Ambulancepersoneel bang voor wraak

Auteur Topic: Ambulancepersoneel bang voor wraak  (gelezen 12931 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

supermario

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #30 Gepost op: 10 juli 2006, 19:41:50
Mensen van een ambu af dirigeren lijkt me een stuk eenvoudiger dan mensen die je te lijf proberen te gaan.

Ik ben het verder geheel met je eens dat beide situaties niet kunnen, maar wil hierbij wel melden dat het
"dakdansen" makkelijker te voorkomen was geweest door de plaatsing van de ambu. Op aggressieviteit reken
je niet, je gaat er tenslotte nog steeds van uit dat mensen blij zijn met de hulpverleners die gekomen zijn om
jou vriend of familielid te helpen.
Hij die gaat groet u allen.


ariesigma

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 10 juli 2006, 19:49:09
Zo zie je maar dat de mensen tegenwoodig geen respect hebben voor andermans spullen.
Meteen de politie erbij halen zou ik zeggen.


shez

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 10 juli 2006, 20:07:17
Citaat
Als ik op dat moment een kritieke patient d'r in had liggen en wij direct naar een ziekenhuis moesten dan was ik dus echt wel gaan rijden, uiteraard niet vol gas weg (zal collega + patient ook niet op prijs stellen) maar ik was gaan rijden, eerst langzaam zodat ze nog (zittend) eraf konden springen, en anders hadden ze toch echt pech gehad, de keuze tussen een groepje asociale idioten met een totaal gebrek een normen en waarden dat wat blauwe plekken/kneuzingen op loopt en een patient die komt te overlijden als ie niet snel in het ziekenhuis komt is snel gemaakt.

En klappen ? Ik heb ook 'n mooie Magnum Brightlight binnen handbereik, of ik doe gewoon de deuren op slot (centrale vergrendingen).

En achteraf problemen ? Ik weet van niks, mensen op 't dak van de ambulance ? niet gezien hoor, ik hoef toch niet te verwachten dat er dansende mensen op m'n ambu staan als wij met een spoedrit bezig zijn ?

jeetje zeg... dat zal lekker worden een ambulance broeder die zelf nog meer gewonden maakt.... dag gedragscode, dag respect voor anderen en vooral dag baan... denk je echt dat iemand je geloofd als je zegt dat je niet gezien hebt dat er mensen op je dak staan te dansen! Volgens mij zou een oude man van 90 dat nog merken!


Karim

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 10 juli 2006, 22:56:30
jeetje zeg... dat zal lekker worden een ambulance broeder die zelf nog meer gewonden maakt.... dag gedragscode, dag respect voor anderen en vooral dag baan... denk je echt dat iemand je geloofd als je zegt dat je niet gezien hebt dat er mensen op je dak staan te dansen! Volgens mij zou een oude man van 90 dat nog merken!

"Dag gedragscode" ??!  "dag respect voor andere" ??!   Welke gedragscode ? Het op een ambulance staan springen en de bemanning volledig negeren ??  Welk respect ?? Dat totaal respect voor de ambulance en hun bemanning bedoel je misschien ??!


En nu zit jij achter 't stuur van die ambulance, en staat die groep op jou wagen te dansen, en wat je ook zegt, ze gaan er niet vanaf.

En achterin zit de verpleegkundige bij 'n zwaar gewond kind, en die zegt dat als jullie niet snel in het ziekenhuis komen dat dat kind komt te overlijden.
Dan kan je kiezen tussen eerst voorzichtig beginnen te rijden zodat ze zien dat het menis is, en als ze dan nog blijven staan dan vallen ze maar, uiteraard vervelend dat ze dan iets kunnen breken/kneuzen, maar als je niks doet gaat dat kindje achterin dood.

En jij moet kiezen wat je gaat doen.....


En heb je daarnaast al eens in een stilstaande wagen gestaan tussen zo'n groot publiek (= herrie) waar de muziek ook nog eens keihard aanstaat (= nog meer herrie). Zo'n chevy is best 'n groot voertuig en de bassen van die muziek dreunen al hard genoeg, dus het zou helemaal niet eens zo gek zijn als je niet zou merken dat er iemand op dat ding zou staan.


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #34 Gepost op: 11 juli 2006, 01:12:28
My thoughts exactly.

