wat is een lotus

Auteur Topic: wat is een lotus  (gelezen 20875 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

smartie92

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 5 juli 2006, 21:07:38
ok... ik heb er wel eens over zitten denken om bij de jeugd-ehbo te gaan maar ik weet niet echt wat het allemaal inhoud enzo en wat je allemaal doet

groetjes martijn


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #21 Gepost op: 5 juli 2006, 22:30:59
Als jullie nu samen uitvechten wie  er naar Engeland komt hoeven jullie ook niet meer de lotus "te spelen" maar hebben we gelijk iemand met echte verwondingen  ;D

Dit hoeven wij echt niet uit te vechten hoor, wij komen wel samen  ;D is geen probleem.  ::)  ;D
ok... ik heb er wel eens over zitten denken om bij de jeugd-ehbo te gaan maar ik weet niet echt wat het allemaal inhoud enzo en wat je allemaal doet

groetjes martijn

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je in groep 8 zit van de basis school, krijg je vaak jeugd A. Ben je wat ouder dan kun je jeugd B doen. Hier leer je wat verbanden aanleggen, stukje beademing, helpen bij kleine letsels, kennis van het menselijk lichaam, stabiele zijligging bij een bewusteloze enz. eigenlijk best nog wel veel.
Als je 16 jaar bent, kan je bij de meeste ehbo ver. hier in het land een cursus ehbo voor volwassenen volgen. Wanneer je dit bij houd en geldig houd kan je als je 18 jaar bent, eventueel een lotus opleiding volgen.
Deze opleiding duurd ongeveer 2 jaar.


smartie92

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 6 juli 2006, 09:44:19
veel dingen weet ik al want mijn vader is huisarts en daar leer je dus ook veel van ;)

ik kan hem denk ik nog wel zover krijgen dat ik op jeugd ehbo mag
Citaat
Ik weet niet hoe oud je bent,

13  ;D


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #23 Gepost op: 28 september 2006, 12:46:56
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een simulant en een lotus,
en daarbij het verschil in de opleiding.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #24 Gepost op: 28 september 2006, 13:51:53
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een simulant en een lotus,
en daarbij het verschil in de opleiding.

Het verschil?????

Ik heb eigenlijk geen idee.
Wel weet ik dat simulanten vaak in ziekenhuizen ingezet worden om artsen op te leiden.
Wat voor opleiding ze gehad hebben geen idee. Of je deze simulanten bedoeld  ???
Wel weet ik dat je als Lotus een opleiding gaat volgen je nu eerst de opleiding tot simulant doet dat betekend  dat de opleiding die vroeger gegeven word nu in twee modulles is gesplits.
Simulant ben je als je de modulles grimeren en acteren met goed gevolg hebt afgesloten.
Daarna volgen de modulles ontwerpen en ensceneren. En daarna kun je nog verder gaan.
Meer informatie kun je op de volgende site lezen die ik van internet heb geplukt.

http://www.lotuskringherewego.nl/index_bestanden/Page3602.htm

gr Bianca


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #25 Gepost op: 28 september 2006, 16:57:29
Hey Bianca,

dat is precies de info die ik wilde hebben.  ;)

Bedankt.
(tot zondag  :) )
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #26 Gepost op: 29 september 2006, 00:56:40
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een simulant en een lotus,
en daarbij het verschil in de opleiding.
Een simulatiepatient doet geen heftige, bloederige dingen, die test een GNK-student op gespreksvaardigheden en het afnemen van een goede anamnese en lichamelijk onderzoek. Een lotus heeft een arteriele bloeding, een simulatiepatient heeft al een week diarree ;)

Oh, en een simulant doet alsof 'ie ziek is, maar da's meer een leugenaar ;)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 29 september 2006, 00:58:05
Oh ja, en simulatiepatienten zijn nog minder geliefd in de opleiding dan lotuspatienten... Da's namelijk de eerste keer dat de student 'dokter' is, en ineens in zn eentje de anamnese mag afnemen... en da's niet makkelijk  ;D
Arts  www.alphalog.nl


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #28 Gepost op: 29 september 2006, 15:44:32
Hey Bianca,

dat is precies de info die ik wilde hebben.  ;)

Bedankt.
(tot zondag  :) )

graag gedaan


wie wat waar en hoelaat ::)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #29 Gepost op: 29 september 2006, 23:25:24
Oh ja, en simulatiepatienten zijn nog minder geliefd in de opleiding dan lotuspatienten... Da's namelijk de eerste keer dat de student 'dokter' is, en ineens in zn eentje de anamnese mag afnemen... en da's niet makkelijk  ;D

Ervaring erin ? ?  ???  ;D  ;D