Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1959892 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4100 Gepost op: 21 juni 2013, 21:43:38
Wat mij betreft wel maar dat had voor dat moment ook al gemogen vind ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4101 Gepost op: 21 juni 2013, 21:44:09
Het is natuurlijk altijd moeilijk te beoordelen op een filmpje, maar ik zou dit wel degelijk als een noodweer-situatie willen betitelen.

Citaat
Wat is noodweer?
Als een agent zelf in gevaar is of wanneer een verdachte een ander persoon (levens)gevaarlijk bedreigt, is er sprake van noodweer en mag de agent schieten.

www.politie.nl : Wanneer mag de politie schieten?
Samen sterk in de hulpverlening!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #4102 Gepost op: 21 juni 2013, 21:45:26
Dat zal uiteindelijk aan een rechter zijn om te beoordelen, maar uiteraard spreek je in deze situatie van noodweer. Degene die op de grond ligt mag zich verdedigen, de collega's die hem ontzetten ook. Die verdediging moet in verhouding staat tot het gevaar wat dreigt (in dit geval de dood als je ze door laat gaan).

Citaat van: Artikel 41 Wetboek van Strafrecht
1. Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.


En dan ga ik even niks zeggen over de collega's die hem daar achterlaten in the first place :-X


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4103 Gepost op: 21 juni 2013, 21:47:36
Tja, het optreden in groepsverband ziet er wat rommelig uit...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4104 Gepost op: 21 juni 2013, 21:58:36
Citaat van: Frank. link=msg=1176209 date=1371843926
Dat zal uiteindelijk aan een rechter zijn om te beoordelen, maar uiteraard spreek je in deze situatie van noodweer. Degene die op de grond ligt mag zich verdedigen, de collega's die hem ontzetten ook. Die verdediging moet in verhouding staat tot het gevaar wat dreigt (in dit geval de dood als je ze door laat gaan).
 

En dan ga ik even niks zeggen over de collega's die hem daar achterlaten in the first place :-X
Thanks Frank en alle anderen  O0


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #4105 Gepost op: 22 juni 2013, 00:52:08
Citaat van: Christian337 link=msg=1176204 date=1371843111
Oeeiii  :( Gelijk een vraag: Stel dat we het hier over Nederland hebben, mag je dan gericht schieten (2m15s - 2m20s) ?

http://www.liveleak.com/view?i=845_1371653957
By: insane-dshk

Wat mij betreft een simpel antwoord: groep schopt 1 persoon die al op de grond ligt. Ja! Los van alle 'omstandigheden', 'voorgaande gebeurtenissen', 'verzachtende omstandigheden'. Als je iemand tegen zijn kop schopt die al knock out op de grond ligt, dan ben je alle excuses voorbij...


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #4106 Gepost op: 22 juni 2013, 11:05:12
Citaat van: Steven78 link=msg=1176287 date=1371855128
Wat mij betreft een simpel antwoord: groep schopt 1 persoon die al op de grond ligt. Ja! Los van alle 'omstandigheden', 'voorgaande gebeurtenissen', 'verzachtende omstandigheden'. Als je iemand tegen zijn kop schopt die al knock out op de grond ligt, dan ben je alle excuses voorbij...

Wat mij betreft wel... Gericht schieten. En dan niet op de benen... Dit soort hersenloze @$#%!^verdienen het!


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4107 Gepost op: 22 juni 2013, 12:00:22
Word er niet afgeleerd bij de ME-training om met de rug naar de tegenstanders toe te staan (in dit geval wegrennen) ? Vraag me af waarom er zo weinig politie (ME) is  , en geen helm dragen bij dit soort omstandigheden..
That's just the way it is.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4108 Gepost op: 22 juni 2013, 12:37:16
Citaat van: Mahad link=msg=1176395 date=1371895222
Word er niet afgeleerd bij de ME-training om met de rug naar de tegenstanders toe te staan (in dit geval wegrennen) ?

In Nederland wel

Citaat
Vraag me af waarom er zo weinig politie (ME) is  , en geen helm dragen bij dit soort omstandigheden..

Omdat dit misschien in een heel andere cultuur is? Ander land, andere werkwijze?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #4109 Gepost op: 22 juni 2013, 15:07:54
Citaat van: Frank. link=msg=1176209 date=1371843926
Dat zal uiteindelijk aan een rechter zijn om te beoordelen, maar uiteraard spreek je in deze situatie van noodweer. Degene die op de grond ligt mag zich verdedigen, de collega's die hem ontzetten ook. Die verdediging moet in verhouding staat tot het gevaar wat dreigt (in dit geval de dood als je ze door laat gaan).
 

En dan ga ik even niks zeggen over de collega's die hem daar achterlaten in the first place :-X

dat viel mij direct dus ook op! Natuurlijk makkelijk lullen vanuit me luie stoel hier, maar in groepsverband werken is nou niet echt toppie!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.