Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2003401 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3770 Gepost op: 18 maart 2013, 21:44:57
Het is gewoon een hondengeleider van Rotterdam verder niks bijzonders aan wat mij betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #3771 Gepost op: 18 maart 2013, 21:47:07
Ik hoop dat de marktkoopman een goed gesprek heeft gehad. De bestuurder had inderdaad voorrang moeten verlenen, maar om daar vervolgens 2 mensen voor te gaan slaan is ook weer niet nodig. Dat zou een lekkere bende worden als we iedereen gingen slaan die geen voorrang verleent. Ik vind het buitengewoon asociaal.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

apoo

• Forum gebruiker
  • AVP
Reactie #3772 Gepost op: 18 maart 2013, 21:51:49
Ik vind beide heren vrij asociaal bezig. Het blijkt tegenwoordig erg moeilijk om fatsoenlijk met elkaar om te gaan  :-\

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #3773 Gepost op: 18 maart 2013, 22:04:09
Elkaar de ruimte geven is erg moeilijk tegenwoordig.

Toch ben ik meer op hand van de scooterrijder als van de marktkoopman. Dit zebrapad kan als ik de situatie zo zie, net zo goed geheel worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Er loopt zoveel volk, dat je er gewoon niet doorkomt als je niet gewoon heel voorzichtig doorrijd. Dat deed de scootterrijder naar mijn idee in iedergeval. Langzaam en beheerst. Wellicht dat de marktkoopman inderdaad zijn pas iets moest inhouden, maar dat is in zo'n situatie dan ook het samenspel in het verkeer.

Die eerste "stomp" is buitenbeeld dus kan je vrij moeilijk beoordelen, was dit een volle stomp met een vuist, of een tikje op een helm/schouder/etc. als reactie op het moment. De tweede stomp is wat mij betreft zwaar overbodig.

Heeft een agent er in zo'n situatie geen belang bij om, als de helmcamera die optie bied, de beelden ter plekke even terug te kijken?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3774 Gepost op: 18 maart 2013, 22:32:23
De locatie van het filmpje is de voetgangersoversteekplaats op de Meent met de Binnenrotte te Rotterdam.
Hier is elke Dinsdag en Zaterdag markt en ik kan je als Rotterdammer vertellen dat ik op deze dagen de Meent zo veel mogelijk vermijd.
Het is echt een hel van hier tot aan Tokio om je daar als fietser / (snor)bromfietser / motorrijder c.q. automobilist door heen te begeven.
Je moet daar wel het recht van de sterkste toepassen wil je niet 2 à 4 minuten of langer er over te doen wil je die belachelijk lange VOP passeren.
De voetgangers hebben letterlijk scheit aan alles en kijken ook niet of er wat aankomt want als ze met 2 of meer lopen hebben ze meer aandacht voor zichzelf en/of hun gsm/smartfoon dan de omgeving.
Sinds de herinrichting een paar maanden geleden is de Meent een 30 km/u zone geworden vanaf de kruising Haagseveer tot aan de Goudsesingel omdat er te veel ongelukken gebeurden en dat komt niet door het rijdend verkeer maar door de voetgangers die te pas en te onpas overal maar luk raak overstaken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3775 Gepost op: 19 maart 2013, 07:50:40
Dit zebrapad kan als ik de situatie zo zie, net zo goed geheel worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Er loopt zoveel volk, dat je er gewoon niet doorkomt als je niet gewoon heel voorzichtig doorrijd. Dat deed de scootterrijder naar mijn idee in iedergeval. Langzaam en beheerst. Wellicht dat de marktkoopman inderdaad zijn pas iets moest inhouden, maar dat is in zo'n situatie dan ook het samenspel in het verkeer.

Ik ben het niet met je eens.  Een voetganger heeft per definitie voorrang op een voetgangersoversteekplaats. Het niet voor laten gaan van een voetganger die aanstalten maakt is al strafbaar (mini kost geloof ik 250 euro op de brommer).
Dergelijke reuze voetgangersoversteekplaatsen (VOP) heb je veel meer. Ook in de Kalverstraat in Amsterdam ligt een ongelovelijk drukke kruising met een VOP.

Het samenspel tussen de voetgangers en overig verkeer is langzaam, stapvoets (dus met een voetje aan de grond of langzaam rollend) er tussen door bewegen. Niet met een kilometer of 20 al slalomend om de voetgangers heen...

Dat de voetganger een tik uit deelt hoort niet, mag niet en is niet netjes... Je kunt natuurlijk ook even de pas inhouden in plaats van je haast moedwillig onder het voorwiel van een brommer te laten plakken  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7131

• Senior gebruiker
Reactie #3776 Gepost op: 19 maart 2013, 13:47:06
Ik zeg: heer met wapperende handjes aanhouden en de OVJ/rechter een oordeel laten vellen over zijn gedrag en voor de bestuurder van de bromfiets een bonnetje uitschrijven.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #3777 Gepost op: 19 maart 2013, 13:49:08
@7131 geheel eens
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3778 Gepost op: 19 maart 2013, 20:48:38
Ik zeg: heer met wapperende handjes aanhouden en de OVJ/rechter een oordeel laten vellen over zijn gedrag en voor de bestuurder van de bromfiets een bonnetje uitschrijven.

Ééns, gewoon aangifte doen. Al is de actie van scooter bestuurder ook niet netjes.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam