Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989160 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #4470 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:04:19
Citaat van: Peter71 link=msg=1206473 date=1380736896
Dan hebben een hoop personen weer een grote bek over hoe de politie zo stom kon zijn die verdachte los te laten. Want zo is het toch??
Nee hoor, ik ben heel blij met de Noordelijke agenten. :D
Geboeid aan verkeersbord


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4471 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:06:08
Citaat van: Peter71 link=msg=1206473 date=1380736896
Ik denk dat die agent het geen bal kan schelen wat voor een pincode die verdachte heeft, en nog minder hoeveel er op die rekening staat. Die vent zit niet voor niets in de boeien. Weer opnieuw die vent in zijn kladden moeten grijpen kan ook niet de bedoeling zijn. Dan hebben een hoop personen weer een grote bek over hoe de politie zo stom kon zijn die verdachte los te laten. Want zo is het toch??

In de boeien laten zitten en tijdens het pincode intypen even de andere kant op kijken...
Als ze naar achteren hadden gekeken hadden ze ook gelijk gezien dat ze op de film stonden...
En had dit filmpje waarschijnlijk niet eens op youtube gestaan wegens het filmen van verdachte die nu open en bloot op internet staat.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4472 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:18:32
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206477 date=1380737168
In de boeien laten zitten en tijdens het pincode intypen even de andere kant op kijken...
Als ze naar achteren hadden gekeken hadden ze ook gelijk gezien dat ze op de film stonden...
En had dit filmpje waarschijnlijk niet eens op youtube gestaan wegens het filmen van verdachte die nu open en bloot op internet staat.

Je begon nog zo leuk met 'als het zo gebeurd is'. Jammer dat het na een paar posts alweer verzand in 'ik weet alles beter'. Zelfde voor Enrico, lekker makkelijk om anderen steeds vanuit de bureaustoel met dergelijke termen af te serveren zonder de context te kennen.

Het is mij niet duidelijk wat er nu exact gebeurt, waarom dat gebeurt, of het vrijwillig is, of er bevoegdheden worden gebruikt etc. Enkele mogelijke, legitieme, verklaringen zijn in ieder geval al gegeven.
Senior GGP / Oost-Brabant


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4473 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:19:02
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206475 date=1380736987
Ja dat is de makkelijkste weg kiezen...
Verklaar je nader?
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206477 date=1380737168
In de boeien laten zitten en tijdens het pincode intypen even de andere kant op kijken...
Allereerst, ik vind het knap als een geboeide verdachte vanaf zijn rug een pincode weet in te typen op een pinautomaat. Zo te zien is hier een hand ontboeit zodat de verdachte een pincode kan invoeren. En ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat het wegkijken bij een verdachte bepaalde risico's met zich mee kan brengen.
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206477 date=1380737168
Als ze naar achteren hadden gekeken hadden ze ook gelijk gezien dat ze op de film stonden...
En had dit filmpje waarschijnlijk niet eens op youtube gestaan wegens het filmen van verdachte die nu open en bloot op internet staat.
Want? Dan was het de filmer verboden om te filmen?   ::)

Het is weer eens zoals het altijd gaat, een hoop kritieken en opmerkingen terwijl niemand eigenlijk weet wat precies de reden is dat men hier staat te pinnen en hoe dit alles tot stand is gekomen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4474 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:41:51
Citaat van: Red link=msg=1206483 date=1380737942
Verklaar je nader?Allereerst, ik vind het knap als een geboeide verdachte vanaf zijn rug een pincode weet in te typen op een pinautomaat. Zo te zien is hier een hand ontboeit zodat de verdachte een pincode kan invoeren. En ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat het wegkijken bij een verdachte bepaalde risico's met zich mee kan brengen.Want? Dan was het de filmer verboden om te filmen?   ::)

Het is weer eens zoals het altijd gaat, een hoop kritieken en opmerkingen terwijl niemand eigenlijk weet wat precies de reden is dat men hier staat te pinnen en hoe dit alles tot stand is gekomen.

Verklaar je nader... Iets van collegialiteit... laat ik het daar maar ophouden
Wanneer de verdachte me 1 hand geboeid zit logisch dat hij dan niet zijn pincode kan afdekken.
Echter wanneer de agenten weg kijken geef je aan dat dit enkele gevaren met zich meebrengt... Noem ze maar is op zou ik zeggen...
Wanneer een verdacht geboeid zit lijkt mij dat de verdachte ook ontdaan is van zijn "wapens" die hij bij zich zou kunnen hebben.

