Roepnummers Amsterdam

Auteur Topic: Roepnummers Amsterdam  (gelezen 7216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2013, 18:34:14
Citaat van: Haageneesch link=msg=1177358 date=1372110235
Ik heb dit ook maar opgenomen bij een langdradig incident (camper in ondiep slootje, wachtend op de brandweerkraan). Toevallig was ik aan het opnemen, en toen ik de Zulu zich hoorde inmelden dacht ik "laat maar even draaien".

Ik weet niet of je een uurtje meldkamer zomaar mag opnemen en online mag zetten? Hoe neem je uberhaupt iets op vanaf een portofoon?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2013, 18:46:49
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1180563 date=1372869254
Ik weet niet of je een uurtje meldkamer zomaar mag opnemen en online mag zetten? Hoe neem je uberhaupt iets op vanaf een portofoon?

Dictafoon ernaast houden. Of cd'tje opvragen bij meldkamer  ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2013, 19:40:41
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1180563 date=1372869254
Ik weet niet of je een uurtje meldkamer zomaar mag opnemen en online mag zetten? Hoe neem je uberhaupt iets op vanaf een portofoon?

Dat is niet zo heel moeilijk. Je download een prograama via internet, sluit je porto met een jackplug aan op je laptop en het programma neemt alles op wat er wordt gezegd


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #23 Gepost op: 3 juli 2013, 22:24:26
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1180563 date=1372869254
Ik weet niet of je een uurtje meldkamer zomaar mag opnemen en online mag zetten? Hoe neem je uberhaupt iets op vanaf een portofoon?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij denk je dat Haaageneesch een collega is. Dat is niet zo. Met opnemen zal hij bedoelen terwijl hij aan het filmen was bij een incident. Volgens mij blijft het 'link', of in iedergeval niet gewenst, om portofoonverkeer op deze wijze te publiceren.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #24 Gepost op: 3 juli 2013, 22:27:47
Nou misschien wil iemand van de blauwe tak dat wel eens doen , wat portofoonverkeer opnemen.. ;)
That's just the way it is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #25 Gepost op: 3 juli 2013, 23:34:44
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1180563 date=1372869254
Ik weet niet of je een uurtje meldkamer zomaar mag opnemen en online mag zetten? Hoe neem je uberhaupt iets op vanaf een portofoon?

Als ik film, jij schreeuwt wat voor mijn neus, dan geef ik je een 100% garantie dat als ik de video afspeel dat je geschreeuw te horen is. Hetzelfde met een portofoon; als'ie maar hard genoeg staat kan je 'm opnemen. Maar nee, ik heb niet mijn eigen C2000 portofoon...

Was dat maar zo'n feest. Zoals Maxx al aangeeft: ik ben geen collega van jullie, maar ik heb bij een incident gefilmd, waarbij een agent naast mij stond met de portofoon, en een camper voor mijn neus in de sloot lag. Voeg dan openbare ruimte en vrijheid (bla bla bla) bij elkaar toe, en ik heb dan de vrijheid om dit op te nemen en te verspreiden. Let wel: Het gaat hier om iets dat interessant is te beluisteren, er worden geen case-gerelateerde zaken openbaar gemaakt en er is verder niets mee te doen. Je hoort een heli zich inmelden, nou, daar heeft een crimineel wat aan :D

Oh, was deze video trouwens, het 'origineel' (Zulu vanaf 1.17):

http://www.youtube.com/watch?v=QAHD21d4-tY#ws

Citaat van: Mahad link=msg=1180650 date=1372883267
Nou misschien wil iemand van de blauwe tak dat wel eens doen , wat portofoonverkeer opnemen.. ;)
Je ziet ze vliegen. Als iemand dat doet heeft'ie op z'n minst wat uit te leggen de volgende dag.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #26 Gepost op: 4 juli 2013, 22:15:42
Nog verder offtopic: de inzet van de kraan in dit filmpje riekt wel een beetje naar broodroof. Waarom komt er een kraan van de brandweer terwijl dit een taak van een berger is?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 4 juli 2013, 22:21:13
Citaat van: Rood link=msg=1180918 date=1372968942
Nog verder offtopic: de inzet van de kraan in dit filmpje riekt wel een beetje naar broodroof. Waarom komt er een kraan van de brandweer terwijl dit een taak van een berger is?

Daar is al een volwaardig topic over: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=24247