Goede en betrouwbare en toegankelijke informatie is de sleutel tot het voorkomen en oplossen van incidenten.
de KNMI en Meteo consult storten op de media naar aanleiding van het aflassen van Nijmeegse Vierdaagse om ons te vertellen dat zij wel goede informatie hebben..
Maar is de informatie toegankelijk(laagdrempelig) en betrouwbaar genoeg. ?
Als ik nu betrouwbare informatie wil hebben over wat de weer condities zijn op een plaats incident, op de dijk bij Lent. Hoe kom ik dan aan goede en betrouwbare en toegankelijke informatie over meteo, temparatuur, verwachte neerslag in mm, luchtvochtigheid. En waar kan ik dat van uur tot uur volgen ?
Hoe weten we dat KNMI of Meteo consult daadwerkelijk betrouwbare informatie heeft over windkracht en windrichting op de dijk bij Lent of welk ander voorbeeld dan ook. Of de elspeetse hei ?
De eerste zoektochten naar goede informatie blijken helemaal niet zo erg duidelijk en betrouwbaar te zijn en dus helemaal geen mogelijkheid te hebben om iets van uur tot uur te volgen..
Wie zoekt er mee, naar betrouwbare en toegankelijk, laagdrempelig, Meteo informatie en hoe intepreteren we dat ?