Ik vraag het mij af of de agenten niet zouden hebben aangegeven bij de filmer om het filmpje dan te verwijderen...
Omdat de tegenwoordige tijd alles het internet op gekieperd word  998765


Citaat van: Nick link=msg=1206482 date=1380737912

Nergens staat er van "ik weet alles beter" want dat weet ik niet...
Eerder zoiets van zien wat er gebeurd op het filmpje en daar op reageren...
En reageren op de reacties die gegeven worden...




Je begon nog zo leuk met 'als het zo gebeurd is'. Jammer dat het na een paar posts alweer verzand in 'ik weet alles beter'. Zelfde voor Enrico, lekker makkelijk om anderen steeds vanuit de bureaustoel met dergelijke termen af te serveren zonder de context te kennen.

Het is mij niet duidelijk wat er nu exact gebeurt, waarom dat gebeurt, of het vrijwillig is, of er bevoegdheden worden gebruikt etc. Enkele mogelijke, legitieme, verklaringen zijn in ieder geval al gegeven.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4475 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:53:03
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206495 date=1380739311
Verklaar je nader... Iets van collegialiteit... laat ik het daar maar ophouden
Wanneer de verdachte me 1 hand geboeid zit logisch dat hij dan niet zijn pincode kan afdekken.
Echter wanneer de agenten weg kijken geef je aan dat dit enkele gevaren met zich meebrengt... Noem ze maar is op zou ik zeggen...
Wanneer een verdacht geboeid zit lijkt mij dat de verdachte ook ontdaan is van zijn "wapens" die hij bij zich zou kunnen hebben.
Ik voel niet de behoefte om het toe te lichten. Je opmerkingen tonen aan dat je er in ieder geval geen verstand van hebt.

Het is makkelijk kritiek leveren vanaf de zijlijn zonder procedures en werkwijzen te kennen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4476 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:57:34
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206495 date=1380739311
Echter wanneer de agenten weg kijken geef je aan dat dit enkele gevaren met zich meebrengt... Noem ze maar is op zou ik zeggen...
Wanneer een verdacht geboeid zit lijkt mij dat de verdachte ook ontdaan is van zijn "wapens" die hij bij zich zou kunnen hebben.

Allereerst is een fouillering op straat nooit 100%, je hebt meer kans wat te missen. Daarnaast zijn er genoeg mensen die met hun handen iemand in één of een paar slagen dood kunnen maken. En dan heb je niet zoveel aan die ene boei die hij nog om heeft..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4477 Gepost op: 2 oktober 2013, 21:14:14
Citaat van: DiNozzo link=msg=1206506 date=1380740254
Allereerst is een fouillering op straat nooit 100%, je hebt meer kans wat te missen. Daarnaast zijn er genoeg mensen die met hun handen iemand in één of een paar slagen dood kunnen maken. En dan heb je niet zoveel aan die ene boei die hij nog om heeft..

Ze zijn nog altijd met zijn tweeën.. Maar als naar achteren kijken geen optie is... dan kijk je naar het gezicht van de verdachte... zolang je maar niet naar de pincode kijkt...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4478 Gepost op: 2 oktober 2013, 21:25:04
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206495 date=1380739311
Nergens staat er van "ik weet alles beter" want dat weet ik niet...

Nee, het zou wat zijn als je dat letterlijk zou typen  ;). Met 'ik weet alles beter' doel ik op de inhoud en toon van je opmerkingen, bijvoorbeeld onderstaande. Verder sluit ik me aan bij de laatste opmerking van Red.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1206512 date=1380741254
Ze zijn nog altijd met zijn tweeën.. Maar als naar achteren kijken geen optie is... dan kijk je naar het gezicht van de verdachte... zolang je maar niet naar de pincode kijkt...
Senior GGP / Oost-Brabant


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4479 Gepost op: 2 oktober 2013, 21:39:04
Citaat van: Nick link=msg=1206523 date=1380741904
Nee, het zou wat zijn als je dat letterlijk zou typen  ;). Met 'ik weet alles beter' doel ik op de inhoud en toon van je opmerkingen, bijvoorbeeld onderstaande. Verder sluit ik me aan bij de laatste opmerking van Red.

Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld om niet naar het numerieke veld van een pinautomaat te gaan kijken als iemand zijn pincode intoetst. Dat is gewoon niet de bedoeling dat dit gedaan word of je nou politie bent of een burger... En dan kan er wel gezegd worden van als de verdachte het nou niet erg vind.. dan nog.. zoiets doe je doodeenvoudig niet...

Het zal me wat worden als ik bij klanten langs ga en ze voeren hun wachtwoord in dat ik dan met me neus er bovenop hang...
Denk je dat ze dit accepteren? Dacht het niet... Over procedures en werkwijzes gesproken...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=