Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1986047 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1980 Gepost op: 12 februari 2012, 19:19:10
Misschien dat de oproerpolitie had kunnen zeggen, hier gaan wij niet tussen staan,

Dat zou gevaarlijk zijn...  ::) What's  next, stakende bakkers geen strobreed in de weg leggen, want ik wil 's ochtends wel vers brood..? Dat het een ongewenste situatie is ben ik met je eens. Maar heel soms moet je zwart wit kunnen denken, als overheid.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1981 Gepost op: 12 februari 2012, 19:22:00
Dit zijn stakende werknemers die voor hun "recht" opkomen, tegen werknemers die van hun hogere leiding een opdracht krijgen om een taak uit te voeren. Als ze morgen bij een incident staan werken ze gewoon weer samen.
Misschien dat de oproerpolitie had kunnen zeggen, hier gaan wij niet tussen staan, want ik ben het eens met de argumenten van de stakers, en het zijn onze "semi" collega's. Als ze die mening niet delen, moeten ze ook niet klagen dat de actievoerders middelen gebruiken die ook door andere stakende beroepsgroepen/demonstranten worden gebruikt. Als de oproerpolitie waterkanonnen kan en mag inzetten, mogen de demonstranten dat dan ook ?

Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is. Maar hier in Nederland mag het niet! Want de politie heeft een geweldsmonopolie. Je kan het zien als een kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen. Dat is dus geweld. Daarnaast tuurlijk mag je staken. Daar is niks mis mee, maar als ik daar als ME'er zou staan en de volgende een dienstdraai en diezelfde brandweerlui tegen kom. Dan zal ik toch niet meer zo vriendelijk doen tegen ze. Daarnaast vind ik persoonlijk dat de politie te lang wacht met een charge. Ik weet niet wat de precieze situatie is geweest. Ik ken alleen daar de beelden. Maar kan begrijpen dat er daarna charge zullen volgen. En dan vind ik dat de brandweer dan ook niet moet mopperen zoals jij zegt. Want dat is het risico als je gaat demonstreren en de grens gaat opzoeken, zoals zij doen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1982 Gepost op: 12 februari 2012, 19:23:06
Flauw argument, hier doen de blauwe collega's niet anders, autobranden, buitenbrandjes, en zelfs woningbranden proberen ze eerst met hun poederblussers te lijf te gaan voordat wij er zijn. En ze schijnen er niet ziek van te worden, anders was het nu toch wel doorgedrongen in hun organisatie dat het geen fijn spulletje is.
Ik denk dat je deze 2 zaken toch los van elkaar moet zien. Hier is een poederblusser willens en wetens ingezet om agenten het leven zuur te maken en te jennen. Er wordt gericht gespoten naar de politie. Dat de politie op hun beurt poederblussers gebruiken in een poging een brandje te blussen staat hier geheel los van. ;)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #1983 Gepost op: 12 februari 2012, 20:08:33
Citaat
Dat de politie op hun beurt poederblussers gebruiken in een poging een brandje te blussen staat hier geheel los van
Maar in beide gevallen schijn je er dus niet ziek van te worden! Of is het poeder wat je bij brand gebruikt anders als dat wat nu door de collega's wordt gebruikt.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1984 Gepost op: 12 februari 2012, 20:16:28
Maar in beide gevallen schijn je er dus niet ziek van te worden! Of is het poeder wat je bij brand gebruikt anders als dat wat nu door de collega's wordt gebruikt.
Jij en ik weten als geen ander dat bluspoeder erg ongezond is voor je, en dat het niet goed te praten is als je elkaar daarmee te lijf gaat. ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1985 Gepost op: 12 februari 2012, 22:55:37
Dit zijn stakende werknemers die voor hun "recht" opkomen, tegen werknemers die van hun hogere leiding een opdracht krijgen om een taak uit te voeren. Als ze morgen bij een incident staan werken ze gewoon weer samen.
Misschien dat de oproerpolitie had kunnen zeggen, hier gaan wij niet tussen staan, want ik ben het eens met de argumenten van de stakers, en het zijn onze "semi" collega's. Als ze die mening niet delen, moeten ze ook niet klagen dat de actievoerders middelen gebruiken die ook door andere stakende beroepsgroepen/demonstranten worden gebruikt. Als de oproerpolitie waterkanonnen kan en mag inzetten, mogen de demonstranten dat dan ook ?

Flauw argument, hier doen de blauwe collega's niet anders, autobranden, buitenbrandjes, en zelfs woningbranden proberen ze eerst met hun poederblussers te lijf te gaan voordat wij er zijn. En ze schijnen er niet ziek van te worden, anders was het nu toch wel doorgedrongen in hun organisatie dat het geen fijn spulletje is.

Leuk dat je een opdracht krijgt, maar hoe je die uitvoert bepaal je ook deels zelf. Jij kan ook zeggen dat je dat niet doet. Staken is vaak (niet altijd) een recht ja. Dat recht mag best maar moet je daarvoor zo ver gaan? Ik gewoon wat lawaai maken en aandacht trekken niet genoeg?
Als ME-er/agent/ATer/hoofd commissaris mag je een mening hebben, maar je moet ook gewoon doen wat van hogerhand wordt opgedragen. En als die opdraagt dat je moet voorkomen dat stakers een pand bezetten dan doe je dat. Ook als je een pedofiel moet beschermen die je liever gewoon gelyncht wil zien dan doe je dat. Doe je dat niet is dat reden voor ontslag, maar je noemt het ook wel professionaliteit. Je mag een eigen mening hebben maar je bent dienaar van de wet en het gezag. Dat is ook de reden dat er geen religieus uitingen bij het uniform worden toegestaan. Omdat je daar staat als politie, niet als individuele man.
Professionaliteit mag je ook van je brandweer-collega's verwachten die hier demonstreren. Jij weet zelf ook wel dat poederblussers vol met troep zitten. Als je een brandje blust blaas je het van je af en krijg je niet heel veel binnen. Als er een complete mistnevel op je afgespoten wordt en je van top tot teen onder zit is dat een heel ander verhaal.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1986 Gepost op: 12 februari 2012, 23:00:28
Ik denk inderdaad dat we dubieuze situaties krijgen als de politie met politiek gaat bemoeien. Heb je straks 2 peletons, 1tje voor 1tje tegen, kunnen ze tegen elkaar vechten   098uo
Hobby Bobby eenheid Den Haag


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #1987 Gepost op: 13 februari 2012, 00:02:35
Het is toch ook wel eens in amsterdam gebeurt dat de brandweer tegen de politie ging strijden.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen




INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #1989 Gepost op: 15 februari 2012, 18:15:13
מרדף אחרי משאית גנובה ומעצר חשוד כביש 6.

Achtervolging van een gestolen vrachtwagen op een Israelische snelweg, eindigend met de arrestatie van de verdachte.