Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990555 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #4140 Gepost op: 28 juni 2013, 09:54:58
Citaat van: Maxx link=msg=1178502 date=1372361559
Ik ben blij dat mensen met verstand nadenken over inzetcriteria van het AT. Er zijn drie mensen verwond nadat er vanuit een woning geschoten is. Een collega van het AT raakt vervolgens gewond bij de aanhouding. Dat zegt volgens mij genoeg.

Daarnaast houdt het AT verdachten aan waarvan je echt niet wilt dat zij jou herkennen in de supermarkt of bij een weekendje centerparcs met je familie. Dus het over een paard getild 'iets' waarmee je doelt op het onherkenbaar werken is zo gek nog niet en daar mag de media best rekening mee houden.

wat je eigelijk in je eigen bericht zecht van dat je als AT echt niet herkend wil worden door de verdachten dan moet je al met bivakmuts aan komen zo lang de media het kan zien kan een handlanger het zien en is het met een redelijke waarschijnlijkheid aanneembaar dat je ook op camera beelden staat van cameras van de verdachte zelf. tevens als je niet herkenbaar inbeeld wil maak je terpleken bezwaar en dan word je gebleurd.


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #4141 Gepost op: 28 juni 2013, 09:57:01
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178267 date=1372341648
Sinds al langere tijd, en met de grote mediums zoals NOS, HvNL etc

dit is geen vaste afspraak maar een standart bezwaarschrift wat word ingedient.
wel staat deze afspraak er voor niet openbaren lokaties waar ook dus niet standaart iedereen gefilmt mag worden.


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #4142 Gepost op: 28 juni 2013, 09:58:58
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178232 date=1372335072
Het AT doet genoeg inzetten ook gewoon zonder balaclava. Er zijn dan ook afspraken met de gevestigde media dat het AT tot ze omgekleed zijn niet in beeld gebracht worden. De huidige tijd met mobieltjes die beter filmen dan een videocamera van een paar jaar oud maakt alleen dat er steeds meer foto's opduiken waarin deze afspraak niet geldt of geschonden wordt. Je kan zeggen dat ze dan eerder de muts op moeten doen maar wanneer dan? Als ze in hun dienstauto van A naar B rijden? Of als ze een inzet hebben voor vertrek al? Je weet nooit waar iemand staat te filmen en het gros van de inzetten wordt ook niet gefilmd. Toch zal je het nooit kunnen voorkomen.

Het AT zit er meestal niet op te wachten herkenbaar op internet te komen. Dat maakt namelijk dat ze makkelijker traceerbaar worden en hoe goed onthoudt jij iemand die met 60 kilometer per uur met toeters en bellen langs komt vliegen? Lang niet goed genoeg.

zover ik weer heeft het AT altijd dicht bij een locatie waar zij zich gereed maken en dan praten we niet over groote kilometers dit is een uitstekend punt om ook je bivakmuts op te zetten


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #4143 Gepost op: 28 juni 2013, 10:03:05
Citaat van: pompbediende link=msg=1178210 date=1372331494
Het is ook het risico van het vak denk ik, tegenwoordig wordt alles en iedereen vast geleden op foto en film. Misschien dat je daar beter op  moet inspelen. Ook weten heel veel mensen niet dat een at' liever niet op beeld wil staan, maar het is nu eenmaal de tijd waar dit bij hoort. Er is voor beide wat te zeggen denk ik. Ik zou als at'er was er proberen toch beter op in te spelen.   O0

het is niet alleen dat er mensen zijn die niet weten dat ze dat niet willen er zijn ook mensen die donders goed weten dat ze dat niet willen maar ook in de criminelen wereld gaat de status omhoog als anderen die filmpjes zien wat je steeds vaker ziet dat een handlanger of bekende het staat te filmen en die hebben het liever ongeblurd. ook zijn er veel mensen die wel kunnen fullemen maar die niet kunnen bleuren


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #4144 Gepost op: 28 juni 2013, 10:41:09
Citaat van: treintje link=msg=1178629 date=1372406585
het is niet alleen dat er mensen zijn die niet weten dat ze dat niet willen er zijn ook mensen die donders goed weten dat ze dat niet willen maar ook in de criminelen wereld gaat de status omhoog als anderen die filmpjes zien wat je steeds vaker ziet dat een handlanger of bekende het staat te filmen en die hebben het liever ongeblurd. ook zijn er veel mensen die wel kunnen fullemen maar die niet kunnen bleuren
Tja, het is blijft filmen op openbare weg, en dat mag. Dat niet iedereen het gewenst vind kan ik inkomen, Maarja het hoort er tegenwoordig bij.  :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4145 Gepost op: 28 juni 2013, 10:55:24
Citaat van: treintje link=msg=1178627 date=1372406338
zover ik weer heeft het AT altijd dicht bij een locatie waar zij zich gereed maken en dan praten we niet over groote kilometers dit is een uitstekend punt om ook je bivakmuts op te zetten

Zonder op de details in te gaan zie ik aan deze reactie dat je lang niet alles weet. Tip, lees bovenstaande en kijk het filmpje eens goed.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #4146 Gepost op: 28 juni 2013, 11:17:22
Citaat van: TheBeast link=msg=1178482 date=1372360079
Als je dat niet eens bij stilstaat, ben je niet echt voorbereid.
Wel ironisch dat je dit zegt over de tak van de politie die juist het meest voorbereid is...
9 van de 10 keer weten ze al een langere tijd dat ze ingezet gaan worden en hebben de omgeving en het pand al op hun netvlies staan.

Ik lees in een aantal reacties dat men totaal niet weet waar men over praat.
If you can dream it, you can do it.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #4147 Gepost op: 28 juni 2013, 12:11:44
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178267 date=1372341648
Sinds al langere tijd, en met de grote mediums zoals NOS, HvNL etc
Nog even nagevraagd, maar deze afspraak is niet bekend. Wel is het zo dat ik en veel andere cameramensen er wel rekening mee houden. Ook zal de regie dat doen.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #4148 Gepost op: 28 juni 2013, 14:41:58
Citaat van: Sylvester link=msg=1178544 date=1372366689
Zou u dit als agent waarderen (1:20)?
Niet als commentaar, maar puur vanwege interesse ;)
**Uit archief** - Arrestatie Amsterdam Centraal 4 Juli *Pepperspray* deel 2.
Brian Willms

Zijn dat niet de gasten van het zakkenrollersteam ?? Die in Amsterdam worden ingezet, en toevallig daar ook liepen ;)
Met Vriendelijke Groet.....


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #4149 Gepost op: 28 juni 2013, 19:21:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178641 date=1372409724
Zonder op de details in te gaan zie ik aan deze reactie dat je lang niet alles weet. Tip, lees bovenstaande en kijk het filmpje eens goed.

als je het filmpje goed kijk zie je dat ze zich verkleden in het zicht van de woning waar dus ook de mensen in het pand waar ze binnen vallen zicht op hebben. en alle in zetten die ik ken met AT zijn ze altijd op een locatie die niet in de straat zelf aan het zerzamelen voorbereiden en briefen geweest en dat is altijd in de plaats zelf dus praat je niet over kilometers die niet te rijden zijn met een bivak muts op hier in de buurt hebben ze dan ook altijd de bivak muts al op als ze op de locatie aan komen

Beste treintje, zou u even op u gebruik van HOOFDLETTERS en leestekens willen letten. Bvd.