Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1958575 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5100 Gepost op: 28 juli 2014, 11:27:27
Toen ik dat filmpje zag dacht ik 'moet er niet doorgegeven worden dat situatie onder controle is', of zou dat doorgegeven zijn maar zijn de collega's nogal 'enthousiast'?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5101 Gepost op: 28 juli 2014, 11:30:40
Dat zal wel doorgegeven zijn, ik hoor één van de collega's statussen terwijl ze de VD naar het voertuig brengen. Maarja... het blijven politiemensen hé  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


rrpd

  • Gast
Reactie #5103 Gepost op: 30 juli 2014, 22:49:20
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1286505 date=1406748490
Leuke promo:

http://www.youtube.com/watch?v=qZY5U0dtb6E

Ik vind hem tegenvallen. Oude beelden, oude uniformen en het geheel komt amateuristisch over...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #5104 Gepost op: 30 juli 2014, 22:53:51
Komt naar mijn mening chaotisch over. Mede door de snelle opvolging van beelden, en de snelle praat van de spreker. Hetzelfde filmpje mocht van mij best 7 minuten duren.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #5105 Gepost op: 3 augustus 2014, 23:29:00
Citaat van: De Standaard
Een vechtpartij op de hoek van de Dambruggestraat met de Van Kerckhovenstraat in Antwerpen is zaterdagnacht geëscaleerd tot een gevecht met de politie. Eén agent raakte daarbij gewond. Drie verdachten werden opgepakt.

Een tiental personen kreeg het rond middernacht met elkaar aan de stok. Op camerabeelden was te zien dat er heel veel volk op straat stond en er werd onmiddellijk een patrouille ter plaatse gestuurd. Daar troffen de agenten een 40-jarige man aan die volledig onder het bloed zat.

Even later dook de 20-jarige zoon van deze man op. Hij had een houten balk bij waarop een scherpe pin was vastgemaakt. Beide mannen waren vastberaden hun belagers onder handen te nemen, die zich intussen hadden verschanst in café Neco66 in de Van Kerckhovenstraat. De inspecteurs ter plaatse probeerden te voorkomen dat ze het café binnen gingen, maar na wat duw- en trekwerk sloegen de twee toch in hun opzet.

De vader, die intussen de balk van de zoon had overgenomen, begon hiermee wild in het rond te slaan. Hij wilde zoveel mogelijk aanwezigen in het café raken. Omdat de situatie uit de hand dreigde te lopen, riepen de inspecteurs versterking in. Verschillende ploegen kwamen ter plaatse. Uiteindelijk werden drie verdachten opgepakt. Eén inspecteur raakte bij de arrestatie gewond aan zijn hand. Hij werd verzorgd in het ziekenhuis.

Op een amateurvideo die op het internet circuleert is te zien dat het er hard aan toe ging tussen de vechtersbazen en de opgetrommelde agenten. Opgelet: de beelden zijn niet voor gevoelige kijkers

http://www.youtube.com/watch?v=h4BKZICF9u4#


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5106 Gepost op: 4 augustus 2014, 00:56:55
Zo, dat gaat er even flink op. De agent met de handschoenen geeft een paar flinke tikken.
Ben benieuwd wat er aan vooraf ging, of de mannen de politie aanvielen. Het duurt namelijk wel even voordat de klappen over gaan in controletechnieken.  ;)


rrpd

  • Gast
Reactie #5107 Gepost op: 4 augustus 2014, 11:28:31
Mijn eerste gedachte: Aan die collega's heb je wat als je in de problemen bent!  O0
Over de rechtmatigheid kan ik niet oordelen aangezien we de situatie, op een mediabericht na, niet kennen.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #5108 Gepost op: 4 augustus 2014, 12:41:24
Citaat
Korpsleiding verdedigt harde aanpak Antwerpse politie

Een filmpje dat zondagavond opdook op Youtube, zorgt voor controverse. Zes inspecteurs van de lokale politie die zaterdagnacht waren opgeroepen voor een vechtpartij in Antwerpen-Noord, gebruiken daarin fors geweld om drie mannen in te rekenen. Maar volgens de Antwerpse korpsleiding was die aanpak gerechtvaardigd.

De zes politieinspecteurs in het filmpje slaan en schoppen enkele mannen die niet gewapend zijn en, althans op de beelden, niet bedreigend overkomen.

“Maar de beelden zijn slechts een fractie van een verhaal dat al eerder op de nacht was begonnen”, stelt de politie. “Een man had met een houten balk met daarin een metalen pin staan zwaaien in het café en had zoveel mogelijk mensen willen verwonden. Het was duidelijk dat een geweldloze aanpak niet genoeg was om de situatie te neutraliseren.”

Ook korpschef Serge Muyters bekeek het filmpje zondag al, maar vindt niet dat zijn manschappen in de fout zijn gegaan. “Als het nodig blijkt, komt er een onderzoek. In het belang van de maatschappij, en ook van onze mensen. Maar voorlopig is dat dus niet het geval.”


Bron: Gazet van Antwerpen
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5109 Gepost op: 4 augustus 2014, 18:17:26
Wow... één van die agenten slaat inderdaad behoorlijk in op een verdachte. Maar het filmpje vertelt helaas weer eens niet het hele verhaal.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.