Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1986771 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #280 Gepost op: 31 juli 2010, 18:52:41
Dit is in mijn ogen een vrijwel gelijkwaardige situatie.

Tsja, ik zie hier een tweetal collega's welke een verdachte hebben gefixeerd op de grond, terwijl ze rondom door tientallen mensen worden belaagd, wat andere collega's vervolgens weer proberen te voorkomen.
Niet echt vergelijkbaar met één verdachte op een grasveldje in mijn opinie  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #281 Gepost op: 31 juli 2010, 19:18:48
Dit is in mijn ogen een vrijwel gelijkwaardige situatie.


In de Engelse situatie is niet bepaald sprake van een dreigende escalatie, in de Nederlandse situatie duidelijk wel. Dat vraagt een ander optreden.

Daarbij zijn de twee VD's in de Nederlandse situatie snel gefixeerd, waarbij de Engelse collega's duidelijk meer moeite hebben met de VD.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #282 Gepost op: 31 juli 2010, 20:29:08
LiveLeak.com - Raw Video; French Police Use Force To Remove Women And Children From Illegal Camp

Best wel een beetje heftig(vooral de kinderen die er bij zijn betrokken)

Let vooral op de situatie op 2:25


sylvester1986

  • Gast
Reactie #283 Gepost op: 31 juli 2010, 20:37:29
Als iemand zich zo vastklemt, dan kun je toch mooi de beenklem met wapenstok doen? Ff hefboom effect en ik denk dan wel dat ze loslaten, naja tenminste 1.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #284 Gepost op: 31 juli 2010, 21:31:00
Wat een ongelooflijk trieste wijven... Sorry voor mijn woordkeuze, maar bij dit soort zaken zet je toch geen kind in als een soort van menselijk schild? Wat mankeer je dan wel niet.  :-X


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #285 Gepost op: 31 juli 2010, 23:35:19
Ik ga helemaal met Ger@rd mee. Ik denk dat het Franse jeugdzorg het hier ook aardig druk mee gaat krijgen. De situatie op 2:25 - 2:35 is niet goed, maar daar heeft de vrouw ook schuld aan. Als je weet dat je ergens een kamp hebt waar dat niet mag en waarschijnlijk ook nog meerdere keren is aangegeven dat er ontruimd gaat worden hou je niet je kind bij je. En helemaal niet op je rug! Maargoed, een bult en een paar schrammetjes en dat komt ook wel weer goed. Ik heb als kind wel grotere tuimelingen gemaakt  :D
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #286 Gepost op: 1 augustus 2010, 00:21:54
Wat een ongelooflijk trieste wijven... Sorry voor mijn woordkeuze, maar bij dit soort zaken zet je toch geen kind in als een soort van menselijk schild? Wat mankeer je dan wel niet.  :-X
Daar gaat het niet om. De politie heeft het gedaan he!


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #287 Gepost op: 1 augustus 2010, 12:52:00
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #288 Gepost op: 1 augustus 2010, 19:19:29
Altijd leuk dit soort filmpjes, 2 collega's in actie die ikj goed ken. Ja vakantie tijd en mensen gaan weer gek doen. Behandelend arts in Zuid-Frankrijk en dan krijg je dit soort ellende. Valt op dat het in de zomermaanden altijd weer toeneemt de meldingen mbt gestoorden en overspannen personen.

gr
Mike


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #289 Gepost op: 2 augustus 2010, 17:23:17
Tsja, ik zie hier een tweetal collega's welke een verdachte hebben gefixeerd op de grond, terwijl ze rondom door tientallen mensen worden belaagd, wat andere collega's vervolgens weer proberen te voorkomen.
Niet echt vergelijkbaar met één verdachte op een grasveldje in mijn opinie  ;)

ik mag toch hopen dat je een paralel ziet met de Engelse video op de vorige pagina....daar ging het immers om.