Wat gebeurd er met afgeschreven politie voertuigen?

Auteur Topic: Wat gebeurd er met afgeschreven politie voertuigen?  (gelezen 8708 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Gepost op: 5 juli 2006, 07:46:34
Ik zat me eigenlijk is af te vragen of er mensen zijn die weten wat er gebeurd met afgeschreven politie voertuigen. Gaan deze door via een bepaalde garage naar een 2e gebruiker. Of worden ze gestript en als gewone auto verkocht? Kortom wie weet meer...  :)

N9213Q

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2006, 08:10:54
Meestal worden ze ontdaan van alle kermerken en gaan ze naar de Domeinen. Daar worden ze per opbod verkocht. Kom regelmatig witte Volvo's tegen waarvan het kenteken mij bekend voorkomt. Blijkt het naderhand een ex- KLPD Volvo te zijn. :)

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2006, 18:07:30
Meestal worden ze ontdaan van alle kermerken en gaan ze naar de Domeinen. Daar worden ze per opbod verkocht. Kom regelmatig witte Volvo's tegen waarvan het kenteken mij bekend voorkomt. Blijkt het naderhand een ex- KLPD Volvo te zijn. :)

Zijn het dan geen laesevoertuigen die terug gaan naar de importeur/leasemaatschappij. Uiteraard nadat ze zijn gestript en van OGS ontdaan zijn.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2006, 18:13:41
Nee, en ik kan het weten  8)
Als je op de site van de domeinen kijkt :

http://domeinen.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=CF0A7C12ECC84A56BCB47C697213E9CFX1X38456X87&a=a&veilingen=8A15BFCB1E8A4773BE910057C6D1A28A

Zie je meerdere witte auto's staan, onder andere diverse mercedessen van den haag, volvo van klpd en er staat ook nog een ex vros seat (heb ik even ingezeten).

Ze worden gestript (vraag niet hoe  :-X) striping word er door een proffesioneel bedrijf afgehaald, auto's worden gepoetst en dan worden ze per opbod verkocht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ikkuh

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2006, 18:32:21
Volgens mij hebben heel wat korpsen  laese voertuigen!

Dus deze gaan dan neem ik aan gewoon terug naar de laese maatschappij, waar alles eraf
wordt gehaald en dan gewoon weer verkocht worden.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2006, 18:36:16
Citaat van: http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/frameset/get.cfm?id=479
Ons korps heeft verder zo'n 400 burgerauto's die worden gebruikt door de recherche en door ondersteunende korpsonderdelen. Auto's zijn eigendom van het korps dat een contract heeft afgesloten met een leasemaatschappij. Deze verzorgt het (financieel) beheer van het wagenpark en bewaakt de kosten, waardoor de politiegarage 'marktconform' werkt.

Een voorbeeldje uit Amsterdam ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2006, 18:38:19
Alleen wil je niet weten hoe een politievoertuig er van binnen uitziet! Alles wat er inzat halen ze er uit, maar dat heeft ook vastgeschroefd gezeten! Hollands Midden en Kennemerland kopen wel hun eigen voertuigen. Gooi en vechtstreek vroeger ook!

ikkuh

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2006, 19:01:38
Ja ik zou nooit een oude politie auto kopen!

Als je ziet hoe ze ermee rijden en daarna ook nog eens alles eruit gesloopt moet worden.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2006, 19:08:01
het ligt er natuurlijk wel aan wat voor politie auto je koopt!
Als jij een politie golfje koopt die van een wijkagent geweest is, dan is dat beter te vertrouwen (mede door het goede onderhoud bij de politie) als dat je een vw bus koopt die jaren in de binnenstad van amsterdam heeft gereden!