Als ik op dat moment een kritieke patient d'r in had liggen en wij direct naar een ziekenhuis moesten dan was ik dus echt wel gaan rijden, uiteraard niet vol gas weg (zal collega + patient ook niet op prijs stellen) maar ik was gaan rijden, eerst langzaam zodat ze nog (zittend) eraf konden springen, en anders hadden ze toch echt pech gehad, de keuze tussen een groepje asociale idioten met een totaal gebrek een normen en waarden dat wat blauwe plekken/kneuzingen op loopt en een patient die komt te overlijden als ie niet snel in het ziekenhuis komt is snel gemaakt.

En klappen ? Ik heb ook 'n mooie Magnum Brightlight binnen handbereik, of ik doe gewoon de deuren op slot (centrale vergrendingen).

En achteraf problemen ? Ik weet van niks, mensen op 't dak van de ambulance ? niet gezien hoor, ik hoef toch niet te verwachten dat er dansende mensen op m'n ambu staan als wij met een spoedrit bezig zijn ?
Ja joh vooral met een zaklamp beginnen te meppen in het volle publiek.
Dan heb je dadelijk 50 woedende  feestgangers op je nek, en dan heb je aan je mag-lite ook niks meer hoor.

En jou stelling in zo'n  situatie  dat je van niks wist dat er mensen op het dak stonden, zal ik maar eens heel voorzichting mee zijn.
Want in deze situatie is er een filmpje gemaakt!!
Men kan dus aantonen met dit filmpje dat jij wel degelijk de mensen op je ambulance hebt zien staan, pas op voor stille getuige voor je met rare akties begint.


Karim

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 11 juli 2006, 02:02:10
Ja joh vooral met een zaklamp beginnen te meppen in het volle publiek.
Dan heb je dadelijk 50 woedende  feestgangers op je nek, en dan heb je aan je mag-lite ook niks meer hoor.

En jou stelling in zo'n  situatie  dat je van niks wist dat er mensen op het dak stonden, zal ik maar eens heel voorzichting mee zijn.
Want in deze situatie is er een filmpje gemaakt!!
Men kan dus aantonen met dit filmpje dat jij wel degelijk de mensen op je ambulance hebt zien staan, pas op voor stille getuige voor je met rare akties begint.


Wie zegt hier dat ik wil beginnen met meppen met een maglite in het volle publiek ?? Ik zeg alleen dat ik dat ding zal gebruiken als ik zelf aangevallen wordt.

En uiteraard ga je niet zeggen ik weet van niks als er 100 mensen gezien hebben dat je die aso's op je dak aanspreekt, maar als jij er al in zit en dan merkt dat die gasten erop klimmen en de situatie is kritiek dan kan je wel rustig beginnen met rijden (zodat ze nog een kans hebben er zittend af te springen) en dan kan je natuurlijk altijd nog zeggen dat je van niks wist.

Wel apart dat wij als ambulancepersoneel hier nu als boeman worden afgeschilderd als we langzaam weg willen gaan rijden om toch duidelijk te maken dat ze nu van die wagen of moeten komen, of de maglite erbij pakken als verdediging in 't geval dat weer's iemand z'n handen niet thuis kan houden.
Ik dacht dat wij "de goeie" waren, en die aso's die bovenop die wagen staan en het ons onmogelijk maken om voor de patient te zorgen de slechterikken zijn....


harold

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 11 juli 2006, 17:25:52
Puur voor de gein?? mm dan laat ik puur voor de gein mijn Magnum Brightlight maar eens per ongeluk vallen......kijken hoe leuk ze dat vinden...  euforie en lol zijn geen vergoeilijking voor wat daar gebeurde. Geen intentie om schade toe te brengen?? neeuh, wel de intentie om de ambulance eens lekker te hinderen!

Zou je echt gaan meppen met een paar honderd mensen om je heen die onder invloed zijn van middelen? Ik vraag me af wat je ermee bereikt. Volgens mij is het beter voor je eigen veiligheid als je grijpt naar meer tactische middelen.


harold

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 11 juli 2006, 17:55:00
Mensen van een ambu af dirigeren lijkt me een stuk eenvoudiger dan mensen die je te lijf proberen te gaan.

Ik ben het verder geheel met je eens dat beide situaties niet kunnen, maar wil hierbij wel melden dat het
"dakdansen" makkelijker te voorkomen was geweest door de plaatsing van de ambu. Op aggressieviteit reken
je niet, je gaat er tenslotte nog steeds van uit dat mensen blij zijn met de hulpverleners die gekomen zijn om
jou vriend of familielid te helpen.

Sterker nog, in de evenementenhulpverlening (en dan metname evenementen waar buitenproportioneel veel drugs en alcohol aanwezig zijn) heb ik gemerkt dat het gros aan feestgangers wel in zijn voor een geintje en dat aanwezige hulpverleners (heus niet alleen maar ambulancepersoneel) voor de hand liggende doelwitten zijn, maar dat ze over het algemeen goedwillig zijn...dus dat als je ze duidelijk en zonder zelf agressie te tonen (verbaal, non-verbaal) te verstaan geeft dat je iemand moet gaan helpen, dat ze ook wel mee werken. Niet iedereen is even dronken op zo'n feest. Ik heb vaak gezien dat dan bijvoorbeeld een "minder dronken vriendin" haar vriend op zijn nummer zette en ervoor zorgde dat we ons werk konden doen.

Ik geloof er niet zo in dat er niet te praten valt met mensen onder invloed. Ik geloof er wel in dat veel hulpverleners niet de moeite nemen om te praten met iemand onder invloed van middelen...

Om terug te komen op dat filmpje...ik zie WEL overduidelijk hinderlijk ongeoorloofd gedrag, mogelijk zelfs schadelijk voor de wagen, maar ik zie GEEN agressie tegen ambulancepersoneel, wat in het begin van deze topic wel werd gesuggereerd door de lijn te trekken naar het voorval in Amsterdam.


harold

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 11 juli 2006, 18:18:09
"Dag gedragscode" ??!  "dag respect voor andere" ??!   Welke gedragscode ? Het op een ambulance staan springen en de bemanning volledig negeren ??  Welk respect ?? Dat totaal respect voor de ambulance en hun bemanning bedoel je misschien ??!


En nu zit jij achter 't stuur van die ambulance, en staat die groep op jou wagen te dansen, en wat je ook zegt, ze gaan er niet vanaf.

En achterin zit de verpleegkundige bij 'n zwaar gewond kind, en die zegt dat als jullie niet snel in het ziekenhuis komen dat dat kind komt te overlijden.
Dan kan je kiezen tussen eerst voorzichtig beginnen te rijden zodat ze zien dat het menis is, en als ze dan nog blijven staan dan vallen ze maar, uiteraard vervelend dat ze dan iets kunnen breken/kneuzen, maar als je niks doet gaat dat kindje achterin dood.

En jij moet kiezen wat je gaat doen.....


En heb je daarnaast al eens in een stilstaande wagen gestaan tussen zo'n groot publiek (= herrie) waar de muziek ook nog eens keihard aanstaat (= nog meer herrie). Zo'n chevy is best 'n groot voertuig en de bassen van die muziek dreunen al hard genoeg, dus het zou helemaal niet eens zo gek zijn als je niet zou merken dat er iemand op dat ding zou staan.

Je kiest dan voor een levensgevaarlijke situateie waarbij je eigen veiligheid, die van je partner en die van dat "zwaargewond kind wat doodgaat" niet meer gewaarborgt kunnen worden. Dit is volgens mij geen goed hulpverlenersschap.

Bovendien, stel je kiest voor de optie van joffrey om om je heen te gaan meppen met een maglite of de optie van jou om te gaan rijden...en met een beetje pech (en met die dronken malloten is het niet ondenkbaar) raakt er iemand door jouw toedoen ernstig gewond.
Wat dan? dan kom je misschien nog in de media ook als de ambulancebroeder die roekeloos ging handelen bij een stelletje dronken malloten. Om maar te zwijgen over rechtszaken. Of kamervragen of al die poltieke onzin waar we in Nederland zo goed in zijn.

Gaan we ook wild west cowboy-praktijken beginnen net als in de States?


shez

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 11 juli 2006, 18:25:56
Natuurlijk wordt je als ambulance personeel niet als boeman afgeschilderd
als je gaat rijden...maar ik vind als je mensen gaat aanvallen met je
maglite (wat ik wel eens wil zien) of als je gaat rijden als er mensen op je
dak staan (als je gas geeft vallen ze sowieso, naar mijn idee... ook als je
dit zacht doet, omdat ze er niet op berekend zijn!)... dat je dan net zo
hard aan deze ongein mee doet als de boosdoeners zelf!

Het is natuurlijk volkomen respectloos als je ambulance personeel dat hulp
probeert te verlenen kwaad doet, maar ik vind dat je als ambulance
medewerker het goede voorbeeld moet blijven geven ook en misschien wl juist
aan dit soort mensen!


En het smoesje dat je ze niet gehoord hebt door de herrie... nou ga jij dat
maar eens even aan de rechter wijsmaken....