Tips gezocht reclamespot Ambulancezorg

Auteur Topic: Tips gezocht reclamespot Ambulancezorg  (gelezen 4471 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

pesje2

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2006, 17:40:49
Als het niet kan worden gedraait op TV, wat haast wel moet lukken, dan komt het op internet.
Dat filmpje mogen dan bedrijven/hobby-site's/andere TV omroepen enz. gebruiken.

Volgens mij zou er van overheidswege een campagne komen.
Laatst gehoord op TV in een interview over geweld tegen ambulancepersoneel.

Gr
Erik
Wie weet hebben ze wat aan dit filmpje toch? :)

Gr. Niels

pesje2

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2006, 13:40:05
Omdat ik wat aan het speuren was op internet heb ik zelf even een filmpje in elkaar geflanst.

Wat vinden jullie ervan?

Gr. Niels

michiel_14

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 september 2006, 11:14:20
heey,

jah zoiets ziet er goed uit! alleen die letters van STOP GEWELD e.d ziet er iet wat goedkoop uit en bij dat had ook wel een muziekie onder gekunt.
maar ja verder mijn complimenten!! ;)

gr. michiel

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 7 september 2006, 11:55:15
Inderdaad vet filmpje :o

Alleen die letters inderdaad...

Super gemaakt man!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 7 september 2006, 13:34:12
heey,

jah zoiets ziet er goed uit! alleen die letters van STOP GEWELD e.d ziet er iet wat goedkoop uit en bij dat had ook wel een muziekie onder gekunt.
maar ja verder mijn complimenten!! ;)

gr. michiel

geweld bij het ambulancepersoneel klinkt ook alsof het ambu personeel zelf gewelddadig is!

geweld TEGEN het ambulancepersoneel is beter dan ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Karim

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 7 september 2006, 14:08:07
geweld bij het ambulancepersoneel klinkt ook alsof het ambu personeel zelf gewelddadig is!

Ook ’korter lontje’ bij het ambulancepersoneel

EINDHOVEN – Een deel van het ambulancepersoneel kampt zelf de laatste tijd ook met een ’korter lontje’, waardoor er sneller woordenwisselingen met patiënten of betrokkenen ontstaan. Dat zegt manager ambulancezorg M. Swinkels van de regionale ambulancedienst. Vorig jaar is drie keer officieel aangifte gedaan van mishandeling, dit jaar nog niet.
Fysiek geweld tegen het ambulancepersoneel komt in de regio ’incidenteel’ – ongeveer één keer per maand – voor. De 140 chauffeurs en verplegers worden wel vaak verbaal lastiggevallen, meestal in de nachtelijke uren. Op het Stratumseind in Eindhoven zou dat zelfs ’schering en inslag’ zijn, vooral onder invloed van drank en drugs. Vorig jaar is ’één of twee keer’ gebruikgemaakt van de speciale noodknop op de portofoon, waarmee direct politie wordt opgeroepen.

Volgens onderzoek van de vakbond CNV heeft 96 procent van het ambulancepersoneel te maken met verbaal of fysiek geweld, zo maakte de organisatie maandag bekend. Binnenkort begint een campagne om agressie tegen ambulancepersoneel in te dammen. De regionale ambulancedienst steekt echter ook de hand in eigen boezem.

„Door alle veranderingen rond de werkomstandigheden van de laatste tijd is de spankracht bij ons personeel ook minder groot“, zegt manager Swinkels. „Het maakt dat het hoofd van een ambulanceverpleegkundige vol zit en hij minder kan hebben.“

Desondanks ’verwacht’ de regionale ambulancedienst wel dat het personeel op straat de juiste houding heeft. Daarom heeft het vorig jaar een speciale training gehad waarin het ook naar de eigen opstelling moest kijken. „Sommigen komen nors over en hebben bijvoorbeeld ook een zware stem. Dat kan een bepaald effect hebben, zeker omdat we vaak in panieksituaties komen. Hulpverleners moeten een groot inlevingsvermogen hebben.“

De ambulancedienst gaat vrijwel altijd zonder begeleiding naar meldingen. „Alleen in het weekeinde op het Stratumseind, dan gaat er altijd een politiewagen mee, al is het maar om ons door de mensenmassa te loodsen.“ Ook op ’bepaalde momenten in sommige Eindhovense volkswijken’ laat de ambulance zich door de politie begeleiden.

Swinkels is tegen het invoeren van veiligheidsvesten, zoals een deel van het personeel vorig jaar wilde. „Zodra de eigen veiligheid in het geding is, moeten we ons terugtrekken. Dan is het aan onze collega’s van de Mathildelaan (de politie, red.) om de zaak veilig te maken. Wij gaan een brandend pand ook niet zelf in, daar is de brandweer voor. Maar enig risico blijf je altijd lopen.“

Bron: Eindhovens dagblad.

:-X

pesje2

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 7 september 2006, 18:24:39
Hoi,

Leuk dat jullie het een leuk filmpje vinden, en tja die letters,... Movie maker he, ik had net mijn pc opnieuw geinstaleerd dus pinacle of adobe had ik niet :D

Maar dan maak ik hem nog wel eens overnieuw.

Gr. Niels

Freeze

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 7 september 2006, 20:51:13
Ik vindt dat je het probleem bij de wortels aan moet pakken. waarom is er agressie? Antwoord: Er heerst onbegrip tegen amulance personeel, mensen denken dat ambulancepersoneel twee burgers in een hele snelle wagen zijn die de patient erin kiepen en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gaan.... en de patient daar pas behandelt wordt.

Waar komt die onbegrip vandaan? Antwoord: Mensen weten niet wat het ambulancepersoneel allemaal doet, kan en mag. Dat ambu-VPK's halve artsen zijn en dat een ambulance een half ziekenhuis is. And most of all ,men weet vooral niet wat de werkelijke taak van een ambulance is.

Taak van de overheid: Licht de bevolking voor over het werk van ambulancepersoneel, hun competenties, hun opleidingen en het doel van een ambulance...

Zoalang er geen begrip voor het werk van Ambulancepersoneel is, kun je roepen en schreeuwen dat men niet agressief moet doen, maar dat helpt je niks...onbegrip blijft.

Ik merk zelf aan vrienden en kennisen die ik vertel dat ik verpleegkunde studeer. Men denkt de helft van de tijd , dat ik de hele dag oude mensen was en dat er alleen MBO verpleegkunde is. Als je ze dan verteld dat er op de ambulance ook VPK's werken, dan kijken ze je wat verbaast aan. Ikzelf wordt daar al moe van, hoe moeten de VPK's die op ambu werken en elke dag obegrip en agressie tegenkomen het wel niet hebben?

Ik zeg, licht de burger maar eens in, hoeveel bladzijden Anatomie, fysiologie, psychologie en Pathologie een VPK student wel niet in deze vier jaar moet/ moest leren. Hoeveel uren stage een VPK wel niet (heeft) moet(en) lopen. Hoeveel uur een VPK-student aan werkopdrachten besteed etc etc...eer die zich uberhaupt VPK niveau 5 mag noemen. Dan nog niet gesproken over de Ambulance specifieke opleidingen (SOSA..etc) en de werkervaring op een IC, SEH of hartbewaking.

Mvg, Harm
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 7 september 2006, 21:08:23
Waar komt die onbegrip vandaan? Antwoord: Mensen weten niet wat het ambulancepersoneel allemaal doet, kan en mag. Dat ambu-VPK's halve artsen zijn en dat een ambulance een half ziekenhuis is. And most of all ,men weet vooral niet wat de werkelijke taak van een ambulance is.

Nou studeer ik geneeskunde, en ik moet meteen toegeven dat ambu-plegen heel veel kennis hebben, maar wel maar heel specifiek op hún gebied, dus ik zou oppassen met uitspraken over het zijn van een halve arts...
Een verpleegkundige is geen inferieure arts en een arts is geen superverpleegkundige, het zijn twee aparte beroepen die intensief met elkaar samenwerken en elkaar voor een klein deel overlappen... En in de ambulancewereld iets meer dan bij de rest  ;)
Het basisboek van de anesthesiologie bevat 3000+ pagina's (in 3 delen) bijvoorbeeld...
Arts  www.alphalog.nl

pesje2

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 7 september 2006, 22:32:58
Freeze goed gezegd, wat je zij wou ik ook gaan maken.
Maar ik had alleen het beeldmateriaal van internet en had even zelf wat samengesteld.

De titel van dit topic luid ook Tips gezocht reclamespot Ambulancezorg.
Dat veel mensen niet weten wat de VPK en de CHAU doen is mij wel duidelijk, maar hoe ik dat het beste kan laten zien kan ik natuurlijk aan de broeders zelf vragen.

Ik heb nog enige medewerking nodig van de plaatselijke AmbulanceDienst en dan moet het volgens mij lukken als ik de gouden tips heb gevonden :).

Als dit gelukt is probeer ik het op de plaatselijke omroepen te krijgen en ook op de ambulance-fan site's.

Gr. Niels