AAAAARRRRRGGGGGHHHHHHHHHHHHH HENK, jongen, kerel, vriend makker.....pffffff ongelovelijk....
Misschien moet je echt leren lezen. Ik heb nergens in mijn teksten gezet dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Een mening is niet direkt een oordeel. Sterker nog, ik nodig je meerdere malen uit om je mening wel te geven. Je zou er rekening mee kunnen houden dat als jij denigrerend richting een beroepsgroep gaat doen, deze beroepsgroep hierop reageert.
Daarbij lees je kennelijk nog niet wat ik schrijf. Ik heb uitgeprobeerd te leggen in jip en janneke taal wat de gangbare manier van werken is, en wie er mogen oordelen over het gebruikte politie-geweld en over de aanhouding. DAT schuif je direkt ter zijde, en roept dat dit de rechter is.... JA Henk uiteindelijk is in alle geschillen de rechter iemand die een oordeel velt heb je helemaal gelijk in. Maar doorgaans komt 95 % van de geweldsbeoordelingen niet eens voor de rechter, omdat de officier van justitie heeft geoordeelt dat het OM niet gaat vervolgen voor het gebruikte geweld. JE zou eens kunnen overwegen dat het misschien verstandig en wijs is om bepaalde dingen van politie agenten, je weet wel die dat baantje in dat blauwe pakkie hebben, aan te nemen en niet alles in twijfel te trekken, aangezien zij de mensen zijn die wel elke dag met die bevoegdheden werken. IK zeg VERSTANDIG, betekent niet dat je dit niet mag doen. Verder weet ik dondersgoed dat dit een discussieforum is. Daar hoef jij mij niet op te wijzen, integendeel. Het feit dat jij je kennelijk hierop aangevallen voelt zegt meer over jezelf dan over het stukje tekst wat ik schreef.
Nogmaals.... lees mijn tekst nog eens zorgvuldig door en je zult zien dat ik probeer uit te leggen dat iemand die geboeid op de grond ligt, daar prima ligt, met een knie in zijn nek het wel uit zijn hoofd zal laten om inderdaad nogmaals zich te verzetten, en dat op zich dus een prima idee is. Geen verzet is geen inspanning van beide kanten.
Verder.... neem ook eens iets aan van de vele blauwe collega's die hier rondwaren, het zal je misschien duidelijker worden waarom er op bepaalde manieren wordt gehandeld. Dat je het niet altijd eens bent met die handelswijze, dat hoeft ook niet. Maar als je dan ongenuanceerd bepaalde denigrerende dingen gaat roepen.... tja.... ik denk dat daar inmiddels meer dan genoeg over is gezegd.
Ralph uit.