Beste Henk,
Ik was van plan om niet te gaan reageren, maar na je laatste reaktie kan ik toch echt mijn mond niet meer houden. Laat ik beginnen met dat een proffesional ook gevoelens en emoties heeft. Deze mogen en moeten namelijk wel meewegen in zijn besluitvorming. Dat boosheid niet altijd past ben ik met je eens, alleen als ik iemand lachend sla en in de boeien plaats komt het verhaal ook niet helemaal over. Ik kan ook boos doen... zoiets noemt men ambtelijk boos.
Het leuke is dat als de politie niet optreedt het een stelletje watjes zijn en als er wel stevig wordt opgetreden dit meteen wordt veroordeeld als onnodig.
Ook ik heb het filmpje gezien, bij de aanhouding van de man, terrecht of onterrecht, heeft de man kennelijk weerstand geboden, je wordt namelijk niet zomaar naar de grond gewerkt, verder is duidelijk te zien dat bij een van de agenten zijn pepperspray aan het koordje bungelt, kennelijk omdat hij er mee gedreigd heeft, of daadwerkelijk heeft gebruikt. Zelfs het dreigen met geweld wordt bij de politie al geregistreerd als daadwerkelijk geweldsgebruik. Die knie in de nek wordt twee keer op de schouder nek gezet om de verdachte zijn andere arm in de boeien te krijgen. Ik vind het niet schokkend. Ik heb een verdachte ook wel eens geslagen of op een andere manier pijn gedaan om te bewerkstelligen dat hij in de boeien kon worden geplaatst... tja... dat jij vindt dat dat niet kan, tja dat mag je natuurlijk vinden. Nogmaals ook daar zijn geeigende kanalen voor om dit onder de aandacht te brengen.
Dat jij gaat oordelen dat het allemaal overdreven is, is helemaal niet aan jou. Dat beoordeelt namelijk een officier van justitie, de terechtheid van een aanhouding wordt getoetst door een hulp-officier van justitie.
Ik zal de volgende keer als jij iets bergt of gaat slepen ook eens ongezouten commentaar geven, gewoon omdat dat maar moet kunnen. Eens kijken of jij daar dan ook net zo genuanceerd mee omgaat. Ja ik weet het, je gaat nu zeggen dat je dat doet en dat het je niet uitmaaakt, die had ik ook kunnen verzinnen als je hierop reageert....
Je mening geven mag, meteen denigrerend over een beroepsgroep doen, tja dan kun je wat reakties verwachten...