Schorsing bij overtreding kledingvoorschrift

Auteur Topic: Schorsing bij overtreding kledingvoorschrift  (gelezen 2309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ChrisSmit

• Gast
Gepost op: 16 juli 2006, 11:03:44
Recent heeft onze EHBO vereniging knariegele polo's aangeschaft als tenue, voor mij erg warm en draag graag mijn G&S werkhemd van 'vd Putte' met EHBO print op de rugzijde.
Nu kreeg ik onlangs een brief met dreiging van schorsing als ik me niet aan hun kledingvoorschriften hou ?  :-X
Uniformiteit alla! Maar als ik alleen dienst doe met een verpleegkundige? ???
Zijn er voorschriften waar kleding aan moet voldoen, kleur/lichtgevend ?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2006, 13:27:28
Als een verenigingsbestuur kleding voorschriften heeft, en jij bent lid van die vereniging en/of je werkt voor die vereniging dan heb je aan hun kledingsvoorschriften te houden..

De gebruikelijke procedure is meestal :
Meestal is het gebruikelijk dat iemand daar eerste even met je over praat en je daarvoor waarschuwd. Bij het nogmaals voorkomen krijg je een schriftelijke waarschuwing en daarna volgt een schorsing.

pros

• Forum gebruiker
    • ambulancecentrum
Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2006, 15:36:47
Het lijkt me logisch als je in naam van een bepaalde vereniging werkt, zij ook kunnen eisen dat je hun uniform draagt.
 8)

Het lijkt me idd wel professioneler om zoals resue zegt, eerst eens een persoonlijk gesprek te doen met betrokkene, dan hem meteen een brief te sturen met dreigementen.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2006, 21:40:13
Een brief gelijk sturen is wat kort door de bocht.

Wees blij dat jouw afdeling kleding geeft er zijn genoeg afdelingen die zelf wat moeten aanschaffen.
Als er een kleding lijn is dient deze ook opgevolgd te worden is mijn mening. Is het echt niet werkbaar dan zou je dat bij het bestuur kunnen aankaarten en vragen of er ook een zomer tenu kan komen ?

Harry007

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2006, 22:37:28
Ja idd, praat eens met het bestuur, misschien kunnen ze er iets aan doen, en voeren ze nu alleen even een standaard formaliteit uit....