Afspraken met Ambulance

Auteur Topic: Afspraken met Ambulance  (gelezen 2445 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Gepost op: 13 juli 2006, 15:12:14
Voor een watersportevenement ben ik verantwoordelijk voor de beveiliging via reddingsbrigade. Voor het evenement zou ik graag een slachtoffer afvoerpunt willen afspreken met de ambulance waar zij bij spoedgevallen heen kunnen rijden ivm beperkte bereikbaarheid van het terrein. Via welke weg kan ik dit het beste bereiken? Het evenement speelt zich af in regio Utrecht/ Eemland. Graag reacties hierop.




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2006, 15:37:39
gewoon langs zkh gaan lijkt mij beste oplossing :) kun je alles rustig uitleggen en vragen meteen beantwoorden
Politie Aspirant niveau 4


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2006, 15:38:21
www.ravu.nl

Of het telefoonnummer van de RAVU 030 850 1200.
Ik denk dat je het beste hier even naar toe kunt bellen. Zij kunnen je vast wel verder helpen.


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2006, 15:56:01
Zal ik dat eens doen. In ieder geval bedankt voor de reacties. Met googlen werd ik niet veel wijzer...


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2006, 17:59:43
een ouderwets telefoonboek doet soms wonderen  ;)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2006, 22:43:55
De RAVU kan een optie zijn, maar als de MKA daar niet van op de hoogte is, schiet je er niks mee op. Zij sturen immers de voertuigen aan. Hier hebben wij, in Kennemerland, voor het strand vaste multi-disciplinaire aanrijpunten vastgesteld. Dit is in overleg gegaan tussen reddingsbrigade en MBA. Want zij sturen niet alleen ambulances, maar ook TAS-sen aan welke eventueel ingezet kunnen worden op het strand, of wat dacht je van de KNRM KHV's.

RR (breder opzetten werkt beter)
Elke hulpverlening start met communicatie.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2006, 22:44:58
De RAVU kan een optie zijn, maar als de MKA daar niet van op de hoogte is, schiet je er niks mee op.

Valt in Utrecht allemaal onder één dak.


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2006, 22:48:25
Valt in Utrecht allemaal onder één dak.

Ah ok. Ik zou het in ieder geval ook met de MKA opnemen en wellicht een faxje sturen/belletje plegen naar de post in wiens verzorgingsgebied je zit. Ploft hier regelmatig ook een berichtje in het fax bakje met de aankondiging van evenementen, hoeveel EHBOers aanwezig zijn, hun namen en 06-nummers en een punt waar de EHBOers hun bus of tent hebben staan.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2006, 22:49:44
Ah ok. Ik zou het in ieder geval ook met de MKA opnemen en wellicht een faxje sturen/belletje plegen naar de post in wiens verzorgingsgebied je zit. Ploft hier regelmatig ook een berichtje in het fax bakje met de aankondiging van evenementen, hoeveel EHBOers aanwezig zijn, hun namen en 06-nummers en een punt waar de EHBOers hun bus of tent hebben staan.
dito hier....maar dan wordt het meestal door het GHOR gecoördineerd


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 13 juli 2006, 22:55:36
Als het een grootschalig evenement is, is de GHOR op de hoogte. Maar voor kleinere inzetten/ evenementen niet. Ik weet niet hoe groot het watersport evenement is, komen er 10.000 bezoekers, dan zal je vergunningen etc. geregeld moeten zijn. Voor kleinere inzetten zal de MKA op de hoogte gebracht moeten worden.

Alles onder één dak? Ja dat is hier ook, de ambulancedienst, MBA en (regionale) Brandweer, maar het zijn absoluut verschillende bedrijven/ instanties. En kennis is makkelijk te verspreiden, maar gebeurt maar mondjesmaat

RR (2x nacht tijdens Dance Valley, aanrijpunten bekend!!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.