Nieuwe Visser Type 4 ambulance onveilig en keuring ambulance

Auteur Topic: Nieuwe Visser Type 4 ambulance onveilig en keuring ambulance  (gelezen 25957 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Ambuman

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 november 2006, 15:15:34
Als ze overgaan op de Chevy mogen ze nog wel wat posten gaan verbouwen. Veel posten zijn uitsluitend berekend op laagbouw ambu´s.


Wilfred.

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 november 2006, 20:03:54
Ik ben benieuwd, er zijn veel nieuwe bouwers en auto's op de markt..

Ach ja voor de posten is altijd wel een bouwvakker te vinden !?


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #22 Gepost op: 10 december 2006, 23:59:17
Even een update: vandaag mocht ik vernemen dat inderdaad de Mercedessen niet meer terug komen. De T5 rijdt nog steeds in Goes en dient voor zover ik heb kunnen vernemen van één van de medewerkers van de VW garage Goes die goede contacten heeft me de sector, als testvoertuig om te proberen of dit iets is om in gebruik te gaan nemen. Ook was het probleem dat de wielen dreigden af te breken na verloop van tijd bij de mercedessen.

Iemand meer INFO?


Wilfred.

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 december 2006, 21:01:45
Ik vind dat héél wat, en de wagens die in Utrecht rijden dan ?


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #24 Gepost op: 12 december 2006, 01:52:04
Ik vind dat héél wat, en de wagens die in Utrecht rijden dan ?
Wat ik dacht te weten is dat de Zeeuwse ambu's een lichter onderstel hadden, wat de problemen ook deed veroorzaken. Die van de RAVU hebben een zwaarder onderstel die meer kan hebben blijkbaar ?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 12 december 2006, 14:51:56
FF een vraagje voor diegene die de wet helemaal kennen, "hoe zit de keuring en `inrichtingseisen` van de hulpambulances?" Moeten die aan dezelfde keuringen voldoen als die van de standaard ambulances of mogen die dan wel gebruik maken van een lichter chasis, zoals mogelijk bij de zeeuwse ambulances is gebeurt? De inrichtingseisen zijn naturlijk vrij, conform de Wet ambulancezorg, maar tot welke norm?

RR (Is goedkoop altijd duurkoop op de langere termijn?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #26 Gepost op: 28 december 2006, 05:56:06
Er staat nu sinds een week een Chevy ambulance op de post Zierikzee... de 19-107 is blijkbaar verhuisd naar Neeltje Jans, want die wordt al een week gepiept op de omliggende dorpen van Neeltje Jans... iemand enig idee of deze ambu een testvoertuig/tijdelijk voertuig of een permanent voertuig voor de post Zierikzee is? Ziet er tweedehands uit dusss... van welke post zou deze vandaan kunnen komen!


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #27 Gepost op: 28 december 2006, 11:11:28
Er staat nu sinds een week een Chevy ambulance op de post Zierikzee... de 19-107 is blijkbaar verhuisd naar Neeltje Jans, want die wordt al een week gepiept op de omliggende dorpen van Neeltje Jans... iemand enig idee of deze ambu een testvoertuig/tijdelijk voertuig of een permanent voertuig voor de post Zierikzee is? Ziet er tweedehands uit dusss... van welke post zou deze vandaan kunnen komen!

Mocht je 'm zien, probeer eens het kenteken en een roepnummer ( 108 of 109 ) te achterhalen . . . .  wellicht kan via het kenteken de geschiedenis bekeken worden . . . .  ;)


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #28 Gepost op: 28 december 2006, 17:38:07
De 19-107 Was een MB E280 visser type 3 met het kenteken TJ-VF-93 en deze is van tenaamstelling veranderd sinds
21-12-2006 dus deze is niet meer in dienst.

19-108 is 60-RD-ZB
19-109 is 79-RH-KZ
Dit zijn beide visser typer 4, echter ik heb hier gelezen dat zeeland deze allemaal weg gaan doen??
Ze staan in iedergeval nog sinds 2005  op tenaamstelling.


Marinus W

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Hoofd Brandwacht, Ex SIGMA
Reactie #29 Gepost op: 28 december 2006, 17:51:45
Er staat nu sinds een week een Chevy ambulance op de post Zierikzee... de 19-107 is blijkbaar verhuisd naar Neeltje Jans, want die wordt al een week gepiept op de omliggende dorpen van Neeltje Jans... iemand enig idee of deze ambu een testvoertuig/tijdelijk voertuig of een permanent voertuig voor de post Zierikzee is? Ziet er tweedehands uit dusss... van welke post zou deze vandaan kunnen komen!
De 19-107 is niet verhuist naar Neeltje Jans, maar naar Sint Maartensdijk (Tholen). Kijk maar voor welke dorpen ze worden opgeroepen. Op zich apart omdat op deze post nog een relatief nieuwe wagen staat. Misschien is deze wel voor reparatie tijdelijk weg.

Ik weet dat er in Middelburg (Stromenweg) ook korte tijd een (oudere) Chevy heeft gestaan. Zijn volgens mij allemaal tijdelijke wagens totdat ze hebben besloten welke wagen het definitief wordt.