Geldig ? Sommige agenten geven iemand de keus of een bekeuring of de lamp ter plaatse maken. Daar zit geen enkele wettelijke grondslag achter maar is gewoon een stukje coulance, echter met de technische snufjes van tegenwoordig vind ík de reden ''dat wist ik niet'' (en al zeker bij koplampen) niet geldig en verdient men (eigenlijk) gewoon een verbaal.
Ik rijd in een Audi A6 en had laatst ook een kapot lampje. Om er bij te kunnen was de makkelijkste manier om de voorbumper er af te halen en daar rekende de garage dan 45! minuten voor.
En dan het mooie, ik moest daar dus gewoon een afspraak voor maken omdat het niet ala minute klaar is.
Moest dus ook nog eens een week wachten voor ze tijd voor me hadden. (omliggende garages ook trouwens). Ik moest dus noodgedwongen een week rondrijden met een kapotte lamp.
Hoe reageert de politie daar dan op? Is geen onwil van mijn kant, ik ben ook afhankelijk op dat moment en de auto laten staan is ook geen optie omdat ik per dag minstens 120 km moet rijden voor mijn werk.