Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2004609 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #5280 Gepost op: 18 september 2014, 18:41:49
Ik heb vol verbazing zitten kijken naar de discussie, normaal vind ik Jeroen Pauw een geweldig interviewer maar hier sloeg hij de plank mis. Hij was constant woorden in de mond van Paul van Musscher aan het leggen en probeerde hem steeds te pakken op (mogelijke) versprekingen. Iets minder vooringenomenheid was hier op de plaats geweest, want dit was gewoon zoeken naar sensatie.

Hetzelfde geldt voor dit filmpje, waarin notabene de naam van de collega wordt genoemd  :(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #5281 Gepost op: 18 september 2014, 19:41:56
Ik vind dat Musscher en Marcouch de zaak netjes behandelen. Dat Marcouch een andere mening heeft over hoe het optreden verlopen is, dat kan. Daar lopen ook binnen en buiten de politie de meningen over uiteen.

Het optreden van Pauw daarentegen vind ik zeer slecht. Heel vooringenomen en gehaaid op "punten en komma's" om de gesprekpartners op te pakken.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #5282 Gepost op: 18 september 2014, 19:52:47
Sterker nog, van Musscher zat daar gewoon als verdachte.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5283 Gepost op: 18 september 2014, 20:11:57
Ik werd er echt kots misselijk van om het maar eens niet netjes te zeggen. Heb vaak tegen de tv zitten vloeken.
Jeroen Pauw was inderdaad aan het mierenneuken en die Ahmed Marcouch heb ik ook geen goed woord voor over.
Hoe kan je zo je oud collega's te kakken zetten. Echt te schofterig voor woorden wat mij betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #5284 Gepost op: 18 september 2014, 20:17:56
Citaat van: enrico1972 link=msg=1296567 date=1411063917
Ik werd er echt kots misselijk van om het maar eens niet netjes te zeggen. Heb vaak tegen de tv zitten vloeken.
Jeroen Pauw was inderdaad aan het mierenneuken en die Ahmed Marcouch heb ik ook geen goed woord voor over.
Hoe kan je zo je oud collega's te kakken zetten. Echt te schofterig voor woorden wat mij betreft.

Achja, collega's te kakken zetten.. Hij heeft gewoon zijn show die hij mooi weet te gebruiken voor politieke doeleinden...
Ik vind het vooral erg dat de betreffende agent met zijn volledige naam genoemd word.. Dat vind ik echt niet kunnen... Krijg meer het idee dat een soort heksenjacht is op die agent...

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5285 Gepost op: 18 september 2014, 20:31:46
Hoop niet dat er een heksenjacht is c.q. komt op de genoemde agent.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #5286 Gepost op: 18 september 2014, 22:08:23
Ik krijg ineens een naar smaakje van Pauw. Wat een ongeloofelijk slechte stijl van interviewen laat hij hier zien.

Goed optreden van onze eenheidschef. Het is dat een dergelijke functionaris niet uit een dergelijke uitzending kan stappen, anders zou ik dat direct hebben gedaan. Als Pauw op deze manier doorgaat denk ik dat zijn nieuwe programma geen lang leven lijdt.

Overigens vind ik Marcouch zijn standpunten prima verwoorden, en staat hij deze met kracht bij met praktische voorbeelden. Ik vind absoluut niet dat hij de politie laat vallen, in tegendeel zelfs. De politicus vind ik erg verstandig klinken, en verricht naast hoor ook wederhoor. Kritiek is prima, daar leren we alleen maar van.

Ik sta nog altijd volledig achter het optreden tijdens deze aanhouding.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5287 Gepost op: 18 september 2014, 22:13:40
Citaat van: Hendriksje link=msg=1296583 date=1411070903
Goed optreden van onze eenheidschef.
Het is dat een dergelijke functionaris niet uit een dergelijke uitzending kan stappen, anders zou ik dat direct hebben gedaan.

Het was zeker een goed optreden en ik zat er op te hopen dat hij zou opstappen om een statement te maken maar begrijp ook wel dat dat eigenlijk niet kon.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5288 Gepost op: 18 september 2014, 22:51:05
Citaat van: enrico1972 link=msg=1296585 date=1411071220
Het was zeker een goed optreden en ik zat er op te hopen dat hij zou opstappen om een statement te maken maar begrijp ook wel dat dat eigenlijk niet kon.

Opstappen is inderdaad het maken van een statement. Daarmee zeg je eigenlijk dat de ander gelijk heeft en dat je geen verdedigingsargumenten meer hebt. Het beste wat dan nog rest is opstappen. De enige situatie dat je kunt weglopen en iedereen je toch als debatwinnaar uit zou roepen, is wanneer de interviewer dingen zegt die echt beledigend of kwetsend zijn tegenover de korpschef of de Politieorganisatie. Dat is hier geensinds het geval. Meneer Pauw port, duwt en trekt een beetje, maar hij uit geen grove beledigingen tegenover de korpschef of Politie. Ik denk zelfs dat de meningen die hij in zijn vragen geeft overeen komt met hoe veel mensen denken bij het zien van deze beelden.

Zoals je zelf al zegt kun je als Politiekorpschef eigenlijk niet weg lopen. Daarmee geef je een verkeerd signaal af. Want de politie loopt nooit weg. Niet als het te heet onder de voeten wordt, niet als ze uitgescholden of beledigd worden en zeker niet als men zelf fouten heeft gemaakt. Dat is hetgene wat een politiesysteem open, transparant en goed functionerend maakt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5289 Gepost op: 19 september 2014, 02:46:05
http://www.youtube.com/watch?v=bIXp7eA5a00#ws

Gepubliceerd op 9 sep. 2014 omroepwest

Hennepteam van Haagse politie voor het eerst op pad