Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990335 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1270 Gepost op: 23 augustus 2011, 23:12:04
Opvallendą Brandweer Arnhem, helmen voor gebruik van maskers met beugels, maar men heeft spinmaskers.  :o

Als leek zijnde. Is dit een verouderd systeem dan???


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1271 Gepost op: 23 augustus 2011, 23:55:53
Als leek zijnde. Is dit een verouderd systeem dan???

De helmen zijn wat verouderd ja.... zoals je ziet op de helmen zitten er links en rechts zwarte stukken op. De oudere maskers werden met een klem/veer hieraan vast geklikt. De nieuwe maskers gaan gewoon om het hoofd heen zoals je ziet op 0.29min.

Dus de helmen zijn wel wat verouderd, maar dat betekend niet dat ze niet goed meer zijn ;-)


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1272 Gepost op: 24 augustus 2011, 02:36:45
De helmen zijn wat verouderd ja.... zoals je ziet op de helmen zitten er links en rechts zwarte stukken op. De oudere maskers werden met een klem/veer hieraan vast geklikt. De nieuwe maskers gaan gewoon om het hoofd heen zoals je ziet op 0.29min.

Dus de helmen zijn wel wat verouderd, maar dat betekend niet dat ze niet goed meer zijn ;-)
Is het niet andersom?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1273 Gepost op: 24 augustus 2011, 11:24:06
De helmen zijn wat verouderd ja.... zoals je ziet op de helmen zitten er links en rechts zwarte stukken op. De oudere maskers werden met een klem/veer hieraan vast geklikt. De nieuwe maskers gaan gewoon om het hoofd heen zoals je ziet op 0.29min.

Dus de helmen zijn wel wat verouderd, maar dat betekend niet dat ze niet goed meer zijn ;-)
Zullen we zeggen dat Spinmaskers de oude versie zijn omdat het langer duurt en de helm er voor moet afgedaan worden, en de nieuwe maskers tijdwinnend en beter sluitend, en nieuwer....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1274 Gepost op: 24 augustus 2011, 11:54:23
Is het niet andersom?

Dat bedoelde ik ook ja  ;D


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #1275 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:19:03
Zullen we zeggen dat Spinmaskers de oude versie zijn omdat het langer duurt en de helm er voor moet afgedaan worden, en de nieuwe maskers tijdwinnend en beter sluitend, en nieuwer....

Oud: Nee! Arnhem heeft bewust gekozen voor spinmaskers. En je kan nog volop spinmaskers bestellen, dus niet oud.
Tijdwinnend en Beter sluitend?: Dat er andere systemen zijn die "sneller" zijn is waar, maar in mijn ogen sluit niets zo goed als een spinmasker. En die paar seconde? Daarnaast zitten bij deze maskers de functie op dat je normaal kunt praten en toevoer van lucht uit fles kunt uitzetten.

Elk masker heeft zo zijn voor en nadelen.. Arnhem heeft bewust gekozen voor Interspiro spinmaskers


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1276 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:58:52
Kwam deze zojuist tegen op youtube, stond hier volgens mij nog niet.
Politie actie A1 brug bij Deventer maart 2010
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1277 Gepost op: 24 augustus 2011, 15:45:16
Oud: Nee! Arnhem heeft bewust gekozen voor spinmaskers. En je kan nog volop spinmaskers bestellen, dus niet oud.
Tijdwinnend en Beter sluitend?: Dat er andere systemen zijn die "sneller" zijn is waar, maar in mijn ogen sluit niets zo goed als een spinmasker. En die paar seconde? Daarnaast zitten bij deze maskers de functie op dat je normaal kunt praten en toevoer van lucht uit fles kunt uitzetten.

Elk masker heeft zo zijn voor en nadelen.. Arnhem heeft bewust gekozen voor Interspiro spinmaskers
Wij kunnen ook "normaal"praten en aangezien we altijd met zijn 2en lopen kan mijn toevoer ook normaal uitgezet worden.. Spinmaskers gaan er bij mij niet meer op, tevaak meegemaakt dat ze gingen lekken en als ik veel binnen/buiten/binnen/buiten heb wil ik graag met een klik mijn masker op en af kunnen zetten, niet eerst mijn helm af, losmaken, afzetten, helm weer op..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1278 Gepost op: 24 augustus 2011, 16:09:11
Kwam deze zojuist tegen op youtube, stond hier volgens mij nog niet.
Politie actie A1 brug bij Deventer maart 2010

 :o Soww, dit lijkt mij een burger die dit filmt, maar die staat dan wel akelig dicht op een situatie met een hoge potentie schietincident te worden....
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #1279 Gepost op: 25 augustus 2011, 13:11:12
Wij kunnen ook "normaal"praten en aangezien we altijd met zijn 2en lopen kan mijn toevoer ook normaal uitgezet worden.. Spinmaskers gaan er bij mij niet meer op, tevaak meegemaakt dat ze gingen lekken en als ik veel binnen/buiten/binnen/buiten heb wil ik graag met een klik mijn masker op en af kunnen zetten, niet eerst mijn helm af, losmaken, afzetten, helm weer op..

Kennelijk hebben ze in Arnhem ook ervaringen met beugelmaskers die niet positief zijn, vandaar hun keuze voor spin. Let wel ik praat niet voor BRW Arnhem, heb het van horen zeggen he..

Zelf zweer ik ook bij beugelmaskers (behalve in gaspak), maar kan begrijpen dat sommige voor spinmaskers kiezen. Zoals ik al zei, elk masker heeft zo zijn voor en nadelen..