Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989164 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4460 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:41:41
Dat een persoon in kwestie soms gelijk moet betalen dat snap ik echter kan het nooit de bedoeling zijn dat een betrokken politiemedewerker de pincode kan meekijken simpel weg omdat dit privacygevoelige informatie betreft die je nimmer mag prijsgeven.

En wat dat betreft zeg ik dit is buiten proportie en incorrect en absoluut een totaal verkeerde actie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4461 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:42:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1206441 date=1380733114
In een aantal gevallen moet een verdachte direct betalen. Een van de vaste smoezen is dat er geen geld op de rekening staat en ze niet kunnen betalen...

Dan nog Is het niet aan de agenten om zijn rekening in te zien...
Zij hebben niets te zoeken op zijn rekening...
Ze zien dan privegegevens...
Wanneer de verdachte aan het pinnen is en de agenten kijken weg... Zou dat netter geweest zijn...

Als iemand bij mij een wachtwoord invoert kijk ik ook de andere kant op. Dat zouden deze agenten ook behoren te doen...
(wanneer het betreft dat de verdachte geen gestolen pinpas heeft en de boete tp zou moeten betalen)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4462 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:44:51
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206459 date=1380735771
Dan nog Is het niet aan de agenten om zijn rekening in te zien...
Zij hebben niets te zoeken op zijn rekening...
Ze zien dan privegegevens...

Ik zie iedere werkdag prive gegevens, bankrekeningen, rechtelijke uitspraken én ik mag zelfs in woningen komen om dingen te zoeken...

Citaat van: enrico1972 link=msg=1206458 date=1380735701
Dat een persoon in kwestie soms gelijk moet betalen dat snap ik echter kan het nooit de bedoeling zijn dat een betrokken politiemedewerker de pincode kan meekijken simpel weg omdat dit privacygevoelige informatie betreft die je nimmer mag prijsgeven.

En wat dat betreft zeg ik dit is buiten proportie en incorrect en absoluut een totaal verkeerde actie.

Als je te maken hebt met een vluchtgevaarlijke verdachte, die in de boeien zit, maar waar wél iets voor/mee geregeld moet worden, dan zie ik hier ook het probleem niet zo van eerlijk gezegd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4463 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:49:43
Citaat van: Jerommeke link=msg=1206460 date=1380735891
Ik zie iedere werkdag prive gegevens, bankrekeningen, rechtelijke uitspraken én ik mag zelfs in woningen komen om dingen te zoeken...

Als je te maken hebt met een vluchtgevaarlijke verdachte, die in de boeien zit, maar waar wél iets voor/mee geregeld moet worden, dan zie ik hier ook het probleem niet zo van eerlijk gezegd.

Kan wezen maar dan heb je daar van hogere hand toestemming voor gekregen...
Maar vind het niet kunnen dat men met de verdachte meekijkt.. een kleine moeite om even weg te kijken...
Ik vraag me af wat de leidinggevende hiervan vind...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4464 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:51:01
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206462 date=1380736183
Kan wezen maar dan heb je daar van hogere hand toestemming voor gekregen...
Maar vind het niet kunnen dat men met de verdachte meekijkt.. een kleine moeite om even weg te kijken...
Citaat van: enrico1972 link=msg=1206458 date=1380735701
En wat dat betreft zeg ik dit is buiten proportie en incorrect en absoluut een totaal verkeerde actie.

Als de verdachte het zelf prima vind, dan maakt het niet zoveel uit wat jullie er van vinden. ;)
Volgens mij mag iedereen zelf bepalen met wie hij bepaalde gegevens wil delen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4465 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:51:22
Citaat van: Jerommeke link=msg=1206441 date=1380733114
Een van de vaste smoezen is dat er geen geld op de rekening staat en ze niet kunnen betalen...
Dan kan er vast wel een dealtje worden gesloten.....Mompelt Pool......€50 >:D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4466 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:55:52
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206462 date=1380736183
Kan wezen maar dan heb je daar van hogere hand toestemming voor gekregen...
Maar vind het niet kunnen dat men met de verdachte meekijkt.. een kleine moeite om even weg te kijken...
Ik vraag me af wat de leidinggevende hiervan vind...

Zoals Red ook al aangeeft, we weten totaal niet waar dit over gaat. Ik schets een situatie waarin ik het ook zou kunnen doen. Wat er hier heeft afgespeeld weten we niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #4467 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:57:26
Als het zo gebeurd is als het hier boven staat... Mag de politie dat zomaar doen, het vorderen van privacy gevoelige informatie zoals een pincode?

Volgens mij kan de politie dat niet zomaar vorderen. Er is mij in ieder geval geen wettelijke basis bekent die zo'n bevoegdheid geeft. Lijkt me ook sterk dat men hier een pincode "vordert"...
Als er direct afgerekend moet worden, dan ik me voorstellen dat men soms aanbiedt om de persoon naar een geld automaat te brengen zodat hij/zij kan pinnen.
Maar dat is volgens mij geen plicht, en geen recht. ;)


(edit, kon niet zien op mijn mobiel dat er al reacties waren. Beetje mosterd na de maaltijd.
Als dit gewoon met instemming van de persoon is, dus zonder dwang, dan begrijp ik de ophef niet zo. Bovendien weten we helemaal niet of er naar een saldo gekeken is, dus gaat het alleen om de pincode. )
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4468 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:01:36
Citaat van: enrico1972 link=msg=1206458 date=1380735701
Dat een persoon in kwestie soms gelijk moet betalen dat snap ik echter kan het nooit de bedoeling zijn dat een betrokken politiemedewerker de pincode kan meekijken simpel weg omdat dit privacygevoelige informatie betreft die je nimmer mag prijsgeven.

En wat dat betreft zeg ik dit is buiten proportie en incorrect en absoluut een totaal verkeerde actie.
Ik denk dat die agent het geen bal kan schelen wat voor een pincode die verdachte heeft, en nog minder hoeveel er op die rekening staat. Die vent zit niet voor niets in de boeien. Weer opnieuw die vent in zijn kladden moeten grijpen kan ook niet de bedoeling zijn. Dan hebben een hoop personen weer een grote bek over hoe de politie zo stom kon zijn die verdachte los te laten. Want zo is het toch??


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4469 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:03:07
Citaat van: Red link=msg=1206464 date=1380736261
Als de verdachte het zelf prima vind, dan maakt het niet zoveel uit wat jullie er van vinden. ;)
Volgens mij mag iedereen zelf bepalen met wie hij bepaalde gegevens wil delen.

Ja dat is de makkelijkste weg kiezen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=