legitimatie

Auteur Topic: legitimatie  (gelezen 3111 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle1983

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2006, 13:27:25
DAT is een interessante!!
Zeker met de link naar de zogenaamde nieuwe identificatieplicht van banken, waaruit blijkt dat de Postbank ten onrechte scans zegt te moeten maken van je ID-bewijs....

Blijkt voor een deel toch ook iets anders te liggen dan op de site wordt vermeld ;) Hangt deels samen namelijk met de belastingwetgeving die wel de eis stelt (Algemene Wet Rijksbelastingen en dergelijke).

Gast

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2006, 13:50:12
Ja klopt, maar zo staat het niet in dat Postbank foldertje, daar staat alsof de WIB ze verplicht een scan te maken. Dát is dus niet zo...
Ik blijf het onzin vinden, maar dat staat los van dit topic verder ;)

-:Rein:-

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2006, 19:25:16
een vriend van me is een keer met de betreffende agent langs zn huis gelopen (het was in dezelfde straat) lijkt me op zich niet meer dan redelijk als het zo dichtbij is. de boete heeft hij overigens wel gewoon gehad.

Als ik met de auto ben dan wil ik nog best even naar zijn/haar huis rijden. Dat kost waarschijnlijk minder tijd dan het aanhoudingsverbaal opmaken ;) Maar vaak ben je op de fiets of lopend, dan laat ik lekker een bus komen en mag zijn ID gebracht worden. Ligt aan de situatie dus, en aan de persoon overigens ;)