Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2004025 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

rrpd

• Gast
Reactie #4930 Gepost op: 2 juni 2014, 16:13:47
Misschien subjectief maar ik ken de collega in het filmpje, is een zeer bekwame collega waar je op kan bouwen. Treedt altijd netjes op.. gebruikt eerder zijn mond dan zijn handen, tenzij....

guest15549

• Gast
Reactie #4932 Gepost op: 6 juni 2014, 01:42:35
Wat is dat bovenste filmpje nou?

Twee agenten in burger die iets trainen/demonstreren of twee burgers die bij een open dag of iets in de rol van agent kruipen..? Blauwe pistool brengt me beetje in verwarring hier

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #4933 Gepost op: 6 juni 2014, 01:46:56
Citaat van: RS496 link=msg=1273464 date=1402011755
Wat is dat bovenste filmpje nou?

Twee agenten in burger die iets trainen/demonstreren of twee burgers die bij een open dag of iets in de rol van agent kruipen..? Blauwe pistool brengt me beetje in verwarring hier
Ik vermoed (hoop) burgers. Het lijkt inderdaad op een open dag(je) of een demonstratie achtig iets. Het geklap op het einde versterkt dit vermoeden.

guest15549

• Gast
Reactie #4934 Gepost op: 6 juni 2014, 01:48:52
Citaat van: Dion link=msg=1273466 date=1402012016
Ik vermoed (hoop) burgers. Het lijkt inderdaad op een open dag(je) of een demonstratie achtig iets. Het geklap op het einde versterkt dit vermoeden.

Ja ik vond de opmerking "Spreek ik Turks ofzo?" nogal een vreemde uitspraak voor een agent die een demonstratie geeft op een open dag...

guest15549

• Gast
Reactie #4935 Gepost op: 6 juni 2014, 01:54:10
Nog vraagje over het tweede filmpje;

Is het roepen van "spray" een vaste procedure of wordt dit alleen geroepen om aan iedereen in de casus duidelijk te maken dat hij heeft gesprayd?

Ook wel grappig om te zien dat de rechter agent de pepperspray gebruikt op het moment dat z'n collega nog in de lijn van de spray staat (tenminste, neem aan dat die spray niet in 1 keurige rechte lijn gaat...) en de verdachte netjes gaat liggen en zelfs niet probeert te vluchten als ie wordt losgelaten..  :P

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4936 Gepost op: 6 juni 2014, 01:56:37
Het roepen van spray is een (oude) procedure waarbij je collega's waarschuwt dat je pepperspray gebruikt. Zo moet voorkomen worden dat de collega in het heetst van de strijd in de straal stapt, of op een andere wijze besmet raakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

guest15549

• Gast
Reactie #4937 Gepost op: 6 juni 2014, 02:07:04
Citaat van: DiNozzo link=msg=1273469 date=1402012597
Het roepen van spray is een (oude) procedure waarbij je collega's waarschuwt dat je pepperspray gebruikt. Zo moet voorkomen worden dat de collega in het heetst van de strijd in de straal stapt, of op een andere wijze besmet raakt.

Aangezien ik zie dat jij agent bent en, neem ik aan, ervaring hebt met dit soort dingen;

Klopte mijn opmerking dat de linker agent waarschijnlijk geraakt zou zijn door de pepperspray of stond hij op voldoende afstand van de straal?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4938 Gepost op: 6 juni 2014, 02:18:58
Dat kan ik vanaf hier niet zien. Pepperspray geeft een nauwe, directe straal. In principe hoeft hij niet geraakt te zijn maar het gaat er even stevig aan toe, dus in alle tumult...

Sowieso geeft pepperspray een bepaalde 'besmetting' van de omgeving. Als ik hier in een kamer een kort straaltje op de grond spuit krijg je al mensen die moeten hoesten of tranende ogen krijgen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

guest15549

• Gast
Reactie #4939 Gepost op: 6 juni 2014, 02:50:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1273473 date=1402013938
Dat kan ik vanaf hier niet zien. Pepperspray geeft een nauwe, directe straal. In principe hoeft hij niet geraakt te zijn maar het gaat er even stevig aan toe, dus in alle tumult...

Sowieso geeft pepperspray een bepaalde 'besmetting' van de omgeving. Als ik hier in een kamer een kort straaltje op de grond spuit krijg je al mensen die moeten hoesten of tranende ogen krijgen.

Dank voor de uitleg  O0