Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990334 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1250 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:48:48
Bij afschermen denk je niet als een agent. Maar denk je aan de veiligheid van je collega''s. Die zijn bezig met de aanhouding en kunnen niet op omstanders letten. Zeker twee mannen tegen een vrouw, dan willen sommige lieden opeens het mannetje uithangen.  Afschermen is heel simpel rug naar je collega''s en het publiek in de gaten houden. Al pratend kun je ze ook op afstand houden. Niks vervelender dat als je gaat aanhouden en je krijgt opeens it het niks een klap of een trap.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1251 Gepost op: 16 augustus 2011, 00:18:41
Ben ik 1000% met je eens Mike alleen wordt dat je bij 99 van de 100 bedrijven nooit geleerd.
Ik ben nog van het type die geleerd heeft door het kijken zoals jullie zaken aanpakken en dan heb ik het niet
over alleen deze situatie.

Weet nog een zaak van Almere CS uit 2004.
Situatie 4 man beveiliging waarvan ik inhuur was en 4 man kaartcontroleurs van bedrijf met de 3 rode ballen en 2 NS'ers.
Omstreeks middernacht komt een oud model dubbeldecker het perron binnen rijden en we krijgen via de 2 Ns'ers door
meisje mishandeld in de trein. Regio + Spopo ook met 4 man t.p.
Meisje komt de trein uit met de conducteur en conducteur doet zijn verhaal. Meisje zegt ik wil aangifte doen.

Regio zegt wij gaan de trein niet in maar hij moet er wel uit want de conducteur gaat zo niet verder met zijn trein.
Ik ben met 4 man beveiliging met toestemming de trein in gegaan via 2 zijde om hem in te sluiten en hebben hem er uitgehaald.
Voor we met hem op het perron staan trekken ze hem de deuropening uit en zette de regio hem gelijk tegen het hek aan voor
veiligheidsfouillering en boeien en ik moest me collega's uitleggen hoe en waarom ze moesten afschermen.

Vonden ze mijn manier van werken maar vreemd want dat hadden ze nog nooit meegemaakt en hadden nog nooit van afschermen gehoord.
Maar met deze Rotterdammer wilden ze wel graag vaker werken gelukkig.

Kortom er is in al die jaren kwa opleiding zowel theorie als praktijk nog nooit iets veranderd of verbeterd.
Het enige waar leidinggevende maar op blijven hameren is Signaleren / Alarmeren en Rapporteren maar vooral zelf
niets doen wat je niet geleerd is want stel je toch eens voor dat............
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #1252 Gepost op: 18 augustus 2011, 17:53:21
De agenten hebben geduld O0
(Bevat grof taalgebruik)
Nazi's-USA Cops Arrest Man Video Taping Them & File False Felony Charge
User: amy2x

Jeetje wat een mannetje zeg pffff. Maar even een vraagje over het begin van het filmpje. Hier zie je een manlijke agent een vrouw foulleren, is dit in Nederland toegestaan. Bij voetbal wedstrijden of andere grote evenementen mag het beveiligingspersoneel dit in ieder geval niet. Een vrouw wordt daar door een vrouw gefoullieerd. Heb zelf al gezocht op wikipedia naar de regels omtrent  bovenstaande maar wordt er niet echt wijzer van.  http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouilleren


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1253 Gepost op: 18 augustus 2011, 18:03:12
Jeetje wat een mannetje zeg pffff. Maar even een vraagje over het begin van het filmpje. Hier zie je een manlijke agent een vrouw foulleren, is dit in Nederland toegestaan. Bij voetbal wedstrijden of andere grote evenementen mag het beveiligingspersoneel dit in ieder geval niet. Een vrouw wordt daar door een vrouw gefoullieerd. Heb zelf al gezocht op wikipedia naar de regels omtrent  bovenstaande maar wordt er niet echt wijzer van.  http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouilleren
De veiligheidsfouillering mag wel van ander geslacht zijn, maar alleen als het niet anders kan. Alle verdere diegaande
fouilleringen die moeten door hetzelfde geslacht worden uitgevoerd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1254 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:00:08
Jeetje wat een mannetje zeg pffff. Maar even een vraagje over het begin van het filmpje. Hier zie je een manlijke agent een vrouw foulleren, is dit in Nederland toegestaan. Bij voetbal wedstrijden of andere grote evenementen mag het beveiligingspersoneel dit in ieder geval niet. Een vrouw wordt daar door een vrouw gefoullieerd. Heb zelf al gezocht op wikipedia naar de regels omtrent  bovenstaande maar wordt er niet echt wijzer van.  http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouilleren

Ik was laatst bij een evenement en daar werd een vrouw door een man gefouilleerd. Het werd eerst netjes gevraagd en ze had er geen problemen mee.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1255 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:03:15
Ik was laatst bij een evenement en daar werd een vrouw door een man gefouilleerd. Het werd eerst netjes gevraagd en ze had er geen problemen mee.

In de ambtsinstructie van de politie/Kmar staat dat het zoveel mogelijk door het zelfde geslacht gaat. Als er een gevaarzetting is (bv vuurwapen) ga ik niet op een vrouwelijke collega wachten. Geen gevaar wachten we gewoon op een vrouwelijke agent.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1256 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:06:10
In de ambtsinstructie van de politie/Kmar staat dat het zoveel mogelijk door het zelfde geslacht gaat. Als er een gevaarzetting is (bv vuurwapen) ga ik niet op een vrouwelijke collega wachten. Geen gevaar wachten we gewoon op een vrouwelijke agent.

Dat is dan weer het verschil tussen poltie en Kmar, de beveiliging bij een evenement zullen op een dag meer mensen moeten fouilleren dan de politie.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1257 Gepost op: 19 augustus 2011, 06:20:37
Dat is dan weer het verschil tussen poltie en Kmar, de beveiliging bij een evenement zullen op een dag meer mensen moeten fouilleren dan de politie.
En, voor zover ik de controle van de beveiliging heb meegemaakt, hebben ze bij de controleposten
van de beveilging min 1 maar vaak ook meer vrouwen voor de contoles.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1258 Gepost op: 19 augustus 2011, 07:19:24
Dat is dan weer het verschil tussen poltie en Kmar, de beveiliging bij een evenement zullen op een dag meer mensen moeten fouilleren dan de politie.

Waar lees jij het verschil? Ik lees dat er een gezamenlijke instructie bestaat.

Verder is ook mijn ervaring bij aardig wat evenementen dat, zoals Customs aangeeft, ook de evenementenbeveiliging hier alleen vrouwen voor inzet.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1259 Gepost op: 19 augustus 2011, 09:30:47
Waar lees jij het verschil? Ik lees dat er een gezamenlijke instructie bestaat.

Verder is ook mijn ervaring bij aardig wat evenementen dat, zoals Customs aangeeft, ook de evenementenbeveiliging hier alleen vrouwen voor inzet.

Ik heb het niet over de ambtsinstructie, ik heb het over de praktijk. Doordat de beveiliging meer mensen moet fouilleren en als er niet genoeg vrouwen zijn dat ze vrouwen, na toestemming, door een man laten fouilleren.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.