Ahum, Karim..........
Die lotus van jouw, is mooi hoor, maar toch een andere soort.
Wel wat is een lotus, Ger@rd heeft het al een beetje gezegd, alleen die "zeer lastig persoon", moet je maar niet geloven.
Ik ben een lotus slachtoffer.
Wij grimeren verwondingen en spelen (eigenlijk acteren zoals wij dat noemen ) dan dat wij gewond zijn.
Bij een openbeenbreuk, grimeren wij een wond en doen dan net of wij echt onze been gebroken hebben.
Dit doen wij voor EHBO verenigingen, BHV opleidingen, ambulance diensten en zoals ik, bij defensie.
Er is ook een verschil bij sommige lotussen, de één speelt het meest voor ehbo en bhv, dit zijn relatief de wat makkelijker letsels.
Bij de ambulancediensten worden de letsels wat moeilijker, meer trauma gerelateerd, plus dat je wat meer ziekte beelden erbij hebt.
Bij defensie speel je alleen maar trauma letstels, hoewel als ik op een oefening bent, dan ben je vaak een aantal dagen weg, dan komt het ook wel eens voor, dat je ziekte beelden moet spelen, zoals buikgriep, blindedarm ontsteking e.d.
Het is heel divers, en heel erg leuk om te doen.
En ja, wij worden ook wel eens betiteld dat we lastig zijn, maar men vergeet dan vaak, dat wij hiervoor de opdracht krijgen en dit niet altijd uit ons zelf doen. Helaas zijn er ook lotus slachtoffers die dit wel uit zichzelf doen en persoonlijk vindt ik dit niet echt leuk.
Ik wil in ieder geval mijn letsel zo waarheids getrouw spelen, of dit een trauma casus is of niet, ik houd er niet van om overdreven als lotus te gaan spelen. Maar ja soms krijg ik hiervoor de opdracht en dan ontkom ik er toch niet aan.
Ook niet na wat onderhandelingen.
Het meest speel ik bij defensie en vindt dit heel erg leuk om te doen, vooral de oefeningen, daar heb je altijd veel plezier en je maakt nog eens wat mee.
In een andere topic, lotus verhalen, kun je lezen wat de lotussen zoal meemaken, een tip om dit toch eens te lezen.
Ik hoop dat je nu een beetje een antwoordt heb gekregen op je vraag.
Die andere lotus van Karim,
tja, dat zijn mooie auto's