Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990378 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.



Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1121 Gepost op: 31 juli 2011, 20:05:33
Badge number is: 1093 and god bless america. Moet je voorstellen dat je bent staande gehouden en dat een agent zegt. Ik ben jansens, brigadier bij de verkeerspolitie en leve de koningin!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1122 Gepost op: 31 juli 2011, 21:00:04
Haha, God bless america is een bekende groet in de VS. Obama en Bush zeggen of zeiden het ook. Word anders geimpeteerd als dat je hier leve de koningin zegt hoor.  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #1123 Gepost op: 1 augustus 2011, 04:38:40
weer een zielig moment van iemand die overal recht op heeft om van alles te doen en te filmen  :-\
en een stukje citaat we zijn toch geen kinderen meer
nou volgens mij zijn kinderen en stuk wijzer dan deze figuren

De agente wil dat de camera uit gaat. Die jongen zegt op een normale manier dat hij daar mag filmen. Hij heeft gelijk. Niks zielig aan.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1124 Gepost op: 1 augustus 2011, 09:51:03
Maar hij mag haar niet zichtbaar in beeld brengen, wat hij nu dus wel heeft gedaan.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1125 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:02:24
Maar hij mag haar niet zichtbaar in beeld brengen, wat hij nu dus wel heeft gedaan.
Dat is pertinente onzin.
Op de openbare weg mag je alles en iedereen filmen/fotograferen, net zoals dat je alles en iedereen die vanaf de openbare weg zichtbaar is, vanaf die openbare weg mag filmen/fotograferen. Zelfs publicatie is gewoon toegestaan, mits dat het belang van de geportretteerde niet schaadt. Daar komt nog bij dat een politieagent een openbare functie bekleed, waardoor een beroep op het portretrecht (want dat is natuurlijk waar jij op doelt) al een heel stuk moeilijker wordt.
Zoek maar eens op Wikipedia naar portretrecht.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1126 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:09:46
De agente wil dat de camera uit gaat. Die jongen zegt op een normale manier dat hij daar mag filmen. Hij heeft gelijk.
Inderdaad. Wat zetten ze de dienstauto trouwens belachelijk neer: dwars over het fietspad...  :-\


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1127 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:11:59
Dat is pertinente onzin.
mits dat het belang van de geportretteerde niet schaadt.
Aanvulling: en dat kan alleen achteraf via een gang naar de rechter worden aangevochten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1128 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:12:14
Mijn ervaring met de pers is, dat als je met hun overlegd dat je niet herkenbaar in beeld wil ivm een nevenfunctiue waarbij het niet wenselijk is dat je continue met je porem vol in beeld bent, ze er niet moeilijk over doen om je porem even gescremmeld in beeld te brengen.
Verder heb ik zo iets van als je niet wil worden gefilmd of gefotograveerd had je niet bij de politie of andere hulpverleningsinstantie moeten solliciteren.

ps Heb er mooie foto's aan over gehouden. Even overleggen met de fotograaf end an is het vaak geen probleem  O0


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1129 Gepost op: 1 augustus 2011, 13:57:24
Mijn ervaring met de pers is, dat als je met hun overlegd dat je niet herkenbaar in beeld wil ivm een nevenfunctiue waarbij het niet wenselijk is dat je continue met je porem vol in beeld bent, ze er niet moeilijk over doen om je porem even gescremmeld in beeld te brengen.
Verder heb ik zo iets van als je niet wil worden gefilmd of gefotograveerd had je niet bij de politie of andere hulpverleningsinstantie moeten solliciteren.

ps Heb er mooie foto's aan over gehouden. Even overleggen met de fotograaf end an is het vaak geen probleem  O0
En zo is het! ;) Hoe harder je schreeuwt 'niet filmen' des te interessanter het beeldmateriaal wordt.