Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2004376 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #3060 Gepost op: 2 oktober 2012, 23:31:44
Zeker! Maar ik zou het niet waarderen als iemand dit tegen mij zou zeggen op camera, en dat heeft niets te maken met acteren. Net als dat mijn leidinggevende mij ook niet af hoeft te zeiken waar de rest van het bureau bij is, vind ik gewoon niet netjes en heeft ook niets met het politiewerk te maken.

Maar dat is mijn mening!  ;)
Dan zal je ook vast niet in Amsterdam werken. Niks fijner dan zo rechtstreeks je mening uiten, en als je daar ook nog eens goed op kan reageren dan leer je het snelste.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #3061 Gepost op: 2 oktober 2012, 23:32:50
Ik persoonlijk zou het ook fijner vinden, als dingen direct aan mij worden verteld. Ipv er omheen te praten, en dat je zelf moet raden naar wat hij/zij nou precies bedoelde.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #3062 Gepost op: 3 oktober 2012, 07:05:07
Ik persoonlijk zou het ook fijner vinden, als dingen direct aan mij worden verteld. Ipv er omheen te praten, en dat je zelf moet raden naar wat hij/zij nou precies bedoelde.
Jullie snappen silques punt niet. Tuurlijk denkt vrijwel iedereen er zo over, maar dan wel het liefst 1 op 1 en niet voor de camera/je collega's etc.

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #3063 Gepost op: 3 oktober 2012, 11:21:15
Jullie snappen silques punt niet. Tuurlijk denkt vrijwel iedereen er zo over, maar dan wel het liefst 1 op 1 en niet voor de camera/je collega's etc.
Wat verandert het aan de woorden van de diender of er nu een camera bij staat of niet? Dat maakt het toch juist puur en eerlijk, in plaats van een politiek correct toneelspel omdat er een camera bij staat.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3064 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:16:06
Het gaat mij er niet om WAT er gezegd wordt, natuurlijk moet je eerlijk en direct zijn. Ik vind het alleen niet netjes om dit én public te doen. Dat jij dat wel goed vindt, JackM, kan natuurlijk. Dus jij zou er niets om geven als jij flink op je flikker krijgt waar al je collega's bij zijn? Zou je dat dan niet liever 5 min later in een persoonlijk gesprek horen?
Ik leer er niet beter van als je het op die manier tegen mij zou doen, denk dat het averechts zou werken.

Meningen verschillen uiteraard, maar dit wordt zelfs bij mij op de opleiding aangeleerd...  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #3065 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:45:31
Maak je niet zo druk. Is slecht voor je hart.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #3066 Gepost op: 3 oktober 2012, 19:04:42
2 opmerkingen:
Blijkbaar was het, zoals ook opgemerkt door de leidinggevende, een beetje overdreven om met deze troepenmacht op de melding af te komen. Wat als het aanspreken er niet in had gezeten? Dan hadden de mensen thuis gedacht 'doe eens normaal man'. Er komt nu een duidelijk signaal dat de twee dienders een beetje hard van stapel zijn gelopen, waardoor het verhaal voor de mensen thuis nu ook een plekje krijgt.

Daarnaast valt het me op dat, midden in het publiek, de dienders op de verdachte kunnen zitten zonder geschreeuw vanuit het publiek over mishandelingen!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #3067 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:45:44
Hotel doorman shot after robbery; witnesses tackle gunman
A suspected jewelry-store robber, wearing a white rubber mask and carrying a tray of platinum-colored rings, shot and wounded a hotel doorman Friday morning but was taken down by other bystanders and arrested by Seattle police. The wounded man, 35, who works at the Mayflower Park Hotel, suffered a non-life-threatening wound to his arm. The robbery suspect ran east from the mall and was chased by the Mayflower Park doorman, according to witnesses.
Kan als schokkend worden ervaren
http://www.liveleak.com/view?i=efd_1349040325
By: bellava
'What happend, what happend. Is this real?'... Een minuut later: 'Im a witness, I saw everything!'... Vooral niet helpen en handdoeken halen voor het SO maar gewoon doorfilmen. Ongelofelijk.

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #3068 Gepost op: 3 oktober 2012, 22:55:25
Het gaat mij er niet om WAT er gezegd wordt, natuurlijk moet je eerlijk en direct zijn. Ik vind het alleen niet netjes om dit én public te doen. Dat jij dat wel goed vindt, JackM, kan natuurlijk. Dus jij zou er niets om geven als jij flink op je flikker krijgt waar al je collega's bij zijn? Zou je dat dan niet liever 5 min later in een persoonlijk gesprek horen?
Ik leer er niet beter van als je het op die manier tegen mij zou doen, denk dat het averechts zou werken.

Meningen verschillen uiteraard, maar dit wordt zelfs bij mij op de opleiding aangeleerd...  ;)
De collega loopt toch ook netjes met de twee heren mee terug, en doet het nu in een overvolle CP ruimte. En op je flikker krijgen, als je het al ervaart als op je flikker krijgen, hij geeft op een duidelijke manier te kennen dat dit anders moet de volgende keer, leermomentje dus . Dat er een camera bij staat is zoals hierboven al goed aangegeven, alleen maar goed omdat het dan ook voor de kijkers thuis duidelijk is dat het normaal niet op deze manier gaat. Dan moet je er voor kiezen om niet aan de serie mee te werken en het er uit laten knippen.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #3069 Gepost op: 3 oktober 2012, 23:05:47