Tips gezocht reclamespot Ambulancezorg

Auteur Topic: Tips gezocht reclamespot Ambulancezorg  (gelezen 4466 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Freeze

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 7 september 2006, 23:09:07
Nou studeer ik geneeskunde, en ik moet meteen toegeven dat ambu-plegen heel veel kennis hebben, maar wel maar heel specifiek op hún gebied, dus ik zou oppassen met uitspraken over het zijn van een halve arts...
Een verpleegkundige is geen inferieure arts en een arts is geen superverpleegkundige, het zijn twee aparte beroepen die intensief met elkaar samenwerken en elkaar voor een klein deel overlappen... En in de ambulancewereld iets meer dan bij de rest  
Het basisboek van de anesthesiologie bevat 3000+ pagina's (in 3 delen) bijvoorbeeld...

In de figuurlijke zin van het woord bedoelt.

Aan de andere kant of een ambulance nou bij een zwaargewonde fietser komt of een traumatoloog van het MMT, ze hebben beide met hetzelfde letsel te maken.
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 7 september 2006, 23:11:40
Dat bedoel ik ook  niet helemaal zo, maar waar moet ik het anders aan linken?

Aan de andere kant of een ambulance nou bij een zwaargewonde fietser komt of een traumatoloog van het MMT, ze hebben beide met hetzelfde letsel te maken.

Gelukkig zijn ambulanceverpleegkundigen geen halve artsen, bespaar me!! Vergelijken met artesn geeft altijd een verward beeld. ''Half'' betekent in dat geval vaak ''net niet genoeg'' een nogal aparte positieve benaming die de personen in kwestie geen recht doet. En  er zijn zat artsen die totaal niet in ons beroep zouden kunnen/willen functioneren. Ik ben liever een goede ambulanceverpleegkundige dan een halve arts. Beter is dan ook om AVP te omschrijven als de deskundige in prehospitale zorg. En dan moeten de burgers zelf maar nagaan/lezen wat dat allemaal inhoudt. Hulpverleningsseries zat op televisie, al geven die ook niet vaak het juiste profiel weer.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Freeze

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 7 september 2006, 23:50:59
Maar door dit hele en halve artsen gedoe (beetje ongelukkige formulering), nooit negatief bedoelt namelijk, sneeuwt de eigenlijke boodschap van mijn tekst onder :-\
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 8 september 2006, 00:38:38
Maar door dit hele en halve artsen gedoe (beetje ongelukkige formulering), nooit negatief bedoelt namelijk, sneeuwt de eigenlijke boodschap van mijn tekst onder :-\

\heb je gelijk in, dus maar weer on topic. Als je een goed idee hebt voor n spotje ga ermee naar Postbus51 of de BVA/Nederlandse ambulance werkgevers. Daar is altijd wel een subisidiepotje te vinden voor n goede voorlichtingsspot.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod