Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1988806 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #4810 Gepost op: 12 maart 2014, 21:22:58
Citaat van: Wout link=msg=1250179 date=1394609919
Dat die man nog leeft, bizar...

Maar denk dat ie tegen het eind van het filmpje of kort daarna toch echt niet meer leefde, hoor....  :-\


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #4811 Gepost op: 13 maart 2014, 09:59:03
Citaat van: Steven78 link=msg=1250349 date=1394655778
Maar denk dat ie tegen het eind van het filmpje of kort daarna toch echt niet meer leefde, hoor....  :-\
Nee hoor, hij leeft nog steeds... ^-^
Inmiddels zijn de aanklachten voor de feiten waarvoor hij werd neergeschoten ingetrokken (procedurefout), al zit hij nog vast voor andere zaken.

Bron: Youtube
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #4812 Gepost op: 15 maart 2014, 00:13:05
Citaat van: PatrickSP link=msg=1250887 date=1394824539
New Mexico state police traffic stop and ensuing chase

bijzondere manier van een boete uitschrijven...

Dubbelpost en opvolgende reacties verwijderd, zie:

Citaat van: PWB link=msg=1220983 date=1384788495
Een dashcam video uit de VS. Een moeder wordt in haar minivan staande gehouden met haar vijf kinderen. Ze had te snel gereden. Ze werkt totaal niet mee, rijdt zelfs een keer weg, en uiteindelijk wordt er een agent door haar 14-jarige zoon aangevallen en op de auto geschoten .... ::)

Cops shoot into minivan with family of five inside
http://www.liveleak.com/view?i=e04_1384624968
By: Santorum_2012

en verder nogmaals:

Citaat van: Hulpverleningsforum link=msg=1245254 date=1392821888
Dit topic is in eerste instantie bedoeld voor filmpjes over het optreden van de Nederlandse politie. Ook filmpjes uit landen waar de politiedienst te vergelijken valt met Nederland mogen tot op zekere hoogte geplaatst worden. Filmpjes uit landen waarbij dit niet het geval is worden door ons verwijderd. Het door enkelen geplaatste filmpje uit Thailand waarbij men handgranaten gooit richting de "politie" voldoen wat ons betreft niet aan de criteria om hier geplaatst te worden. Derhalve zijn enkele van deze bijdragen verwijderd.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #4813 Gepost op: 18 maart 2014, 21:33:59
Discussie omtrent lokmiddelen afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=82808.0


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4814 Gepost op: 19 maart 2014, 19:24:05
Citaat van: Sylvester link=msg=1250167 date=1394582014
Kan als schokkend worden ervaren, kijken op eigen risico.
http://www.liveleak.com/view?i=f05_1394469645
sakb

In de VS hebben ze een andere wending zo te zien aan het woord proportioneel.... :|
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4815 Gepost op: 23 maart 2014, 13:02:16
Kan als schokkend worden ervaren.

[noembed]http://www.liveleak.com/view?i=8aa_1395460451[/noembed]

“I’m almost going to kill you right now. Don’t give me another directive. Don’t attempt to give me, the Department of Defense, another directive,” said Boyd at the beginning of the incident.

As the hours passed, Chief Eden said an APD Crisis Intervention Team officer and a State Police liaison were called to the scene. Both attempted to speak with Boyd, however, Chief Eden says Boyd continued to threaten officers with death. Police also discovered that Boyd had a violent 20-year criminal history that included multiple incidents of violence against officers. Boyd’s history also showed years of mental health related concerns.

Video shows when officers moved in on Boyd around 7:30 p.m on the night of the shooting. At the beginning of incident, Boyd can be heard saying, “In a private world, if you were down at a bar or a bus stop, I would have the right to kill you right now because you’re trying to take me over. Don’t get stupid with me!”

Video shows Boyd then began grabbing bags and attempted to leave when officers started their use of non-lethal force.

As Boyd is moving, officers then threw a flash bang and released a K9 which appears to bite Boyd in the hand. Chief Eden said officers also used a taser gun and bean bag rounds. Two officers, Dominque Perez and Keith Sandy then both fired three bullets each from their department issued rifles, causing Boyd to fall to the ground.

It’s unclear how many shots hit Boyd. APD says it is waiting on a report from the Office of the Medical Investigator to determine an exact cause of death.

However, the video is already raising some questions because of how Boyd appears to be turning away from the officers when bullets were fired.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #4816 Gepost op: 31 maart 2014, 15:29:33
http://www.youtube.com/watch?v=KHTTJzieW7c

Weet iemand waarom er acties door het AT worden uitgevoerd waarbij zij herkenbaar optreden? Het is geen staatsgeheim dat ze liever anoniem willen blijven maar is het dan wel verstandig om op klaarlichte dag zulke aanhoudingen te verrichten? En dan doel ik niet op de aanhouding zelf maar meer op het feit dat ze geen bivakmutsen e.d. dragen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4817 Gepost op: 31 maart 2014, 15:38:27
Wat valt meer op? Vier kerels in een auto of vier kerels in een auto met bivakmutsen op hun hoofd.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4818 Gepost op: 31 maart 2014, 15:57:46
Citaat van: 7194 link=msg=1255100 date=1396273107
Wat valt meer op? Vier kerels in een auto of vier kerels in een auto met bivakmutsen op hun hoofd.  ;)

Het is natuurlijk wel bijzonder... AT's doen altijd erg veel om herkenning van de leden en de voertuigen te voorkomen maar gaan in de huidige tijd wel zonder bivakmuts en in opvallende shirtjes een autoprocedure uitvoeren op een van de meest drukke wegen in Amsterdam. Als er vervolgens mensen zijn die dat gaan filmen wordt er geschreeuwd ''niet filmen''....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4819 Gepost op: 31 maart 2014, 17:23:21
Citaat van: Jerommeke link=msg=1255106 date=1396274266
Het is natuurlijk wel bijzonder... AT's doen altijd erg veel om herkenning van de leden en de voertuigen te voorkomen maar gaan in de huidige tijd wel zonder bivakmuts en in opvallende shirtjes een autoprocedure uitvoeren op een van de meest drukke wegen in Amsterdam. Als er vervolgens mensen zijn die dat gaan filmen wordt er geschreeuwd ''niet filmen''....
Als je wilt dat je actie stuk gaat moet je vooral een bivakmuts dragen in de auto.