even het volgende

Auteur Topic: even het volgende  (gelezen 6105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #20 Gepost op: 24 september 2006, 12:35:52
Ja, je hebt gelijk, in strafzaken. Maar dit gaat om een mulderverweer! En dat werkt, gelukkig, iets anders. Dan zal de officier, vertegewoordigd in zitting door een medewerker van de mulderunit, nooit hoger eisen dan de boete die oorspronkelijk is opgelegd. Dit geld alleen bij overtredingen.
Bij zaken die niet onder mulder vallen is het inderdaad zo dat de rechter hoger kan straffen dan de oorspronkelijke boete. En het is nu ook zo dat als je in hoger beroep gaat bij een strafzaak (politierechter en meervoudige strafkamer) je niet meer automatisch een lagere straf zult krijgen (wat vroeger regelmatig gebeurde). En wetten worden nog altijd geïnterpreteerd door de rechter (heet jurispudentie) en daar kan ok de officier weer in hoger beroep gaan. Het recht, mooi vak is het toch ;)
Dus: altijd goed opletten of je een boete hebt gekregen van het openbaar ministerie Mulderunit... Ik krijg het bijna nooit goed uitgelegd. Ook in mijn werk naar justiabelen (rechtszoekenden en verdachten) toe. Maar nogmaals proberen kan bij een verkeersovertreding altijd. En bij strafbare feiten? Bel even een advocaat ;D
It's me!


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 5 november 2006, 20:07:28
dat moesten we overmaken aan de gemeente,maar dat zal van een parkeerwacht geweest zijn denk ik... :-\

Als je voor het niet voldoen van parkeerbelasting een naheffing krijgt, dan is die afkomstig van de afdeling belasting.
Deze krijg je met 6 tot 8 weken thuis gestuurd. Als je die niet betaald komt daar een verhoging op en betaal je deze niet dan kom je de deurwaarder tegen op je pad.
Ene je krijgt nergens in Nederland een naheffing of Mulderbon van een parkeerwacht. Die krijg je wel van een parkeercontroleur.
Parkeerwachten bedienen alleen maar een slagboom bij parkeerterreinen en garage's. ;)