Tsja en bij ons kan dat dus niet, wij zouden 'buiten' met hem staan te praten zonder ook maar een handboei om zn polsjes te doen. Hij is niet aangehouden en het transport vangt nog niet aan.
Die nekklem is leuk, maar zoals ik het inschat is die 'verdachte' een beresterke vent, hij slingert met beide collega's alsof het poppen zijn en ook na de assistentie duurt het met 6 man enkele minuten voordat ze hem geboeid hebben.
Een nekklem had hier weinig effect gehad, ik denk dat die collega dan zelf al gestrekt had gelegen. Wellicht was de meest handige optie hier om gewoon de boeien los te laten, gevolgd door het trekken vuurwapen - wat conform onze ambtsinstructie in dit geval rechtmatig zou zijn geweest.
Nadat hij inslaat op de collega wordt hij verdacht van een VH feit namelijk mishandeling met (zwaar)lichamelijk letsel en tegen een ambtenaar in functie (304) en een ernstige aantasting van de lichamelijke integriteit. Hij probeert zich bovendien aan de aanhouding te onttrekken.
De vraag is alleen even in hoeverre de verdachte bekend is bij hun....
Overigens is het makkelijk roepen vanaf de zijkant, ik denk dat je op dat moment vol adrenaline zit en doet wat er in je opkomt. Gelukkig is er redelijk snel assistentie, in een buitengebied had je dit toch echt anders moeten oplossen.