de nieuwe naar de hoofdpost. Ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat er twee redvoertuigen op een kazerne staan en op de andere geen. De oude hoogwerker is regelmatig voor onderhoud uit dienst en een tweede hoogwerker op post noord is gewoon beter voor de dekking in het westen van de stad.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


112fryslan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #19 Gepost op: 10 juli 2006, 11:05:17
Ik kom niet meer dagelijks op de kazerne in Leeuwarden dus is het volgende antwoord een suggestie: De oude hoogwerker gaat naar post noord, de nieuwe naar de hoofdpost. Ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat er twee redvoertuigen op een kazerne staan en op de andere geen. De oude hoogwerker is regelmatig voor onderhoud uit dienst en een tweede hoogwerker op post noord is gewoon beter voor de dekking in het westen van de stad.

Eric

Bedankt voor je informatie. En wat ik vernomen heb is dat de nieuwe hw in januari komt.