Ik vind het triest dat er beschuldigingen komen van de kant van de familie dat er sprake zou zijn van racisme of iets van dien aard.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit het geval is , dat een ambulance met 7 minuten ter plaatse is en niet veel later de politie is naar mijn persoonlijke
mening een zeer scherpe tijd menig regio zal dit niet halen.
Dat hulpverleners worden gehinderd bij levensbedreigende situaties en er ook nog eens een ambulance word vernield raakt kant noch wal.
Personen die zich hier schuldig aan maken zouden vervolgd moeten worden en een passende doch zware straf moeten krijgen ( even om discussies te voorkomen dit geldt ook voor de Nederlandse medemens ) . Nu het de laatste tijd meer regel als uitzondering lijkt dat hulpverleners worden belaagd en hun voertuigen vernield moet hier toch politiek en praktisch wat aan gedaan worden nu het nog niet te laat is.
Dit voorval dient grondig onderzocht te worden zowel van de medische kant ( had meneer nog geleefd als het ambulance perzoneel normaal hun werk hadden kunnen doen?) , en natuurlijk strafrechterlijk in de richting van de familie ( vernieling belemmering van hulpverleners etc. etc.)
Ik zou graag op dit forum een discussie op gang zien komen door hulpverleners om dit soort gedrag van omstanders in de toekomst in te perken dan niet onmogelijk te maken.
Ronald.