Ervaring met PAX tassen?

Auteur Topic: Ervaring met PAX tassen?  (gelezen 8761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest3471

• Gast
Gepost op: 11 juli 2006, 21:08:07
Mijn vraag is kort; is er iemand die ervaring heeft met PAX-tassen? En dan met name de Feldberg First Aid. Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die er een hebben (prijzig) maar ik zit er voorzichtig over te denken om er een te kopen (gedeeltelijk voor m'n verjaardag hoor..;-)). Niet omdat het zo stoer is maar gewoon omdat het 10x practischer is dan die ouderwetse verbandtassen.

Misschien zijn er mensen met foto's (anders dan die van de fabrikant)? Ik hoor het graag en alvast bedankt!
Thijs

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2006, 10:45:35
Ik heb een PAX-rugzak, niet de allergrootste maar een maatje kleiner. Ruim voldoende plek voor 3 van die 'klittenband tassen', een tensiemeter en een fles water op de bodem. De tas is stevig, handzaam en behoorlijk licht, dus ik ben er eigenlijk wel tevreden mee ;)
Arts  www.alphalog.nl

guest3471

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2006, 17:16:06
Ik heb een PAX-rugzak, niet de allergrootste maar een maatje kleiner. Ruim voldoende plek voor 3 van die 'klittenband tassen', een tensiemeter en een fles water op de bodem. De tas is stevig, handzaam en behoorlijk licht, dus ik ben er eigenlijk wel tevreden mee ;)
Ah, dat klinkt goed. Nog een paar vragen. Welk type heb je, weet je dat? En heb je er evt. een foto van? Waar heb je 'm gekocht?

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2006, 22:22:14

Dit is 'm net niet helemaal... maar hij lijkt er wel heel veel op. Ik heb 'm in Duitsland laten halen, dus welk merk het precies is en waar je ze kan halen weet ik helaas niet.
Arts  www.alphalog.nl

guest3471

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2006, 21:02:37
Dan is het misschien de Large Rapid Response backpack; . Het plaatje wat jij toonde is de Feldberg first aid. Paxwinkel.nl staat op de deelnemerslijst van Rescue Vlissingen, eens kijken of ze daar staan. Ik vind het toch een beetje risicovol om zo'n tas alleen van een plaatje te kopen. Andere bedrijven hebben genoeg tassen maar geen rugtassen. Dat vind ik wel het meest practisch, als je moet rennen of lang met de tas op je rug moet staan. En hij heeft twee handvatten; ideaal. Nog meer mensen? :P

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2006, 15:30:21
Bij http://www.vosmedisch.nl/ verkopen ze ook EHBO-rugzakken, direct linken lukt even niet dus moet je maar even zoeken bij de online-shop. Bij lege tassen staat hij voor ongeveer 60 euro, bij gevulde tassen staat hij met een plaatje van het binnenwerk. Is niet zo flexibel in te delen als een PAX-tas maar wel een stuk voordeliger. Ik leen altijd een gevulde tas van de ambulancedienst ivm een sportkamp met gehandicapte kinderen waar ik als vrijwilliger naartoe ga en hij bevalt mij goed.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2006, 20:27:15
Ik heb ervaring met een grote PAX rugzak en met boscarol rugzakken..

Ze bevallen allebei erg goed, alleen de boscarol is een stuk goedkoper, PVC coated zodat de tas geen vuil aan kan pakken of eenvoudig kan

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2006, 14:27:48
Deze tassen (Traveler Hulpverleningstas) wordt over het algemeen ook goed gewaardeerd, en wat ik gezien heb, zijn het ook erg mooie tassen:

http://www.medicalllifesupport.nl/folder%20grote%20tas.pdf

De prijs bedraagt 44,95 (ik meen excl BTW).

groet,

Michel

pros

• Forum gebruiker
    • ambulancecentrum
Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2006, 15:43:31
Ik denk dat je gewoon moet kijken, naar wat je nodig hebt en wat je eraan wil spenderen.
Elk merk en type heeft zijn voor en nadelen.
je kan eens hier kijken en informeren
http://www.mmj.be/uitstaptassen.htm

maar er zijn ongetwijfeld,  firma's in Nederland die je ook kunnen verder helpen

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2006, 16:56:54
Iemand nog links naar shops die tassen verkopen?

www.vandeputtemedical.com heeft hele mooie maar niet voor particulieren als ik het zo bekijk...