Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989165 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #4480 Gepost op: 2 oktober 2013, 22:02:01
Wat ik mij afvraag (dus geen kritiek maar een vraag): wat kan er in hemelsnaam zo dringend zijn dat iemand die net van zijn vrijheid werd beroofd naar een bankautomaat wordt gebracht om te pinnen? Een vrijheidsberoving is toch een ernstige maatregel? Ik kan mij voorstellen dat zo een persoon dan toch het recht heeft om zo veel mogelijk te worden afgeschermd van kijklustige burgers. Ook dat je zo iemand zo snel mogelijk overbrengt naar het politiebureau voor de noodzakelijke administratieve maatregelen en een grondige fouillering. Ik begrijp dus niet goed de relevantie van deze actie als er blijkbaar al voldoende aanwijzingen bestaan om iemand van zijn vrijheid te beroven én daarboven de persoon in kwestie gevaarlijk genoeg lijkt te zijn om te boeien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4481 Gepost op: 2 oktober 2013, 22:28:13
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1206543 date=1380744121
Wat ik mij afvraag (dus geen kritiek maar een vraag): wat kan er in hemelsnaam zo dringend zijn dat iemand die net van zijn vrijheid werd beroofd naar een bankautomaat wordt gebracht om te pinnen? Een vrijheidsberoving is toch een ernstige maatregel? Ik kan mij voorstellen dat zo een persoon dan toch het recht heeft om zo veel mogelijk te worden afgeschermd van kijklustige burgers. Ook dat je zo iemand zo snel mogelijk overbrengt naar het politiebureau voor de noodzakelijke administratieve maatregelen en een grondige fouillering. Ik begrijp dus niet goed de relevantie van deze actie als er blijkbaar al voldoende aanwijzingen bestaan om iemand van zijn vrijheid te beroven én daarboven de persoon in kwestie gevaarlijk genoeg lijkt te zijn om te boeien.

Zoals ik al aangaf, indien iemand een groot aantal openstaande bekeuringen heeft (en wat politiehistorie zoals de code vluchtgevaarlijk) mag iemand rechtens van zijn vrijheid beroofd worden. Dit gaat in de vorm van een gijzeling (zitten tot er betaald wordt, waarbij een dag celstraf een gedeelte van het bedrag inhoudt, echter géén vervanging is voor betaling) of vervangende hechtenis (zitten OF betalen).
In dergelijke gevallen kan een verdachte aangehouden & geboeid worden en wordt er een betaling afgedwongen. Zo kan het zijn dat je een geboeide verdachte bij een pinautomaat krijgt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #4482 Gepost op: 2 oktober 2013, 23:04:48
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206532 date=1380742744
Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld om niet naar het numerieke veld van een pinautomaat te gaan kijken als iemand zijn pincode intoetst. Dat is gewoon niet de bedoeling dat dit gedaan word of je nou politie bent of een burger... En dan kan er wel gezegd worden van als de verdachte het nou niet erg vind.. dan nog.. zoiets doe je doodeenvoudig niet...

Het zal me wat worden als ik bij klanten langs ga en ze voeren hun wachtwoord in dat ik dan met me neus er bovenop hang...
Denk je dat ze dit accepteren? Dacht het niet... Over procedures en werkwijzes gesproken...

Mijn diagnose in deze: IWAB.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4483 Gepost op: 2 oktober 2013, 23:12:18
En dan, dan weten die agenten de pincode van die man. Wat gaan ze daar dan mee doen? Die man zijn rekening plunderen? Voor die paar centen hun baan en toekomst op het spel zetten? Wat denk je nu zelf... Is vast een praktische oplossing geweest ergens voor.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4484 Gepost op: 3 oktober 2013, 07:27:08
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206532 date=1380742744
Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld om niet naar het numerieke veld van een pinautomaat te gaan kijken als iemand zijn pincode intoetst. Dat is gewoon niet de bedoeling dat dit gedaan word of je nou politie bent of een burger... En dan kan er wel gezegd worden van als de verdachte het nou niet erg vind.. dan nog.. zoiets doe je doodeenvoudig niet...
Ah, dus ik was ook ver buiten mijn boekje toen ik op een plein surveilleerde en een dame op leeftijd aan mij vroeg of ik toch alstublieft kon helpen met pinnen... Want tja, zoiets doe je doodeenvoudig niet.

Citaat van: 7131 link=msg=1206565 date=1380747888
Mijn diagnose in deze: IWAB.
Ik sluit me daar graag bij aan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4485 Gepost op: 3 oktober 2013, 14:25:38
Als aanvulling op Jerommeke:

Er zijn vele redenen te bedenken waarom iets op een bepaalde manier gaat. Als je bij de politie werkt moet je vindingrijk zijn. Een reden zou kunnen zijn dat meneer in eerste instantie heeft aangegeven niet te kunnen betalen. Mogelijk later aangeeft van wel waardoor de agenten hem tegemoet willen komen. Kan ook zomaar zijn dat zij door de meldkamer verzocht zijn zich zsm vrij te maken ivm een melding of gebiedsdekking. Zo kan ik nog wel ff doorgaan met mogelijkheden.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4486 Gepost op: 3 oktober 2013, 14:40:09
Citaat van: tcf link=msg=1206720 date=1380803138
Als aanvulling op Jerommeke:

Er zijn vele redenen te bedenken waarom iets op een bepaalde manier gaat. Als je bij de politie werkt moet je vindingrijk zijn. Een reden zou kunnen zijn dat meneer in eerste instantie heeft aangegeven niet te kunnen betalen. Mogelijk later aangeeft van wel waardoor de agenten hem tegemoet willen komen. Kan ook zomaar zijn dat zij door de meldkamer verzocht zijn zich zsm vrij te maken ivm een melding of gebiedsdekking. Zo kan ik nog wel ff doorgaan met mogelijkheden.

Ik ga hier niet verder meer op in...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #4487 Gepost op: 3 oktober 2013, 19:35:45
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206728 date=1380804009
Ik ga hier niet verder meer op in...

Gezien jouw taakaccenten lijkt me dat heel verstandig.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4488 Gepost op: 5 oktober 2013, 16:20:23
Agent gewond geraakt, verdachte (ex U.S. Army Reserve) in borst geraakt en halve mijl verder dood aangetroffen in auto.

http://www.liveleak.com/view?i=92b_1380838953
User: sakb

Net niet gelukt...
http://www.liveleak.com/view?i=339_1379528625
By: Omar-knows


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #4489 Gepost op: 6 oktober 2013, 11:18:48
Citaat van: TDMdR link=msg=1206567 date=1380748338
En dan, dan weten die agenten de pincode van die man. Wat gaan ze daar dan mee doen? Die man zijn rekening plunderen? Voor die paar centen hun baan en toekomst op het spel zetten? Wat denk je nu zelf... Is vast een praktische oplossing geweest ergens voor.

Je zal ze de kost geven!