Beveiligingsvoertuigen met zwaailicht?

Auteur Topic: Beveiligingsvoertuigen met zwaailicht?  (gelezen 34829 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:05:53
In de goede oude tijd als MS ben ik een keer aangestuurd door de meldkamer om naar een inbraakmelding te gaan, later kreeg ik de opdracht om niet ter plaatse te gaan omdat meerdere malen een dwancode werd gebruikt, als eerste is de politie ter plaatse gegaan en die hebben wij later ter plaatse verzocht voor de sleutels e.d.
Later bleek er gelukkig weinig aan de hand maar de centralist vond mijn veiligheid belangrijker op dat moment.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:07:15
Als ik zou worden gestuurd als MS naar een overvalmelding laat ik de Politie toch wel als eerste rijden.
Als ik op weg zou zijn naar een inbraakmelding en kom onderweg een aanrijding met letsel tegen gaat dat natuurlijk voor.

Maar goed, ik ben geen MS meer maar zit lekker op een vast object en daar liggen de prioriteiten anders.

Lekker op een vast object?? Zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken :) Heerlijk om naast je objecten ook nog andere dingen te doen waar je iemand mee van dienst kunt zijn :)... overigens moet ik inderdaad zeggen dat politie inschakelen zowieso een must is.. maar als er daadwerkelijk overvalalarm word gegeven rijdt politie volgens mij toch al, en die zijn er ook sowieso eerder :) of je moet van hele goede huize (dichtbij) Komen :)

Nick

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:09:52
Ik zit nu op een behoorlijk risico vol object en het bevalt me heerlijk in de 11 jaar dat ik het werk nu doe hjeb ik diverse objecten gehad maar waar ik nu zit bevalt het me prima :)

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:10:07
tuurlijk.. is ook logisch.
ik kreeg van mijn chef de instructie om ook bij constatering van een dadwerkelijke inbraak niet alleen naar binnen te gaan maar met politie. en de manier waarop hij dat zei liet me vermoeden dat als het daar goed zou gaan hij me persoonlijk nog iets zou aandoen als ik dat risico nam...
en terecht mocht er wat zijn dan mag politie indien nodig geweld gebruiken, als beveiliger mag je dan (in beginsel) niet
maar ik zou toch als MS die kant op gaan denk ik.. (wel iom meldkamer) al is het maar om in de buurt te zijn mocht de politie naar binnen willen.
Politie Aspirant niveau 4

SirMark

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:18:29
Mijn acties die mij belangrijk lijken bij melding:

- als de donder in de auto stappen :)
- Onderweg conacten met MK Politie (rechtstreeks nummer Partners in Veiligheid)
- Open lijn houden en I.O.M. Meldkamer Politie naar binnen of afwachten tot partners er zijn.

En de rest volgt dan wel, maar ik denk dat dit een goede manier van handelen zou zijn

Nick

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:21:22
Een beveiliger hoeft het volgende maar te onthouden.

Controleren
Signaleren
Alarmeren
Rapporteren

1 van mijn eerste lessen van het basisdiploma beveiliging.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:21:58
ja lijkt mij ook redelijk, alleen weet ik niet of je baas zo blij is als je je eigen meldkamer niet redelijk op de hoogte houd ;) die zou ik (bij het ontvangen van de melding) aangeven dat je contact opneemt met politie en hun later informeert over hoe het afgelopen is.
Politie Aspirant niveau 4

SirMark

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:23:48
Een beveiliger hoeft het volgende maar te onthouden.

Controleren
Signaleren
Alarmeren
Rapporteren

1 van mijn eerste lessen van het basisdiploma beveiliging.

Ja, alleen in bovenstaand geval is er al gealarmeerd. Ik denk dat het hier belangrijk is om goed en direct contact met de politie te onderhouden om te weten wat er speelt en wat je kunt gaan aantreffen. Deze 4 dingen zijn erg belangrijk natuurlijk, maar toch denk ik dat iedere situatie een eigen aanpak vereist.

Nick

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:24:07
ja lijkt mij ook redelijk, alleen weet ik niet of je baas zo blij is als je je eigen meldkamer niet redelijk op de hoogte houd ;) die zou ik (bij het ontvangen van de melding) aangeven dat je contact opneemt met politie en hun later informeert over hoe het afgelopen is.

Waarom moet jij contact opnemen met de politie daar heb je toch je eigen meldkamer voor?
Je bent op het moment dat je aanrijdend bent al druk genoeg.

SirMark

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:25:45
Waarom moet jij contact opnemen met de politie daar heb je toch je eigen meldkamer voor?
Je bent op het moment dat je aanrijdend bent al druk genoeg.

Wij hebben geen eigen meldkamer ;) Wij werken binnen een gemeentelijke stichting waarin PB en Politie heel nauw samenwerken in sommige dingen. Zo hebben we direct contact met de meldkamer van de Politie, en in zaken als deze onderhouden we dan ook goed contact met de meldkamer, en dat werkt: Geweldig!