Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990552 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4120 Gepost op: 27 juni 2013, 12:53:28
Wat denk je dat er gebeurt als iemand met een bivakmuts op, in een 'dikke' bak met fikse snelheid zonder blauw blauw door een straat komt rijden?...veel belletjes naar de lokale meldkamer van verontruste burgers schat ik zo maar in


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #4121 Gepost op: 27 juni 2013, 13:11:34
Het is ook het risico van het vak denk ik, tegenwoordig wordt alles en iedereen vast geleden op foto en film. Misschien dat je daar beter op  moet inspelen. Ook weten heel veel mensen niet dat een at' liever niet op beeld wil staan, maar het is nu eenmaal de tijd waar dit bij hoort. Er is voor beide wat te zeggen denk ik. Ik zou als at'er was er proberen toch beter op in te spelen.   O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4122 Gepost op: 27 juni 2013, 13:20:46
Citaat van: Panter link=msg=1178188 date=1372328438
Een AT dat komt aanrijden vergelijken met een postbode die de straat inrijdt?  98uiye

Prio 1 of niet, ik zie wel degelijk een toevoeging in het filmpje om het te filmen. Het blurren had inderdaad moeten gebeuren door de filmer, maar afgezien van dat ben ik van mening dat een AT ook gewoon met bivak moet komen aanrijden (als ze inderdaad niet gefilmd willen worden). Je kan verwachten dat er minimaal 1 filmer staat, trek gewoon voordat je in de auto stapt alvast de bivak aan. Dan weet je dat je goed zit.

Denk dat je hier ook een verschil ziet tussen de mensen die als werkzaam zijn binnen het wereldje... "Oh het AT, was er al verse koffie?" en personen die nogal opzoek zijn naar de situatie/sensatie "KIJK HET AT!". Snap het wel, allemaal spannend enzo die geweren, maar zij doen ook gewoon hun werk.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4123 Gepost op: 27 juni 2013, 14:11:12
Het AT doet genoeg inzetten ook gewoon zonder balaclava. Er zijn dan ook afspraken met de gevestigde media dat het AT tot ze omgekleed zijn niet in beeld gebracht worden. De huidige tijd met mobieltjes die beter filmen dan een videocamera van een paar jaar oud maakt alleen dat er steeds meer foto's opduiken waarin deze afspraak niet geldt of geschonden wordt. Je kan zeggen dat ze dan eerder de muts op moeten doen maar wanneer dan? Als ze in hun dienstauto van A naar B rijden? Of als ze een inzet hebben voor vertrek al? Je weet nooit waar iemand staat te filmen en het gros van de inzetten wordt ook niet gefilmd. Toch zal je het nooit kunnen voorkomen.

Het AT zit er meestal niet op te wachten herkenbaar op internet te komen. Dat maakt namelijk dat ze makkelijker traceerbaar worden en hoe goed onthoudt jij iemand die met 60 kilometer per uur met toeters en bellen langs komt vliegen? Lang niet goed genoeg.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #4124 Gepost op: 27 juni 2013, 14:37:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178232 date=1372335072
Het AT doet genoeg inzetten ook gewoon zonder balaclava. Er zijn dan ook afspraken met de gevestigde media dat het AT tot ze omgekleed zijn niet in beeld gebracht worden.
Oh, sinds wanneer?
Er is een ongeschreven regel om ze niet herkenbaar in beeld te brengen, maar ik weet van geen afspraak.

En verder denk ik dat er wat overdreven wordt. Ze zijn tijdens het aanrijden nauwelijks herkenbaar.
Wel ben ik het met jullie eens dat dat laatste stukje herkenbaarheid makkelijk te blurren is, evenals de kentekens.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #4125 Gepost op: 27 juni 2013, 14:46:13
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1178240 date=1372336657
En verder denk ik dat er wat overdreven wordt. Ze zijn tijdens het aanrijden nauwelijks herkenbaar.
Daar had ik het niet over. Ik heb het niet over het uiteindelijke resultaat gehad. Alleen maar over het feit dat ik mij de irritatie en frustratie van een lid van het AT goed kan indenken. Want nu lijkt het niet al te herkenbaar, maar dat weet je dan als AT-er natuurlijk niet, en daarnaast weet je niet of de desbetreffende heer of dame de moeite zal nemen om het een en ander onherkenbaar in beeld te brengen of dat hij/zij het gewoon op YouTube kwakt...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4126 Gepost op: 27 juni 2013, 16:00:48
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1178240 date=1372336657
Oh, sinds wanneer?
Er is een ongeschreven regel om ze niet herkenbaar in beeld te brengen, maar ik weet van geen afspraak.

Sinds al langere tijd, en met de grote mediums zoals NOS, HvNL etc
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #4127 Gepost op: 27 juni 2013, 18:16:30
Citaat van: DvdW link=msg=1178138 date=1372319521
Terecht, je kunt niet eens door een straat rijden zonder een camera in je snufferd gedrukt te krijgen. Zeker niet zo fijn als de geheimhouding van jouw identiteit een (belangrijk) onderdeel van je werk is...

Deels met je eens, maar in het huidige tijdperk ontkom je er (spijtig genoeg) niet aan. Je kan ook, zoals ik in de hoofdstad wel eens heb gezien al aankomen rijden met je bivakmuts netjes op.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4128 Gepost op: 27 juni 2013, 20:02:23
Ik krijg het niet voor elkaar om het filmpje hier online te krijgen.
Zal waarschijnlijk aan de werk-pc liggen !

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/kennemerland/article23179443.ece/Examen-voor-politiehonden-in-Velsen-Zuid
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #4129 Gepost op: 27 juni 2013, 21:07:59
AT kan en MOET zelf weten dat als ze op plaats van inzet aankomen dat daar camera's zijn.

Als je dat niet eens bij stilstaat, ben je niet echt voorbereid.

Iedereen weet als die dikke bakken aankomen dat de AT daar in zit, en nee... dat is niet hetzelfde als een postbode.
Buiten dat, voor een luchtbuks.. zo inzet?   duh... wij schoten vroeger gewoon in het park ermee, gepakt.. ach buks kwijt en klaar.. lol

Lijkt haast wel op dat de AT hier verheerlijk wordt, dat ze niet herkenbaar in beeld mogen vanwege hun werk..
Persoonlijk vindt ik het een over het paard getilt iets.  Maar goed dat is een andere discussie :)