Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1986793 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #480 Gepost op: 30 november 2010, 17:16:22
Als je zo'n mannetje op zijn buik in de boeien met zijn tweeën nog een knie in zijn nek moet zetten om hem onder controle te houden... En ja, als er dan iemand filmt, is ie ineens niet meer zo gevaarlijk en is de knie in de nek niet langer noodzakelijk.

Lijkt er meer op dat de agent een beetje boos is op 'm, ben benieuwd wat er aan vooraf gegaan is.

Ik hoor het wel, ik moet nou naar jiu jitsu :P

Henk


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #481 Gepost op: 30 november 2010, 17:24:49
Brandweer Papendrecht


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #482 Gepost op: 30 november 2010, 17:26:45
Ze laten zo maar iedereen toe bij de politie geloof ik...
Zolang ie nog niet in de boeien is wordt de man netjes behandeld, pas als ie onder controle is gaat er een knie in zijn nek.
Er zitten vreemde snuiters bij...
Er bungelt al pepperspray, dus die is al getrokken (en dan waarschijnlijk ook gebruikt, anders trek je 'm niet) dus je kan er gerust van uitgaan dat er het nodige aan vooraf is gegaan, waardoor nodig werd geacht dat die persoon onder controle moest worden gebracht.



"Wat weet jij er nou van" ligt op het puntje van mijn tong, ware het niet dat dat een te grote dooddoener is...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #483 Gepost op: 30 november 2010, 17:31:51
Wat een gezanik....ik zie gewoon een aanhouding, meer niet. En ja, mensen die zo dichtbij staan, zou ik ook wegwerken. Wegwezen, als ik half op de grond lig/zit dan wil ik een ruime veiligheidskring om me heen hebben, ongeacht wie.

het commentaar van de filmer bewijst dat de persoon niet weet hoe het in elkaar zit. Filmen mag, hinderen niet. En als er gevordert wordt om naar achteren te gaan dan heb je je daaraan te houden. En dus niet, dat je niet naar achteren gaat en alleen maar zegt "ik mag filmen, ik mag filmen". Ja prima, maar op een veilige afstand.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #484 Gepost op: 30 november 2010, 17:34:05
Titel zegt genoeg denk ik:

Op de Bon 26-01-2010: Verzet bij arrestatie

Deze vind ik helemaal volgens het boekje, geweldig.

Als je iemand in de boeien hebt, is er een heel eenvoudige greep om 'm onder controle te houden:

Je staat rechts van 'm, en haakt je linker arm van voor naar achter onder zijn rechter oksel door met je linker hand op zijn rechter schouder. Als ie dan lastig is druk je je hand omlaag en je arm die onder zijn elleboog zit omhoog. Je kan nog je controle-rechterhand in zijn nek leggen, kun je verhinderen dat ie wegdraait.

Die zouden ze op de politie school al moeten leren. (werkt ook zonder boeien...).


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #485 Gepost op: 30 november 2010, 17:34:06
Ook met boeien kan iemand 'lastig' worden, je hebt alleen zijn armen gefixeerd.  ;) Zoals ik schreef valt het mij op dat blijkbaar de filmert veel gevaarlijker is dan de boef op de grond want die laat hij aan zijn collega over terwijl hij eerst hem nog tegen de grond moest houden met zijn knie  ;)

Wat is een agent die op de grond ligt? Juist ja....een doelwit. Dus alles en iedereen opzouten is net zo belangrijk als de VE onder controle houden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #486 Gepost op: 30 november 2010, 17:35:53
Wat is een agent die op de grond ligt? Juist ja....een doelwit. Dus alles en iedereen opzouten is net zo belangrijk als de VE onder controle houden.

In dit geval dus belangrijker, want hij laat zijn collega met de gevaarlijke verdachte alleen. En als op de grond liggen zo gevaarlijk is, zou ik maar eens opstaan en niet zo lang blijven liggen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #487 Gepost op: 30 november 2010, 17:42:29
In dit geval dus belangrijker, want hij laat zijn collega met de gevaarlijke verdachte alleen. En als op de grond liggen zo gevaarlijk is, zou ik maar eens opstaan en niet zo lang blijven liggen.

Nee, want de knie vertrekt van de VE nadat de boeien omgelegd zijn --> minder beweging --> minder gevaar.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #488 Gepost op: 30 november 2010, 17:52:45
Nee, want de knie vertrekt van de VE nadat de boeien omgelegd zijn --> minder beweging --> minder gevaar.

Dan heb jij een ander filmpje gezien dan ik. Ik zie de agent nog geruime tijd zijn knie in de nek leggen terwijl de boeien al om zijn. Misschien was ie zijn knie vergeten, dat kan natuurlijk. Maar dat maakt 'm nog staads geen echte agent.
Ik blijf er bij dat de agent boos is en dat de knie vast zit aan zijn onderbuik. Dat merk je ook aan de reactie op de jongen die "zijn werk filmt" Het lijkt net of ie zich een beetje schaamt...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #489 Gepost op: 30 november 2010, 17:53:01
Deze vind ik helemaal volgens het boekje, geweldig.

Wederom bewezen dat mensen die niet weten waar ze het over hebben in sommige gevallen hun mond kunnen houden ....

*legt zou op het slakje en mompelt iets over de wijze van pepperspray gebruik ....*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !