Vierdaagse en ambulance

Auteur Topic: Vierdaagse en ambulance  (gelezen 8587 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

• Gast
Gepost op: 18 juli 2006, 19:32:17
Hallo,

Ik heb met verbazing gekeken naar de uitzending over de vierdaagse. Het is nu nog maar de eerste dag en de hulpverleners hebben het er zeer zeer druk mee.
Ook de regionale ambulancedient aldaar was over bezet, om de onwel geworden wandelaars te vervoeren
Kan het niet echt een verstandig en plezierig evenement vinden op dit moment.
Ze hadden een (nood) maatregel moeten nemen om het geheel uit te stellen op koeler moment.
Nu wordt de ambulancedienst overbelast door dit evenement. En met dit warme weer hebben al meer mensen in het normale leven al veel moeilijker. Dus de ambulancedienst is hard nodig met het normale werk en kan z'n evenement niet begruiken.
Maar goed het is slecht een mening van mijn.

Grt Rob

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2006, 19:36:14
helaas kwam er al veel 2 mensen de zorg te laat
flappus  niet elke verandering is een verbetering

spruit

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2006, 20:05:28
helaas kwam er al veel 2 mensen de zorg te laat

idd en 30 mensen zijn afgevoerd en 5 reanimaties  :-\

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2006, 20:17:22
:-\ :'( >:( :(

Dit is echt onverantwoord.

Als jeal na de eerste dag van een evenement te maken hebt met 5 reanimaties, waarvan 2 met dodelijke afloop, dan moet je het evenement op z'n minst uitstellen.

Het morgen door laten gaan is spelen met levens...
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

spruit

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2006, 20:24:13
morgen wordt t nog warmer!

Mark644

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2006, 20:37:56
Mij lijkt het ook onverantwoord om 't morgen door te laten gaan...

Maar er ligt denk ik ook een stukje verantwoordelijkheid bij de wandelaars zelf... veel water drinken... en vooral niet door gaan lopen als de warmte je eigenlijk te veel wordt  :)

Overigens gaf teletekst aan dat het (smog) ozon gehalte vandaag tot 19u op "ernstig" stond, en de voorspelling voor morgen is dat ie er zeer dicht tegenaan ligt (qua ozon).. dus een verhoogde luchtverontreiniging lijkt me ook niet echt een voordeel bij zo'n lange loop  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2006, 21:03:30
Vierdaagse van Nijmegen afgelast
NIJMEGEN - Na de eerste dag is de Vierdaagse van Nijmegen afgelast. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente dinsdagavond gemeld.

Aanleiding is de dood van twee mensen door de hitte. Van hen was zeker één deelnemer aan de wandeltocht.

Meer dan 300 mensen werden dinsdag onwel door de tropische temperaturen. Dertig wandelaars werden in het ziekenhuis opgenomen. Vijf mensen moesten worden gereanimeerd. Twee van hen overleden.

Woensdag worden nog hogere temperaturen verwacht. De organisatie, de gemeente en de hulpdiensten vinden het onverantwoord om de wandelaars onder zulke extreme weersomstandigheden op pad te sturen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

rob dierenambulanc

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2006, 21:14:38
Nou dat is dan een hele verstandige keus en goed nieuws. Het was puur gekke werk.
Gelukkig geven ze de gezondheid van mensen de proioriteit  boven het commerciele belang

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2006, 21:36:54
Een verstandige keuze er moeten zeker geen dooie meer bijkomen.

Jammer voor de mensen die een week vrijgenomen hebben om van het evenement iets moois te maken.

Maar alle lof voor de burgemeester want de veiligheid van de mensen gaat voor.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2006, 21:44:03
ook jammer van de organistatie want de feesten en zo zijn toch een stuk minder leuk lijkt me zonder wandel tocht
flappus  niet elke verandering is een verbetering