Zelf wel een dergelijke situatie meegemaakt, waarbij men tijdens een festival op de ambulance klom en vervolgens op de ambulance begonnen te dansen. In mijn geval stonden we midden op het festival terrein, omdat er teveel slachtoffers over het gehele gebied verspreid lagen en de Eerste hulp er niet meer aan toe kwam om ze allemaal op te halen. Ons slachtoffer zelf was Unresponsive door het gebruik van verschillende middelen. Terwijl wij met het slachtoffer bezig zijn, was er een onbewaakt moment van mijn zijde en waren er een drietal personen die vervolgens op de ambulance stonden. Maar voordat ze het waarschijnlijk zelf in de gaten hadden, had de beveiliging de personen er op een normale, verbale, manier de personen eraf gepraat. De mensen die op een ambulance klimmen kunnen simpelweg niet te dronken zijn, omdat ze anders het dak niet eens redden. Zeker als je dan ook nog eens laat zien, waarmee je dan aan het werk bent.
Om op het topic terug te komen met betrekking op het aangeven met als gevolg dat er wraak-acties uit kunnen vloeien, vind ik begrijpelijk. Maar ook absoluut verwerpelijk. Zelf ook in dit soort situaties terecht gekomen, waarbij voetbal supporters elkaar te lijf gaan en onderweg de ambulance bewerken met honkbal knuppels, met ons erin. Wat en wie moet je aanwijzen als er een groep van 100 holigans je tegemoet komen stormen, terwijl een veilige route gekregen hebt van de MKA en de politie. Voor dit soort incidenten zou je een camera in de ambu moeten hebben, zodat alles vastgelegd is en als bewijs aangevoerd kan worden. En dan? ? ? Ik heb alleen aangifte gedaan van vernieling en dat zit onder in de bekende doofpot, want er is nooit iemand voor aangehouden of veroordeeld.
Ambulance zorg is er voor iedereen in Nederland. Het maakt niet uit of je nou geel, zwart, rood of blank bent. Als er iets medisch aan de hand is, komen we! Alleen zijn er op momenten niet altijd ambulance's om de hoek van de straat. Hierdoor moeten we vaak een stuk rijden. En de melder moet duidelijk aangeven wat er aan de hand is. Dat zijn twee normale gegevens. En voor de rest, doen we echt wel ons best om een ieder te helpen, maar we kunnen niet iedereen helpen. We zijn God niet!!!
RR (agressie is emotie)