Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990554 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4110 Gepost op: 27 juni 2013, 00:59:49
Schutter Melick gearresteerd door Arrestatieteam
Schutter Melick gearresteerd door Arrestatieteam
mediafotografie·      
Gepubliceerd op 26 jun 2013
Citaat
De 47-jarige schutter die woensdagmiddag vanuit zijn woning aan de Pierre Kempstraat in Melick drie voorbijgangers beschoot, is ingerekend door een arrestatieteam. De man is geboeid en geblinddoekt afgevoerd in een politieauto. Tijdens de inval door het arrestatieteam waren schoten te horen. De politie wil echter niet bevestigen dat er geschoten is.


Een lid van het arrestatieteam raakte licht gewond en is ter plekke behandeld door ambulancepersoneel.

De twee van de drie slachtoffers van de schietpartij eerder woensdag zijn voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Zij werden in hun armen geraakt, vermoedelijk door kogels uit een windbuks.

De politie heeft de straat afgezet en sluit niet uit dat er meer wapens in de woning liggen. Waarom de man op voorbijgangers schoot is nog niet duidelijk.



Man aangehouden na schieten op voorbijgangers

http://www.politie.nl/nieuws/2013/juni/26/10-man-aangehouden-na-schieten-op-voorbijgangers.html
Laatste update: 26-06-2013 | 15:10

Melick - Een 47-jarige man uit Melick is woensdagmiddag rond 15.00 uur door de politie aangehouden nadat hij vanuit een raam in zijn woning op voorbijgangers heeft geschoten. Hij deed dit met vermoedelijk een windbuks en drie personen werden geraakt en raakten lichtgewond.

Van de drie slachtoffers zijn er twee voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Een arrestatieteam van de politie werd ingezet en heeft de man in de woning weten te overmeesteren. Hier raakte een agent lichtgewond. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau en zit vast. Waarom de man op voorbijgangers schoot is onderwerp van het onderzoek. Ter plaatse is na het incident een sporenonderzoek ingesteld. Leeftijd en woonplaats van de slachtoffers zijn niet bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #4111 Gepost op: 27 juni 2013, 09:49:28
Volgens mij waren aantal at leden niet zo blij dat die cameraman daar stond te filmen toen ze aankwamen  :-X


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #4112 Gepost op: 27 juni 2013, 09:52:01
Citaat van: MarcoV link=msg=1178137 date=1372319368
Volgens mij waren aantal at leden niet zo blij dat die cameraman daar stond te filmen toen ze aankwamen  :-X
Terecht, je kunt niet eens door een straat rijden zonder een camera in je snufferd gedrukt te krijgen. Zeker niet zo fijn als de geheimhouding van jouw identiteit een (belangrijk) onderdeel van je werk is...


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #4113 Gepost op: 27 juni 2013, 09:53:34
Ben het ook met je eens. Als ze prio 1 aankwam had het misschien nog iets van meerwaarde gehad, maar nu niet echt vind ik.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #4114 Gepost op: 27 juni 2013, 10:02:41
Citaat van: MarcoV link=msg=1178140 date=1372319614
Ben het ook met je eens. Als ze prio 1 aankwam had het misschien nog iets van meerwaarde gehad, maar nu niet echt vind ik.
Ik zat tijdens het kijken te hopen dat een van hen zou stoppen om even een pittig woordje te spreken met de filmer  998765 Maar helaas  >:D


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4115 Gepost op: 27 juni 2013, 10:08:00
Een inval van het AT is gewoon nieuws, dus niets vreemd aan dat er gefilmd wordt.

Wel had de filmer meer werk kunnen maken van blurren kentekens AT-voertuigen en gezichten. Gezien de naam van de filmer (mediafotografie) is het niet een toevallige voorbijganger en dan behoor je dat soort dingen te weten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #4116 Gepost op: 27 juni 2013, 10:35:29
Citaat van: Arie link=msg=1178143 date=1372320480
Een inval van het AT is gewoon nieuws, dus niets vreemd aan dat er gefilmd wordt.
Een inval wel, niet dat men 'gewoon' komt aanrijden.. Ik film de postbode toch ook niet als die door de straat fietst? Maar nee, als het om hulpverlening gaat is opeens alles nieuws(waardig)......


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4117 Gepost op: 27 juni 2013, 11:01:03
Citaat van: DvdW link=msg=1178150 date=1372322129
Een inval wel, niet dat men 'gewoon' komt aanrijden.. Ik film de postbode toch ook niet als die door de straat fietst? Maar nee, als het om hulpverlening gaat is opeens alles nieuws(waardig)......

Niet alleen hulpverlening ... ook als de koning met zijn vrouw door de straat komt staan er mensen klaar om het filmen.
Het alledaagse (passerende ambu, brandweer of politiewagen of postbode) is inderdaad geen nieuws. Een AT in de straat wel.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #4118 Gepost op: 27 juni 2013, 11:36:39
Vind het niet vreemd dat ze niet gefilmd willen worden. Ze hebben ook omwille van hun eigen bescherming bivakmutsen op zodat ze later niet herkent kunnen worden door de gene die ze hebben opgepakt. Beetje jammer als je die moeite neemt om onherkenbaar te blijven en je vervolgens vol met je snufferd op youtube staat.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #4119 Gepost op: 27 juni 2013, 12:20:38
Een AT dat komt aanrijden vergelijken met een postbode die de straat inrijdt?  98uiye

Prio 1 of niet, ik zie wel degelijk een toevoeging in het filmpje om het te filmen. Het blurren had inderdaad moeten gebeuren door de filmer, maar afgezien van dat ben ik van mening dat een AT ook gewoon met bivak moet komen aanrijden (als ze inderdaad niet gefilmd willen worden). Je kan verwachten dat er minimaal 1 filmer staat, trek gewoon voordat je in de auto stapt alvast de bivak aan. Dan weet je dat je goed zit.