0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.
Nou... het ziet er inderdaad heel stoer uit en ook wel snel en effectief, maar het is zeker niet zonder risico. De zware motor valt omen een motor die net 300+ heeft gereden is van alle kanten gloeiend heet (blok, uitlaat, spruitstuk).Als die motor op je been valt heb je in het slechste geval een gebroken been en een brandwond die je voor de rest van je leven blijft ervaren.
Iets met proportionaliteit en subsidiariteit
Oh ja, stom van mij. Hij had natuurlijk eerst moeten vragen waarom ie is gestopt en of hij wellicht zo vriendelijk zou willen zijn om van zijn motorfiets af te stappen.
Beste mensen, dienders,Is het eerder voor gekomen dat agenten zich hebben moeten verweren met een vuurwapen (muv Hoek van Holland) bij rellen/een menigte ? Ik kwam eigenlijk toevallig dit filmpje tegen, wist niet dat er zoiets daadwerkelijk is gebeurd in het verleden.Dutch police fire live rounds at Feyenoord hooligansBron: LargeScaleDisorder
Zag hier toevallig laatst nog een foto van waarbij de BPZ met getrokken wapen tegenover de menigte stond. Weet verder ook dat bij de kuiprellen er wapens getrokken zijn, ook in het verleden bij rellen in A'dam en nog wel een paar keer. Of er ook geschoten is dat weet ik niet.
De rellen met Molukkers in Capelle aan den IJssel ook niet te vergeten... ME op linie met getrokken vuurwapen.