Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990258 keer)

0 gebruikers (en 56 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #4070 Gepost op: 10 juni 2013, 20:51:28
Tja, dat is inderdaad de moeilijkheid...als ze niets wisten, is hun houding niet vreemd....als ze het wel wisten, dan weer wel.
Blijft een feit dat je in dat werk nooit weet hoe iets gaat lopen, er lopen meer dwazen dan feeën op de wereld....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4071 Gepost op: 10 juni 2013, 21:05:45
Citaat van: VKRC link=msg=1172218 date=1370890288
Tja, dat is inderdaad de moeilijkheid...als ze niets wisten, is hun houding niet vreemd....als ze het wel wisten, dan weer wel.
Blijft een feit dat je in dat werk nooit weet hoe iets gaat lopen, er lopen meer dwazen dan feeën op de wereld....

Compleet eens met het bovenstaande.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #4072 Gepost op: 12 juni 2013, 23:00:41
Geinige POV beelden.

Persoon wordt getasered na hit and run en niet meteen stoppen voor politiehttp://www.liveleak.com/view?i=a6e_1370993413
By: weldongrisham
Citaat
This guy posted the video seeking sympathy for the altercation:

"As many Cleburne residents know CPL SIGLER of the Cleburne PD takes his job to the extreme. We are hoping to promote awareness of this man and how he feels that assaulting a suspect who is not combative is "within his legal rights" Please share this with everyone you know and lets get
this man stripped of his badge."

From what I've read he left the scene of an accident & failed to stop for the cop until he arrived home.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=a6e_1370993413#kGgvwlXP9OLxlIpp.99
edit: blijf me verbazen over hoe agenten in de VS op de motoren zitten..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #4073 Gepost op: 13 juni 2013, 02:27:33
Citaat van: PWB link=msg=1172931 date=1371070841
Geinige POV beelden.

Persoon wordt getasered na hit and run en niet meteen stoppen voor politiehttp://www.liveleak.com/view?i=a6e_1370993413
By: weldongrisham edit: blijf me verbazen over hoe agenten in de VS op de motoren zitten..
je ziet duidelijk het onbewuste van de man die niet eens een poging doet te vluchten.....ik kan me hier zo woest om maken he! fijn dat we in nederland wel normale agenten hebben
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #4074 Gepost op: 13 juni 2013, 09:43:02
Citaat van: noordernieuws link=msg=1172968 date=1371083253
je ziet duidelijk het onbewuste van de man die niet eens een poging doet te vluchten.....ik kan me hier zo woest om maken he! fijn dat we in nederland wel normale agenten hebben

Huh, volgens mij is de omschrijving duidelijk: doorrijden na aanrijding en niet stoppen voor de politie.... ::)

Als jij 2 motoragenten in jouw spiegels ziet/hoort met zwaailicht en sirene en jij besluit niet te stoppen, dan neem jij een risico.
Ga jij na de staandehouding nog eens de discussie aan en luister jij niet naar de agent in kwestie, dan heb jij een probleem.

In Amerika is de werkwijze van de gemiddelde agent nu eenmaal anders dan dat wij gewend zijn. Dat heeft verschillende oorzaken. Daarom kan je deze werkwijze ook niet vergelijken met de werkwijze in Nederland, want inderdaad hier in Nederland zouden wij hier anders mee omgaan.

Grtz,
Marcel


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4075 Gepost op: 13 juni 2013, 09:51:39
In Nederland zou ie voor dit lijdzame verzet ook niet zijn gepepperd ga ik van uit. Maar ik ga er van uit dat ze zelfs in de USA niet voor elk wissewasje mogen worden getaserd.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #4076 Gepost op: 13 juni 2013, 10:06:23
Citaat van: Arie link=msg=1173020 date=1371109899
In Nederland zou ie voor dit lijdzame verzet ook niet zijn gepepperd ga ik van uit. Maar ik ga er van uit dat ze zelfs in de USA niet voor elk wissewasje mogen worden getaserd.

De Amerikaanse ambtsinstructie is in sommige staten wat ruimer dan de Nederlandse.
Ook niet elke Amerikaanse agent beschikt over een taser.

Het niet voldoen aan een bevel van een agent (in dit geval het gaan liggen op de grond) mag met geweld worden afgedwongen. Waar dit voorheen met fysieke kracht gebeurde, mag dit tegenwoordig ook met de taser worden gedaan. Op deze manier hoeft de agent niet de fysieke confrontatie aan. Dat is weer in het voordeel van de agent, aangezien de meeste solo rijden en het soms even kan duren voordat er backup ter plaaste is.

Grtz,
Marcel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4077 Gepost op: 13 juni 2013, 10:13:53
Ik ken de aanleiding niet, maar ik zou persoonlijk niet zo snel gaan pepperen als dat hij tasert. Pepper mag in Nederland gebruikt worden als de verdachte zich onttrekt aan zn aanhouding, als dat daadwerkelijk het geval was dan zou het dus wel mogen. Wel moeten wij - indien mogelijk - een waarschuwing geven voor het gebruik van pepper, die waarschuwing heb ik hier niet gehoord.

overigens is dit appels met peren vergelijken, zoals al gezegd is de ambtsinstructie daar heel anders (kennen ze die überhaupt wel?). Bovendien zijn veel normale Amerikanen ook gewoon bewapend en is daar veel solo surveillance, de geweldsspiraal ligt dan ook iets hoger.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4078 Gepost op: 13 juni 2013, 10:31:22
Citaat van: silque link=msg=1173026 date=1371111233
Wel moeten wij - indien mogelijk - een waarschuwing geven voor het gebruik van pepper, die waarschuwing heb ik hier niet gehoord.
Hij zegt vlak voor dat hij tasert: "Get ready to get tazed" wat je kan zien als waarschuwing.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4079 Gepost op: 13 juni 2013, 11:20:15
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1173030 date=1371112282
Hij zegt vlak voor dat hij tasert: "Get ready to get tazed" wat je kan zien als waarschuwing.
Op 0:20 inderdaad, waarop de verdachte zegt: "For what?"