Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989108 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #5090 Gepost op: 27 juli 2014, 17:30:35
Citaat van: Arie link=msg=1285950 date=1406470380
Maar dan klopt de datum van het uploaden van het filmpje weer niet.

Toen ik het bericht las, moest ik ook gelijk aan dit filmpje denken, maar ik vroeg me het zelfde af :)
Dus ben ik wat verder gaan zoeken naar de manier waarop datums aan youtube filmpjes worden toegevoegd.....

Blijkbaar gebruikt Youtube de tijdzone van Californië, waar het hoofdkwartier is, bij het vaststellen van de datum. Dus als de video voor 09.00 uur s'ochtend NL tijd wordt opgeladen, krijgt het nog de datum van de dag ervoor. (Pacific Standard Time vs Central European Time is 9 uur verschil)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5091 Gepost op: 27 juli 2014, 17:36:51
Aha, bedankt. Opgelost!  O0
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5092 Gepost op: 27 juli 2014, 17:46:43
Op 1:17 zie je rechts van de politiewagen op de stoep een getinte jongen met Grijze shirt (bellend?) lopen, deze wil volgens mij door de commotie rustig voorbij lopen alsof er niets gebeurd is.
Gelukkig is er een alerte agente en wijst ze de jongen meteen aan zodra ze hem ziet. (1:27)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #5093 Gepost op: 27 juli 2014, 21:56:01

Zou je dit aantal politievoertuigen ook zo snel bij elkaar krijgen in landelijke gebieden?

Voertuigen lukt wel. Alleen het personeel om ze te bemannen is er gewoonweg niet.


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #5094 Gepost op: 27 juli 2014, 22:12:27
Heb de link gepost toen ik het tegen kwam. Weet helaas niks over toedracht of aanleiding. In de beschrijving gaat het over een achtervolging. Als het filmpje begint krijg ik sterk de indruk dat de agenten net ter plaatse zijn. Op de achtergrond is de assistentie dan al hoorbaar dichterbij.

-eigen edit:
dit is de beschrijving op youtube:
Gepubliceerd op 26 jul. 2014
Bekende buurtbewoner word rond 6 uur in de ochtend aangehouden na achtervolging en verdenking op mogelijke poging tot doodslag.


Lijkt dus toch met het eerder vermelde bericht over de alcoholcontrole te maken te hebben.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5095 Gepost op: 28 juli 2014, 09:29:16
Citaat van: Arie link=msg=1285946 date=1406469134
Zou je dit aantal politievoertuigen ook zo snel bij elkaar krijgen in landelijke gebieden?
Als ik voor ons gebied spreek; Binnen een afstand van ongeveer 20 minuten rijden zijn er 4 tourans bemand. Verder nog een stuk of 5 GPZ diensten met een wijkauto.
Dan zou je dus alles in de wijde omtrek hebben en niets meer beschikbaar voor andere meldingen.

Nu moet ik toegeven dat de hondenwagens, die 15km verderop staan, ook vaak erg snel zijn. ;D


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5096 Gepost op: 28 juli 2014, 09:39:12
Citaat van: Meneer link=msg=1286062 date=1406532556
Als ik voor ons gebied spreek; Binnen een afstand van ongeveer 20 minuten rijden zijn er 4 tourans bemand. Verder nog een stuk of 5 GPZ diensten met een wijkauto.
Dan zou je dus alles in de wijde omtrek hebben en niets meer beschikbaar voor andere meldingen.

Nu moet ik toegeven dat de hondenwagens, die 15km verderop staan, ook vaak erg snel zijn. ;D

Ter vergelijking, gebied is zo groot als den Haag en Zoetermeer bij elkaar. Echter veel landelijk gebied waardoor het aantal inwoners natuurlijk een stuk lager ligt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5097 Gepost op: 28 juli 2014, 10:12:54
Ik kan me niet voorstellen dat dit een achtervolging was, dan zouden de andere voertuigen nooit zo laat komen. Lijkt me eerder een assistentie collega... Prachtig om te zien trouwens hoeveel personeel er is, op zulke momenten mis ik het Haagse wel.  e050

Alle auto's die hier op de assistentie collega afkomen zijn ongeveer het totaal aantal auto's wat gemiddeld per dienst in heel de provincie Zeeland rijdt. Heeft overigens ook zo zn charmes.


Edit: ik zie dat het idd een assistentie collega betrof, was nog niet zo snel met lezen  :P
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5098 Gepost op: 28 juli 2014, 10:40:35
Citaat van: Meneer link=msg=1286065 date=1406533152
Ter vergelijking, gebied is zo groot als den Haag en Zoetermeer bij elkaar. Echter veel landelijk gebied waardoor het aantal inwoners natuurlijk een stuk lager ligt.

Terwijl de wagens die je op het filmpje ziet echt niet uit heel Haaglanden komen, als je kijkt hoe snel ze na elkaar ter plaatse komen. Denk bijv. dat wagens uit Westland, Wassenaar, Delft, Zoetermeer, Midden-Delfland etc. daar nog niet bij zullen zitten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5099 Gepost op: 28 juli 2014, 11:03:11
Ik weet wel zeker dat die er niet bij zitten, denk dat het hier om slechts 5/6 bureau's gaat in/rondom de binnenstad.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.