Wat betreft de situatie in de Haagse Schilderswijk vanaf ik meen pagina 260 is er gisteravond een onderwerp over uitgezonden bij Pauw ( Jeroen Pauw ) op NPO 1.
Ik heb met laat ik het voorzichtig zeggen met grote verbazing zitten kijken hier naar en was zeer teleurgesteld ook voorzichtig gezegd over wat Ahmed Marcouch hier over te vertellen had.
Ik ben het ook absoluut niet met hem eens over hoe hij zich uitliet over deze kwestie.
Juist nu had Marcouch de mogelijkheid gehad om te zeggen: "Bemoei je niet met het optreden van de politie en laat de beoordeling van de rechtmatigheid van een aanhouding over aan een (H)Ovj. En als de politie zegt wegwezen dan luister je daar naar maar laat de politie hun werk doen". Of woorden van gelijke strekking.
Ik vond echt dat hij als ex agent de politie zwaar voor l*l heeft gezet en heeft laten vallen als een baksteen en hun optreden openlijk zwaar in twijfel heeft getrokken.
Ahmed Marcouch en Paul van Musscher over het optreden van de Haagse politiewoensdag 17 september 2014
DeMarokkaanse ambassadeur gaat een officiële klacht indienen tegen hetgewelddadige optreden van de Haagse politie tegen Marokkaanse Nederlanders.Aanleiding zijn incidenten in de Schilderswijk. De ambassadeur zegt dat deaanpak van Marokkanen kan leiden tot provocaties en ernstige problemen.Vanavond bespreken we de problematiek met politiechef Paul van Musscher enPvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch.
BRON + Video:
http://pauw.vara.nl/media/320610Mocht het moderatorteam de behoefte voelen om deze kwestie af te splitsen dan heb ik daar alle begrip voor.