Nieuwe chevrolet 610 Lpi voor Ambulancedienst Sneek

Auteur Topic: Nieuwe chevrolet 610 Lpi voor Ambulancedienst Sneek  (gelezen 1997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

• Forum gebruiker
Gepost op: 13 juli 2006, 14:58:00
Vanochtend wat plaatjes geschoten van deze nieuwe ambu. Sinds vorige week in dienst bij de Ambulancedienst van het Antonius Ziekenhuis te Sneek

Robin Hundman

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2006, 15:11:53
Mooie wagen en mooie foto's!
Maar wat is Lpi? Ik heb alleen nog gehoord van LPG en Gas/Benzine combinatie bij deze auto's.

Niels.

• Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2006, 15:24:18
Mooie Wagen!

Volgens mij bedoeld Marc Lpg

Karim

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2006, 16:43:57

Volgens mij bedoeld Marc Lpg

Volgens mij niet  ;)

Lang leve Google   :D

De Chevrolet Gmt 610 6.0 LPI heeft een dikke 6 liter 8 cilinder motor met 300PK. De motor is gekoppeld aan een ultra modern direct ingespoten LPI installatie.

Het LPi-systeem (Liquid Propane Injection),

Het bijzondere aan LPi is de manier waarop het gas wordt ingespoten. In tegenstelling tot andere merken, maakt Vialle geen gebruik van een verdamper. De LPG wordt namelijk in vloeibare vorm geinjecteerd. Elke cilinder heeft zijn eigen injector en het vloeibare gas wordt door middel van een opvoerpomp in de tank onder druk rondgepompt. De hoeveelheid ingespoten gas wordt keurig afgeregeld door het motormanagement, dat anders de hoeveelheid benzine berekent.

LPI wordt als vloeistof geinjecteerd en tot ontploffing aangezet, zoals de normale benzine dus. En LPG moet eerst met lucht vermengd worden, om dan als gasmengsel ingespoten te worden, en om dan uiteindelijk tot ontploffing gebracht te worden.

LPI is dus vloeistof in je brandstofleidingen, en LPG een gasmengsel.
Hierdoor zal LPI ook een betere koelende en smerende werking hebben dan LPG-->minder slijtage voor de motor.

PS, leuke foto's Marc  ;)

miv

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2006, 20:04:40
zie ik het goed dat dit een nieuwe ambu is waar je ook van de cabine naar achteren kunt lopen?

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2006, 21:46:45
Hele mooie foto's. Tegenwoordig leverd de Vries ook weer Chevy's met een Dieselmotor.
Ben gisteren even bij de Vries Ambulances geweest en daar stond er een voor Amsterdam. (en er stond nog een, maar of die ook diesel was??)
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2006, 22:46:13
Dat kan ... Amsterdam is in verwachting van ....

Een nieuwe chevy gmt 610 heb ik van betrouwbare bron vernomen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robin Hundman

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2006, 11:48:24
Dat kan ... Amsterdam is in verwachting van ....

Een nieuwe chevy gmt 610 heb ik van betrouwbare bron vernomen!

Klopt ze hebben laatst ook nog 2 nieuwe gehad de 13-163 en 13-164...