Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989071 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4650 Gepost op: 14 december 2013, 17:45:46
Citaat van: Red link=msg=1228533 date=1387036185
Het is en blijft Amerika. Ik ken de melding niet, de gevolgen niet en ik zie niet echt waar hij geraakt wordt dus daarover oordelen is mijns inziens onmogelijk.

Aanhoudingsvuur is schieten ter aanhouding. Dat moet aan bepaalde wettelijke voorwaarden voldoen. Zie artikel 7 van de ambtsinstructie. En aanhoudingsvuur schiet je in principe op de benen.

Een teaser ken ik alleen uit de reclamewereld, ik vermoed dat je een taser bedoeld. Overigens vind ik je taalgebruik niet echt gepast als we het hebben over de inzet van serieuze geweldsmiddelen.

Taser inderdaad en mijn excuses voor het "taalgebruik"
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4651 Gepost op: 14 december 2013, 19:39:32
Zo politie in spanje komt snel ter plaatse en kan gelijk kordaat optreden.... of toch niet :P

Daar is de politie
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #4652 Gepost op: 14 december 2013, 19:43:02
Citaat van: MisterQ link=msg=1228571 date=1387046372
Zo politie in spanje komt snel ter plaatse en kan gelijk kordaat optreden.... of toch niet :P

Daar is de politie

Niet zeuren, dat is een auto met intelligente besturing die weet dat ie niet op een Zebrapad mag staan  0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4653 Gepost op: 14 december 2013, 19:44:04
Citaat van: thetwin84 link=msg=1228531 date=1387035822
Nu kennen we beide de situatie niet wat daar precies gaande is geweest maar wanneer jij naar het filmpje kijkt en je ziet de verdachte een poging doen om weg te rennen... dit lijkt mijn inziens niet echt een "noodweer" situatie... Wanneer de verdachte een wapen of iets dergelijks zou richten of gebruiken naar de agent toe lijkt mij dat dit meer op een "noodweer" situatie...

Maar het is een andere land en daar hebben ze natuurlijk hun eigen visie erop... En je geeft aan aanhoudingsvuur, wat mag ik hier onder verstaan? is dat het bekende benen schieten? tegen de vlakte laten gaan en aanhouden...

Vind toch dat ze die teaser wel mogen invoeren in Nederland... Krijg je tenminste nog wat vrolijke dansjes erbij...  >:D
Je moet ook niet vergeten dat dit amerika is. Daar word/kan er van uitgegaan worden dat een persoon die gestopt word een vuurwapen in zijn auto of onder zijn kleding heeft. Als iemand dan wegvlucht word deze persoon dan ook gelijk als vuurwapengevaarlijk gezien waarbij men anders reageert op die persoon dan wanneer hij/zij rustig blijft zitten en op een normale manier met de agent praat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #4654 Gepost op: 14 december 2013, 21:31:38
Citaat van: Red link=msg=1228533 date=1387036185
Het is en blijft Amerika. Ik ken de melding niet, de gevolgen niet en ik zie niet echt waar hij geraakt wordt dus daarover oordelen is mijns inziens onmogelijk.
Vluchten lijkt mij nauwelijks mogelijk voor hem gezien zijn 'dronkenmans loopje' nadat hij om de auto heen loopt.
Vervolgens zie je hem naar linker bovenbeen grijpen wat erop zou kunnen duiden dat hij daar geraakt wordt. (Maar omdat er ook een stukje film meteen daarna mist kan het goed zijn dat hij nogmaals geraakt wordt)
Gezien het feit dat hij vanaf 0.25 gereanimeerd wordt door een Firefighter is het dus meer dan een schot op de benen !? (Of het zou al ten gevolge van verwondingen opgelopen tijdens crash moeten zijn...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4655 Gepost op: 14 december 2013, 21:42:45
In je bovenbeen loopt een belangrijke slagader. Als die geraakt wordt ben je vrij snel leeg.

Aanhoudingsvuur is een proportioneel schot om iemand aan te houden. Dat wordt standaard aangeleerd in de benen maar het kan ook in de armen, billen etc zijn. De lokatie is niet vast gelegd maar het mag niet meer schade dan nodig veroorzaken.
Overigens kennen ze in de meeste staten van de VS geen ambtsinstructie zoals de politie die hier heeft. Daar wordt naar de proportionaliteit gekeken maar de cultuur daar is ook heel anders.

Als ik de situatie zoals deze op het filmpje te zien is aanschouw had ik dit uiteraard anders opgelost maar er kan heel goed dat er het nodige speelt wat wij niet weten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #4656 Gepost op: 15 december 2013, 20:18:58
achtervolging ongeluk met arrestatie amstelveen 19-11-2013
Beelden: Rollingajointright

achtervolging ongeluk met arrestatie amstelveen 19-11-2013
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4657 Gepost op: 20 december 2013, 13:05:31
De video en de bijbehorende discussie met betrekking tot de aanhouding van het arrestatieteam in Slagharen zijn afgesplitst naar het incident-topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=80656.0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4659 Gepost op: 20 december 2013, 22:56:08
Mooi hoe die opdringerige nieuwsgierige lui effetjes naar achteren worden gedirigeerd :P
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)